Alleen backpacken in Indonesië

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Meral

Alleen backpacken in Indonesië

Bericht door Meral »

Hoi, ik wil alleen als vrouw gaan backpacken in Indonesie. Is dat een beetje te doen? En zijn er veel mogelijkheden om andere backpackers tegen te komen? Zijn er ontmoetingsplaatsen voor backpackers?
Jenny
Reisexpert

Re: Alleen backpacken in Indonesië

Bericht door Jenny »

In je eentje door Indonesie reizen is prima te doen, met name op Java en Bali zul je voldoende mensen ontmoeten.

Ontmoetingsplaatsen voor backpackers? Is dat net zoiets als de blauwe borden op Utrecht CS of het bordje meeting point in de Efteling? Dat heb je in Indonesie niet ;) Wat je wel hebt zijn algemene ruimtes in hostels, incl zwembaden waar je mensen tegen kan komen. Barretjes en restaurantjes. De bus of trein waar je mee reist. Enz. Je bent niet de enige reiziger, bij alle dagelijkse dingen zul je andere reizigers tegenkomen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ieke84

Bericht door ieke84 »

Hoi, Om antwoord te geven op je vraag: dat hangt van je eigen reiservaring af.
Toen ik in Jakarta aankwam (start van mijn eerste Azië-reis), was ik blij dat ik een reisgezel bij me had. Het is qua cultuur en klimaat toch even wennen. We werden in Bogor op het station (het volgende grote treinstation vanuit Jakarta) aangesproken door een reisgids en daar zijn we met vier andere Nederlands door half Java rondgereisd. Dat kan ik je zeker aanraden! De rijke natuur kun je toch het beste met een busje en reisgids bezichtigen, de steden zijn minder interessant. En het is relaxed en gezellig reizen zo.
Bali is een stuk makkelijker te bereizen. De mensen daar zijn meer op toeristen ingespeeld, het is een klein en overzichtelijk eiland en ook daar kun je makkelijk georganiseerde uitjes ter plekke regelen of lekker zelf een scooter huren en over het eiland touren.
Succes met de voorbereidingen op je reis!
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ik vond het toen ik de eerste keer in Indonesie aankwam wel even schrikken (was mijn eerste buiten europa ervaring als je New York niet meetelt). Gewoon heel heftig al die nieuwe indrukken. maar nadat ik me de eerste keer had laten oplichten door een "behulpzame" Indonesier (heb je dat ook meteen meegemaakt ;) ) wende alles eigenlijk heel snel! Ik vind het een prachtig land wat prima te bereizen is in je eentje!
ik ben het er niet helemaal mee eens dat je de natuur het beste kunt bereizen in een busje met een gids en ook niet dat de steden minder interessant zijn... Mijn ervaring op zowel Java als Bali is eigenlijk dat de meeste dingen goed te doen zijn met de trein/bus/motor. Zelf vind ik het meerwaarde hebben om in een locaal busje te zitten en te reizen met Indonesiers ipv andere toeristen :) Natuurlijk kun je dat afwisselen met een tourtje als je even geen zin hebt om alles zelf te regelen, je in contact wil komen met andere toeristen of je naar een moeilijk te bereiken plek wil... Ook vind ik juist de combinatie tussen steden en natuur heel leuk.

Ik zou me niet te veel zorgen maken! gewoon lekker gaan en je ziet het allemaal wel. Als je steden bezoekt en een beetje de lonely planet tips aanhoud denk ik dat het met het ontmoeten van andere backpackers ook wel goed komt.
Selalu mencari...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ikzelf ben ook voorstander van het lokale openbare vervoer in Indonesie, als is het maar omdat op sommige eilanden niks ander te vinden is ;) Eerst met een busje in de richting van je bestemming, zo'n bemo kun je gewoon voor je laten stoppen langs de kant van de weg, er zijn geen haltes. Met veel mensen en een paar geiten en kippen opgepropt zitten heeft zijn charmes. Hopen dat je op de goede plek het busje uit wordt gezet, en dan verder. Soms lopen, soms liftend, of soms met een becak of ojek, oftewel een fietstaxi of een motortaxi. De wind door je haar, het zonnetje op het hoofd, HEERLIJK!

Op deze manier ben ik altijd aangekomen waar ik wilde zijn, en ben ik ook op plekken beland waar ik nog nooit van had gehoord, maar die ontzettend leuk waren om te zien. Mensen ontmoeten, een praatje maken, da's voor mij de ultieme reiservaring :Y
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben ook helemaal pro openbaar vervoer. En af en toe eens een toertje als je jezelf wilt trakteren of weinig tijd hebt. Wij hebben op Java een dagtoertje gedaan naar 3 interessante plekken. Met het openbaar vervoer hadden we daar 2 dagen voor uit moeten trekken. Soms kies je voor snel en makkelijk en soms voor lekker langzaam.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie