Wandelschoenen, zijn er ook 'hip' uitziende te koop?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
jorieke
Reiziger

Wandelschoenen, zijn er ook 'hip' uitziende te koop?

Bericht door jorieke »

Hai,

Aangezien mijn vriend en ik over een paar maanden van plan zijn om voor een jaar op reis te gaan, zijn we ons op het moment aan het inlezen en aan het 'inkijken' . Hiervoor hebben we ook al naar verschillende opties gekeken voor wandelschoenen. Deze lijken ons erg fijn om als basis draag schoenen te hebben, om zo min mogelijk last van de voeten te krijgen tijdens het vele wandelen.

Echter........... Ze zijn zo lelijk :? Weet iemand misschien of er een merk is, of een wandelschoen type dat er een beetje leuk uitziet? (wilde hier normaal neer zetten, maar snap dat het mijn eigen smaak is...) En vooral dus iets meer van deze tijd, en dat het niet gelijk heel raar staat onder een korte broek of iets dergelijks.

Alvast voor de reacties!
Erik
Site Admin

Re: Wandelschoenen, zijn er ook 'hip' uitziende te koop?

Bericht door Erik »

Welke schoenen heb je zoals gezien (die je erg lelijk vond). Dan weten we een beetje welke kant we zeker niet op moeten zoeken :)

Ik vind het ook vreemd dat de meeste outdoor kleding ook alleen maar in de boswachterkleuren te verkrijgen zijn. Tegenwoordig is er toch ook een grote groep mensen die de kleren / schoenen dragen voor de comfort maar niet alleen wil kunnen kiezen uit "aarde" kleuren ?!
jorieke
Reiziger

Bericht door jorieke »

Inderdaad de schoenen in de aarde tinten. Ik zou zo snel niet een merknaam of schoentype kunnen opnoemen, maar zoek anders nog wel even wat info op voor verduidelijking

maar vind zoals je het omschrijft de 'boswachterkleuren' niet heel erg mooi. Worden de schoenen zo lomp van..
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

een lagere schoen (dus niet over de enkel) staat beter onder een korte broek maar geeft vaak niet voldoende steun bij een echte bergwandeling. Wat is belangrijk? Daar moet je ook goed over na denken

Teva heeft naast sandalen ook schoenen. zoek de site eens op. wie weet zit er wat tussen.
Of salomon schoenen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ik heb dit probleem ook lang gehad, maar heb maar besloten me er aan over te geven! :D Het hoort er bij, je bent geen echte backpacker als je geen groene afritsbroek en bruine, lompe wandelschoenen hebt!
Grapje natuurlijk, maar het is bij mij wel een klein beetje zo! Ik ben van plan om gewoon vrolijk gekleurde shirtjes/hempjes/vesten/jassen aan te trekken, want die zijn nog wel te vinden, en dan neem ik de schoenen en broeken maar voor lief!

Maar sorry...ik heb eigenlijk niet echt goed advies..heb zelf Meindl schoenen gekocht. Ze hebben geen 'boswachterkleur', maar zijn heel donkerblauw, niet erg spectaculair dus, en het blijven lompe, hoge wandelschoenen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Ik heb zelf ook altijd het idee dat mijn voeten zo lomp worden in mijn wandelschoenen (halfhoog, Meindl, donkerblauw). Volgens mij komt het voornamelijk omdat ze zo breed zijn, zie bij veel andere vrouwen wel smallere versies dus die zijn er wel (maar het blijven wandelschoenen...).
Volgens mij zijn de leukere versies die ik bij anderen zie inderdaad van Salomon!
ambertje

Bericht door ambertje »

Ik zit met hetzelfde probleem.. Heb van veel mensen gehoord dat het echt nodig is om wandelschoenen te dragen wanneer je tours gaat doen waarbij je lange afstanden moet lopen. Maar daarentegen ook van veel mensen gehoord dat het niet nodig is en dat ze het op slippers of allstars gedaan hebben..

Omdat ik niet zulke sterke knieën heb twijfel ik heel erg of ik er toch maar aan moet geloven om wandelschoenen aan te schaffen.. Wat zijn jullie ervaringen? En zo ja, welke adviseren jullie die er nog een beetje om aan te zien zijn?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Marije schreef: Maar sorry...ik heb eigenlijk niet echt goed advies..heb zelf Meindl schoenen gekocht. Ze hebben geen 'boswachterkleur', maar zijn heel donkerblauw, niet erg spectaculair dus, en het blijven lompe, hoge wandelschoenen.

Ik heb zelf ook de donkerblauwe meindl schoenen gekocht, vond die mooier dan de groen/bruine schoenen die ik hiervoor had ;) vind dit donkerblauw minder opvallen dan die echt lelijke combi's!
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@ amber: tja je kan natuurlijk alles op allstars of slippers doen. maar de vraag is of dat dan wel verstandig is. Je hebt niet echt grip op de ondergrond, je hebt totaal geen bescherming en kan makkelijker je poot omslaan.
Ik denk dan gelijk aan bv. samariakloof op kreta op teenslippers doen, er slagen er zelfs in om hun fijne damesschoen met hak te dragen.
Of op java de kawah ijen, heb er gezien die met basketsloefkes voortdurend hun grip verloren en aan het handje moesten vastgehouden worden.

Wandelschoen staat idd niet zo fancy, maar neem dan 1 paar leuke sandalen mee waarmee je je wel als een dame kan vertonen in een bar of leuk restaurant
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik zweer bij mijn wandelschoenen, doe ze zelfs mee op citytrips binnen europa omdat ik nu eenmaal een slechte rug heb en wel wat extra steun kan gebruiken. ze zijn idd verschrikkelijk lelijk.
en ook in azie is het een echte rompslomp om ze steeds uit te doen aan de tempel, ben dan wel wat 'ggrrmbbllll' en 'jaloers' op mensen die dan op 2 seconden slippertje uit, slippertje aan doen, maar uiteindelijk wegen deze nadelen niet op tegen het comfort en de steun die ze me bieden.
Plaats reactie