Paspoortnummer anders dan in ticket vermeld, probleem?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Paspoortnummer anders dan in ticket vermeld, probleem?

Bericht door eefje »

Een tijdje geleden heb ik een ticket geboekt, ondertussen heb ik een nieuw paspoort aan moeten vragen omdat het andere verliep. Nu staat hier natuurlijk een ander paspoortnummer op dan die op mijn ticket staat. Heb ik nu een probleem? Ik weet dat je naam wijzigen bijvoorbeeld geld kost maar dit is toch iets wat massa's mensen moet overkomen? Wie heeft ervaring?
tijn1980

Re: Paspoortnummer anders dan in ticket vermeld, probleem?

Bericht door tijn1980 »

Bind me er niet op vast, maar volgens mij maakt dit niet uit zolang je je oude paspoort maar meeneemt, samen met je nieuwe. Dan kunnen je gegevens / paspoortnummer gecontroleerd worden. Dat oude paspoort heb je dan hopelijk wel teruggevraagd op het gemeentehuis.

Maar voor de zekerheid: even bellen met de luchtvaartmaatschappij, en je weet het zeker.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

daar was hier laatst al een topic over (ik zal zo eens zoeken)
JA!! je hebt een probleem! je moet die gegevens zo snel mogelijk wijzigen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Als je een e-ticket gebruikt, wat denk ik voor 99.9% van de vluchten geldt, is je paspoort nummer gekoppeld aan je e-ticket. Je moet dit zo snel mogelijk laten wijzigen bij de luchtvaart maatschappij. Anders mag je niet mee als je op schiphol staat.
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Ik zou het ook zo snel mogelijk wijzigen. Dit is van essentieel belang.
Succes ermee!
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Dus toch contact opnemen met de maatschappij. Succes!
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Heb even gebeld met een nederlandse vestiging van tarom en deze vrouw zei dat dit geen probleem was. Dit zei ze wel zo zeker dat ik begin te twijfelen of ze er uberhaubt over nadacht...Toch maar op vertrouwen denk ik?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tarom? is dat een luchtvaartmaatschappij?? ik zou het zeer vreemd vinden als het niet uitmaakt aangezien het bij andere maatschappijen wel een groot probleem kan zijn.
Er zijn natuurlijk ook tickets die je koopt zonder dat je paspoort gegevens in hoeft te voeren. dan is het idd waarschijnlijk geen probleem.
Voor het boeken van een vlucht met ryanair geef je pas een paspoortnummer op als je gaat online inchecken. maar bij andere maatschapijen bij de boeking.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
peveer

Bericht door peveer »

TAROM - Romanian Air Transport, commonly known simply as TAROM, is the flag carrier airline of Romania. http://en.wikipedia.org/wiki/TAROM :)

Als die vrouw van Tarom zegt dat je het niet hoeft te wijzigen kan je haar natuurlijk geloven. Maar misschien kan je nog eens bellen (in de hoop dat je iemand anders treft) om het nog eens te checken, want het zou best lullig zijn als je niet mee mag...
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Heb nog een mailtje gestuurd. Ook zij zeggen dat er ingecheckt wordt met je id nummer. Neem het mailtje dus gewoon mee en dan moet het goedkomen lijkt me toch!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

eefje schreef:Heb nog een mailtje gestuurd. Ook zij zeggen dat er ingecheckt wordt met je id nummer. Neem het mailtje dus gewoon mee en dan moet het goedkomen lijkt me toch!
Je ID-nummer IS toch je paspoortnummer?

Bij veel maatschappijen kun je overigens kiezen of je incheckt met je mailadres en boekinsnummer, je cc-nummer, of je ID-nummer.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ik dacht net nog even aan mijn vraag van een tijdje terug. Inmiddels ben ik al een tijdje terug en ik heb geen problemen gehad:) Het blijkt dus inderdad niet uit te maken wanneer je een ander paspoortnummer hebt dan opgegeven.
Plaats reactie