Hong Kong!

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Jackie

Hong Kong!

Bericht door Jackie »

Hallo iedereen,

ik vertrek aanstaande vrijdag naar Bangkok, maar dan heb ik eerst een tussenstop van 2,5 dag in Hongkong. Heb me al erg verdiept in de stad en een lijstje van wat ik perse wil zien en doen. Maar vroeg ik me af of iemand nog leuke tips had voor must-sees of leuke hostels?

Groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hong Kong!

Bericht door bolletjeom »

wij hebben verbleven op Lantau Island. Dan kan je met de veerboot naar het centrum. die was niet duur. En dan zag je de hele skyline. prachtig.
Voor hetzelfde geld van een kamer ter grootte van een kast in downtown hadden we op lantau island een kamer waar de tas nog bij in kon ;)
En op loopafstand van het strand waar ze drakenbootrace-trainingen hielden. In het weekend is het er wel duur maar door de week zit je er goedkoper dan in downtown.
Mocht je daar niet willen gaan slapen ga er dan op een dagtrip heen. Lekker rustig en een hele grote boedha op een berg en vissersdorpjes op palen etc
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik heb in Hotel Benito gezeten, een uitstekend en relatief goedkoop hotel op een niet te overtreffen locatie in Kowloon. Maar waarschijnlijk is dat niet echt wat je zoekt...

Wat te gaan zien? Hoofdattractie van de stad is onbetwist de waanzinnige skyline. De beste manieren om hiervan te genieten?
- uiteraard vanaf de Victoria Peak, neem de Peak Tram omhoog voor de optimale ervaring. De toegang voor de Peak Galleria (dat rare aambeeld-vormige bouwwerk) is relatief pittig, maar geeft wel het beste uitzicht. En terug kan je de bus nemen, veel goedkoper dan de tram en geeft weer een heel ander beeld van HK.
- elke avond om 20.00 de Symphony of Lights, vanaf de Public Pier achter het HK Cultural Center (Kowloon) heb je (gratis) het beste uitzicht.
- en uiteraard met de goedkoopste manier om het water over te steken, vanaf de Star Ferry
(maar eerlijk is eerlijk, dit staat waarschijnlijk ook allemaal in elke reisgids. Zo niet, dan is het ook gewoon een waardeloze reisgids...)

Verder:
- uiteraard de wolkenkrabbers van Central
- neem de Central-Mid-levels Escalator omhoog, en zigzag door de omliggende straatjes weer naar beneden
- neem de bus naar Stanley voor een totaal ander beeld van HK
- Temple Street Night Market, vooral voor het eten (loop voorbij de toeristenrestaurantjes, verderop zitten de veel leukere (en goedkopere) tentjes.
- inderdaad de grote Buddha op Lantau, heen met de MTR en kabelbaan, terug de bus naar Mui Wo en daar de ferry terug naar Central.
- Lamma Island (of een van de andere Outlying Islands)

En met 2,5 dag niet erg waarschijnlijk, maar mocht je toch nog tijd over hebben, Macau en Shenzhen zijn ook nog dichtbij...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Als je naar de peak gaat, dan niet stoppen bij de peak galleria. Maar ook de peak helemaal omhoog naar de top doen. Je kunt niet naar Kowloon kijken, maar wel de omliggende eilanden zien. En als je er naar toe gaat, dan is het leukste om dat aan het eind van de dag te doen. Dan zie je alle lichten langzaam aan gaan.

En als je 's ochtends gaat, dan kun je ook over de heuvels naar de andere kant van Hong Kong eiland lopen. Ook erg leuk om te doen. Voor de rest zijn de resterende leuke dingen wel geroepen.
Plaats reactie