Canada op de bonnefooi?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Paetra

Canada op de bonnefooi?

Bericht door Paetra »

Hallo allemaal,

ik ga in augustus naar (Oost-)Canada en ben van plan daar een auto te huren en wat rond te trekken.
Is het in die tijd mogelijk om ter plekke hotels op te zoeken of zit alles dan vol? En hoe is dat voor campings?
Als ter plekke boeken niet mogelijk is: kan ik dat dan nu nog regelen of ben ik al te laat? :{

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen kamperen of hotels/ B&B. Kan je in de steden (Toronto, Ottawa) ook wel kamperen of is dat niet handig? En wat is het verschil in kosten?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Canada op de bonnefooi?

Bericht door WizardOfOss »

In het westen van Canada zou dat afgelopen jaar in ieder geval niet echt een goed idee zijn geweest. Wij zijn daar toen tijdens de bouwvak 3 weken geweest, alles vooraf geboekt. En maar goed ook, bijna alles zat stampvol. Sterker nog, toen we in maart boekten kwamen we in de meest toeristische plaatsen (Banff, Jasper, Penticton) al in duurdere hotels/motels/lodges uit dan gepland. We hebben zelf niet gekrampeerd, maar de campings bij de parken leken meestal flink vol te staan, als er al niet gewoon een bordje hing.

Ik weet niet of het in het oosten heel anders is, ik kan me zo voorstellen dat daar een minder extreem hoogseizoen is. Overigens is het ook zelden storend druk geweest, het land is nu eenmaal groot zat voor die paar toeristen. Alleen met accommodatie of bijvoorbeeld restaurants ben je soms wat beperkt.
Paetra

Re: Canada op de bonnefooi?

Bericht door Paetra »

Thnx voor je reactie.
Ben er inmiddels al achter dat een heleboel idd al volgeboekt is, en dat een auto huren toch wel erg duur wordt als je een andere drop-off locatie wilt...
Laat die vakantie dus maar even voor wat het is, het is budgettechnisch niet echt haalbaar :N
Plaats reactie