Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
bolletjeom schreef:hoewel het natuurlijk beter is dan werkeloos thuis zitten moet je natuurlijk het werk ook wel écht leuk vinden als je zoveel geld en tijd moet investeren voor de opleiding.
Jaren terug ook eens naar dit traject gekeken en toen waren er allerlei mogelijkheden van scholen die je opleiding betaalde als jij je voor een aantal jaar verbond aan die school.
Misschien eens naar een andere werkgever gaan kijken???
Uiteraard ben ik daar ook mee bezig.
Het lijkt erop dat scholen (ondanks subsidie) geen energie willen steken in de opleiding van mensen. Het liefst willen ze iemand met papieren, wat wettelijk gezien ook verplicht is (je mag maar 3 jaar onbevoegd werken), en als dat niet lukt dan maar iemand die ongevoegd zijn ding doet. Blijkbaar ligt de werkdruk op veel scholen zo hoog, dat men niet bereid is een stukje begeleiding te bieden aan mensen die zich willen kwalificeren.
Tikva schreef:Heb je geen recht op een tegemoetkoming leraren?
Misschien. Misschien niet.
Die tegemoedkoming kun je echter pas aanvragen op het moment dat je ingeschreven bent voor de opleiding, en is niet genoeg om het lesgeld te betalen, laat staan de boeken en de tijd die je in je opleidin steekt. Zelfs met die vergoeding krijg ik werkend minder dan met een WW uitkering
Begrijp me overigens goed, ik wil werken. Maar het halen van een bevoegheid zit ik als een noodzakelijk kwaad omdat ik er vakinhoudelijk niks wijzer van zal worden en het alleen maar tijd en geld kost.
vanochtend om ZES uur!!! vonden werklui het nodig om met slijptollen stoeptegels op maat te maken en een stukje stoep bij ons voor de deur opnieuw te betegelen!!
Kan er echt niet bij waarom een onbelangrijk stukje stoep in een woonwijk om zes uur 's ochtends gemaakt moet worden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Irritant he?! 6 uur is wel érg vroeg zeg!
Ik wordt al wekenlang om +/- 7 uur gewekt door kraanwagentjes/laadbakken/gerommel met tegels van de mannetjes die met de waterleiding bezig zijn. Echt om gek van te worden! Op zich vind ik het niet heel erg om om die tijd wakker te worden, maar de manier waarop is gewoon echt niet prettig. Vooral niet als die geluiden de hele dag aanhouden! Het gaat nog wel een paar weken duren geloof ik...
het weekend voor de boeg.....zijn er plannen?? gaat iedereen in de file richting strand???
ik krijg zaterdag bezoek met wie ik even in de stad op een terrasje ga zitten. Zondag heeft J. een voetbaltoernooi dus ik ga nog bedenken wat ik met die vrije dag kan gaan doen. Mijn moeder wil graag dat ik haar kom helpen in de tuin...maar of ik daar zin in heb...mwah
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Aargh! Dat wil ik eigenlijk ook allemaal.
Het jammere is alleen dat ik door antibiotica niet in de zon mag, best balen.
Aan de andere kant: het maakt het wel makkelijker om flink aan de studie te gaan!
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com
2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
vanavond een beetje werken , en dan morgen lekker een weekendje kamperen. kan bij een kennis in de camper, dus ik hoef niet eens een tentje op te zetten (en ook niet te betalen voor mijn verblijf)