Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Erik
Site Admin

Re: Café Verweggistan

Bericht door Erik »

Je kunt zo'n beetje alle debatten nakijken (zonder reclame) op www.rtlgemist.nl en www.uitzendinggemist.nl . Heeft nog als voordeel dat je kunt zappen wanneer het onderwerp je niet zoveel uitmaakt.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

das een goeie!
Persoonlijk ben ik niet van de debatten.. net een soort catfights. de sfeer irriteert me. Niet wat ik me voorstel bij relaxed voor de tv hangen.
Ik lees liever partijprogramma's door. en een samenvatting (neutrale!) van die debatten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

das zeker een goede dat het nagekeken kan worden, want heb doordat ik niet thuis was op de momenten van de debatten nog helemaal niets kunnen zien..
bolletjeom
Reisexpert

GDVRDEGDVR (sorry erik, ik weet dat ik niet mag vloeken maar alleen de kenners weten wat deze afkorting betekend)
Er is alweer een reis geannulleerd!! ik had dit jaar 8 reizen op het programma staan. er zijn al 3 thailand rondjes geannuleerd en de vierde staat nog wel maar heb ik een hard hoofd in...maar nu is ook mijn eerste Costa Rica reis geannuleerd :'( :'(
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Klote voor je! en een goede reden om wel eens hard te vloeken hoor!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Inderdaad erg klote! Er is ook zoveel negatief nieuws de laatste tijd in het nieuws dat ik verwacht dat de franse campings dit jaar weer overvol zullen staan. Heb je daar niet nog een adresje? :)
bolletjeom
Reisexpert

ik zou idd desnoods wel weer in Frankrijk op een camping kunnen gaan staan...hoewel mijn vroegere werkgever een tikkeltje failliet is dus connecties heb ik niet meer 8-)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

even goed nieuws posten, alvast voor mijzelf dan. Heb momenteel een fulltime baantje als opvoedster op een half uurtje van thuis. het loopt tot september en ben eigenlijk wel super tevreden. Terug een beetje 'eigenwaarde' en de centen zijn ook mooi meegenomen.

Rudi, hoe gaat dat dan, die reizen die geanuleerd worden. wat is dan je vergoeding want op dat moment ben je toch nog steeds verbonden aan het reisbureau of??anders wel serieus klote zo'n volledig inkomen waar je op gerekend hebt verliezen.hou alvast de moed erin.

Groetjes ellen
bolletjeom
Reisexpert

@ellen
Leuk dat je een leuke baan hebt! je woont zeker in België?? of niet? want de term opvoeder zegt mij niets. wat doe je dan?

Ik krijg uitsluitend en alleen betaald op de dagen dat ik werk. dus als dingen geannuleerd worden heb ik geen cent. en wel onmogelijke gaten om op te vullen met andere dingen. Onder normale omstandigheden zou ik nu allang in Thailand bezig zijn. Nu staat de eerste reis voor 15 juli. ik kom dan terug op 3 augustus en heb dan pas de volgende klus 6 september. ben dan 19 september thuis en kan dan weer weg...als het doorgaat..van 22oktober tot 29 november.
Dat is niet echt een jaar lekker doorwerken nee! ik heb er dan ook flink de balen van!
zaratoestra
Reisexpert

opvoedster, tja geen idee hoe dit bij jullie heet. Momenteel werk ik in een voorziening waar ze volwassenen met een verstandelijke beperking en /of psychiatrische problemen ondersteunen. Ze wonen er met een 6 tal personen in een huisje, of per 2 in een studio. Ikzelf begeleid en ondersteun hen om zo zelfstandig mogelijk en aangenaam mogelijk te leven.

Echt wel klote zo geen inkomen hebben, en aangezien je een aantal weken terug postte dat Jeroen het ook best krap had (financieel gezien) is er niet veel ruimte om zo'n klappen te kunnen incasseren.
allessinds nog het beste en hou de moed erin he.
uiteindelijk komt alles altijd wel op zijn pootjes terecht.

Ik zit nu in een poetspauze, daarnet een stukje gedweild en opgeruimd, maar precies niet veel zin meer in :-)
Voor de rest gaat alles zijn gewone gangetje, we hebben nu voor een tijdje een kennis van ons op bezoek die we vorig jaar in Indonesie hebben leren kennen. Hij blijkft een jaar in belgie om te werken, op die manier is het ook leuk voor ons om nu eindelijk eens in Antwerpen, Brugge,... te geraken. :-) Shame on us
Binnenkort zakken we ook nog wel eens af naar Nederland. normaal gingen we in juli 1 weekje in utrecht bij vrienden logeren, maar nu omwille van het baantje gaat dit niet door. Is wel jammer, maar vind het toffer om centen te verdienen.
bolletjeom
Reisexpert

tja, hoe noemen wij dat werk: verpleeghulp of verzorgende ...denk ik.
Opvoeden klinkt voor mij iets met kinderen. Ben blij dat ik je de vraag heb gesteld want ik zag je al zitten tussen kleuters op een schooltje
zaratoestra
Reisexpert

tis echt niet verpleeghulp of verzorgende, de titel is graduaat orthopedagogie. opvoedster, woonbegeleidster... zoiets.
Mag geen medische handelingen uitvoeren zoals prikken zetten ...
bolletjeom
Reisexpert

volgens mij mag een verpleegHULP of verzorgende dat ook niet. Gewoon het huisje poetsen, de boterhammen smeren en de mensen in bed en bad helpen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

zaratoestra schreef:even goed nieuws posten, alvast voor mijzelf dan. Heb momenteel een fulltime baantje als opvoedster op een half uurtje van thuis. het loopt tot september en ben eigenlijk wel super tevreden. Terug een beetje 'eigenwaarde' en de centen zijn ook mooi meegenomen.
Goed voor je, gefeliciteerd!

Ik kijk nog altijd met zeer gemengde gevoelens naar mijn werk voor de komende tijd. Ik heb op school een jaar contractverlenging gekregen, wat natuurlijk heel mooi is! *O* Maar helaas niet fulltime, maar voor 0.7 FTE (officieel 3.5 dag in de week dus) -O- Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik als nieuwbakken juf meer tijd in voorbereiding moet steken dan collega's, ik werk dus continu meer, maar dat krijg ik niet betaald -O-

Ondanks de lerarentekorten en de subsidies (waar dan?) van de Nederlandse overheid om die tekorten weg te werken, wil de school dat ik zelf mijn opleiding ga bekostigen en zelf de tijd ervoor vrij maakt. Dit zal me de komende jaren zo'n 2 dagen in de week kosten (minimaal), PLUS zo'n 200-300 euro per maand. Alles bij elkaar ga ik er financieel heel erg op achteruit tenopzichte van mijn vorige baan ;( (En het lijkt erop dat ik minder over houd dan toen ik nog wekloos was....)

Hoop dat ik toch ergens een subsidiepotje kan vinden. 8)7

Maar goed, alles beter dan werkloos thuis zitten - toch? :?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

hoewel het natuurlijk beter is dan werkeloos thuis zitten moet je natuurlijk het werk ook wel écht leuk vinden als je zoveel geld en tijd moet investeren voor de opleiding.
Jaren terug ook eens naar dit traject gekeken en toen waren er allerlei mogelijkheden van scholen die je opleiding betaalde als jij je voor een aantal jaar verbond aan die school.
Misschien eens naar een andere werkgever gaan kijken???
Plaats reactie