Zuid India, tips gezocht voor route

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Hoot
Reiziger

Zuid India, tips gezocht voor route

Bericht door Hoot »

Hoi!

Ik heb net een ticket naar Mumbai gekocht, van half december tot half januari, 31 dagen. De bedoeling is om het zuiden van India te ontdekken, vliegen op Chennai was dan misschien makkelijker geweest, maar ook reteduur. Dus misschien is een binnenlandse vlucht vanuit Mumbai naar Chennai/Cochin nog een goede aanvulling?

Maar wát moet ik echt gaan zien daar? Wat is een haalbare route in de tijd die ik heb? Ik wil reizen per openbaar vervoer: trein en bus. Ik heb geen zin in één nachtje slapen, volgende dag lang in de bus, weer één nachtje ergens, weer verder reizen, etc om maar zoveel mogelijk te zien. Wil toch wel minimaal twee/drie nachten ergens slapen en dan weer verder. En wat is een leuke strandbestemming om de kerstdagen door te brengen? Is het, zoals ik denk, nodig om die kerst-overnachtingen vooraf te reserveren?
Nja, ik zit dus vol vragen O-) andere tips zijn dan ook meer dan welkom!
Don't dream your life - Live your dream
mara
Vakantieganger

Re: Zuid India, tips gezocht voor route

Bericht door mara »

Hallo,

ik ben vorig jaar in zuid India geweest, van mumbai tot trivandrum. De hele reis was geweldig maar vooral Mumbai, Hampi, Gokarna, de backwaters van Kerala en Varkala vond ik geweldig, deze zou je niet moeten missen. In hampi heb ik kerst gevierd, kampvuur, bbq, etc. en oud en nieuw op een van de stranden bij Gokarna. Ik ben er totaal 3 maanden geweest, maar heb erg langzaam gereisd en er zat ook nog 3 weken gips en 2 weken ashram bij.
Op mijn reisblog staan verhalen en foto's over deze reis. Mocht je er iets over willen weten dan hoor ik het wel!

Groetjes Mara
maraensebas.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie