afscheid valt zwaar....

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Jenny
Reisexpert

afscheid valt zwaar....

Bericht door Jenny »

Kennen jullie dat? Je hebt een reismaatje wat nooit van je zijde wijkt, waar je ook gaat of staat. En dan ineens....

Dat moment was vanochtend. Mijn trouwe paspoort, met mijn 14 visum stickers en 71 visum stempels is door een miep in het gemeentehuis ongegeldig genaakt. Drie grote gaten, dwars erdoor.

Dus nu heb ik een nieuw maatje. Het is dikker. Het heeft een chip. En het is wennen.

(En overmogen komen er de eerste stempels en stickers in.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
loesopreis
Wereldreiziger

Bericht door loesopreis »

Ik ken het gevoel... Heb het 5 jaar geleden eens gehad, en moet er binnenkort weer aan geloven. Probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, maar het zal moeten voor ik naar Israel vertrek. Waar ga jij naartoe?

En mocht je trouwens toch zeker wel je paspoort inclusief gaten houden?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

met het lood in mijn schoenen liep ik begin dit jaar naar het gemeentehuis om mijn geliefde paspoort te laten mishandelen.

met gaatjes en al koester ik hem nu thuis.

nu al een tijdje op pad met mijn extra dikke en geavanceerde paspoort en iedere keer als ik hem door blader voel ik een teleurstelling. Maar een paar stempels en niet 1 pagina vullend visum :cry:

Reizen door Borneo doet het aantal stempeltjes wel flink groeien.
Vaste land Maleisie in=1 stempel
Vaste land uit= 1 stempel
Sarawak in=1 stempel
Sarawak uit= 1 stempel
Brunei in= 1 stempel
Brunei uit=1 stempel
Sarawak in voor een half uur = 1 stempel
Sarawak uit = 1 stempel
Sabah in= 1 stempel
Sabah uit= 1 stempel
Vaste land in = 1 stempel
Vastel land uit = 1 stempel

3 weken Maleisisch Borneo is dus maar liefst 12 stempels :shock:
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

wacht maar tot dat saaie pasje ingevoerd wordt en je helemaal geen stempels meer kunt laten zetten, maar dat het electronisch opgeslagen wordt, dat is pas saai.

Is er ook al iemand die zijn paspoort helemaal vol gekregen heeft en daarom een nieuwe moest halen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bij mij was het een combi van twee zaken.

Ik vertrek morgen naar Egypte waar je paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn, de mijne is echter nog maar 5 maanden geldig.

Mijn paspoort is echter ook helemaal vol (op 1 blz na, en je moet officieel nog 2 lege blz hebben) en daarom zou ik sowieso voortijdig een nieuw paspoort moeten hebben. (Of niet op vakantie gaan, maar dat is geen optie :roll: )

Nu heb ik een zakenpaspoort, voor 5 euro meer 32 extra pagina's. Ik kan dus weer even vooruit 8)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik had nog 4 pagina's in mijn paspoort wat niet voldoende was voor deze trip.
heb nu ook een zakenpaspoort aangevraagd. lekker dik :D
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wow Jenny en Rudi, je paspoort helemaal vol..

De afgelopen keer ben ik mijn paspoort kwijt geraakt (toen ik moest afrijden kwam ik erachter dus dat ging toen ook mooi niet door). Uiteindelijk vond ik hem een paar maanden later weer terug, voordeel is wel dat er geen gaatjes inzitten.

Nu hebben ze lekker handig stempels lopen zetten op mij "kinderen" pagina dus als ik voor 2010 een kind krijg dan "mag" ik ook weer mooi een nieuwe halen.

Loes waarom heb je een nieuw paspoort nodig voor Israel? normaal stempelen ze gewoon op een los papiertje niet in je paspoort.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Bij mij hebben ze ook de 'kinderen' pagina helemaal vol gestempeld, maar in Oktbober 2009 moet ik sowieso een nieuwe... en de kans dat ik dan kiddo's heb rondlopen lijkt me vrij klein :)
Moet wel zeggen dat het ook erg slecht staat aangegeven, is dat in het nieuwe paspoort anders?
Plaats reactie