souvenirs met de post naar huis sturen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
volken
Contacteer:

souvenirs met de post naar huis sturen

Bericht door volken »

Hoe zit het met de invoerrechten als je je souvenirs met de post naar huis stuurt vanuit een niet-eu land?
Op de site van de douane staat dat je nu 430 euro aan reizigersbagage belastingvrij mag invoeren, maar er staat niet bij of dat ook geld voor goederen die je dus zelf vanuit het buitenland naar huis stuurt.
Iemand weet hoe dit zit?
bolletjeom
Reisexpert

Re: souvenirs met de post naar huis sturen

Bericht door bolletjeom »

het hangt er van af wat je verstuurd. Gewone souveniers zijn geen probleem. Je moet altijd gedetailleerd opschrijven wat er in een pakket zit en wat de waarde daarvan is. Daar kan je eventueel wel een beetje mee spelen.
ik heb wel eens "gift for sister" opgeschreven met een waarde van $10. Was een dockingstation voor de ipod. Toen was dat nog duur.
Dan neem je wel een risico. electronica en nep-merk kleding zijn ze scherp op. Eigenlijk op alles waar je onder normale omstandigheden ook invoerbelasting voor moet betalen of producten die niet mogen. Je mag tegenwoordig geloof ik 3 nepkleding stukken per persoon mee terug nemen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb in 3 jaar dat ik nu op reis ben zo'n 5 dozen verzonden en altijd eerlijk opgeschreven wat er in zat en heb nog nooit invoerrechten betaald. Ik heb zelfs een Playstation 3 en een WII vanuit Azie en Australie verzonden. Ik heb dit wel gedaan met de boot volgens mij is daarvan de controle een stuk minder streng. Verder ook veel souveniers verzonden naar NL dit ook allemaal met de boot gedaan. De boot duurt ongeveer 2 a 3 maanden voordat het in NL is.

gr van Moira
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Als ik iets naar huis wil sturen vanuit Australie of Nieuw Zeeland moet je zo'n groen sticker velletje invullen, ik tik altijd "gift" aan en schrijf "personal item" op. Mijn ouders hebben nog nooit invoersrechten hoeven te betalen. Maar het ligt er natuurlijk aan wat je naar huis stuurt, in mijn geval waren het foto's, kleine souveniertjes enz...
Plaats reactie