One way ticket Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
MayoZ

One way ticket Laos

Bericht door MayoZ »

Beste mensen,

In oktober wil ik met een vriendin 4 weekjes rondreizen in Laos, Cambodja en nog een paar daagjes chillen op Koh Chang. We hebben onze route al min of meer bebaald en willen op Bangkok vliegen en van daar uit naar Luang Prabang vliegen, de rest van de reis willen we over land doen. Nu heb ik ergens gelezen dat het mogelijk is dat je met een one way ticket in sommige landen geweigerd kunt worden. Geldt dat ook voor Laos en als je kunt aantonen dat je in ieder geval Azie weer verlaat (met je intercontinentale ticket via Bangkok)? Een goedkoop retourticket kopen en het retour niet gebruiken is volgens mij geen optie, die heb ik namelijk nog niet gevonden.

Kan iemand mij advies geven?

Alvast bedankt!
TRB
Wereldreiziger

Re: One way ticket Laos

Bericht door TRB »

Dit is naar mijn weten alleen nodig als je Thailand binnen komt. Maar in jouw geval is dat geen probleem omdat je al een ticket naar Laos hebt.

In zowel Cambodja als Laos hoefde ik niks te laten zien aan de grens waarop stond dat ik binnen een bepaalde tijd het land weer uit ging. Het is uiteraard wel belangrijk om het land uit te gaan voor je visum verlopen is (voor beide landen 1 maand).
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben benieuwd hoe je naar LP gaat vliegen. met welke maatschapij en of dat een beetje betaalbaar is.
Laat je het ons eens weten?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Karin3103

Bericht door Karin3103 »

Je kunt gewoon een enkele vliegreis naar Laos boeken. Ik weet alleen niet of dat ook rechtstreeks op Luang Prabang kan. Wij zijn naar Vientiane gevlogen. Was qua visum geen enkel probleem! Ook over land Cambodja binnen komen is geen enkel probleem. No worries!
MayoZ

Bericht door MayoZ »

Tanx, voor de reacties. We moeten de tickets naar Bangkok en Luang Prabang nog boeken. Van Bangkok naar Luang Prabang vliegen we waarschijnlijk met Bangkok Airways. De kosten zullen rond de 200 euro liggen, niet echt goedkoop dus, maar het bespaart ons enorm veel tijd, dus wat dat betreft is 't het ons waard. Andere suggesties zijn welkom.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Lao Airlines is ook nog een optie maar die zal waarschijnlijk duurder zijn. Bangkok AW is dan inderdaad de beste optie. Wat je ook kunt doen (wat omslachtiger misschien) is naar Londen vliegen en dan vanuit daar naar Kuala Lumpur Maleisië. Vanuit KL kun je vliegen naar Vientiane voor rond de 60 dollar. Je kunt vanuit VNT weer makkelijk naar LPB vliegen.

Aan de grens zijn ze in Laos meestal niet zo moeilijk. Als je een logisch verhaal hebt is het natuurlijk nog beter. Een aangezien je dat hebt voorzie ik daar geen enkel probleem.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie