3 weken Kenia hoe doe je dit zo goedkoop mogelijk?

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Mireille
Vakantieganger

Re: 3 weken Kenia hoe doe je dit zo goedkoop mogelijk?

Bericht door Mireille »

Hee,

Bedankt! Daar gaan we dus binnenkort even naar kijken :).
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Zo een korte update, het is nu alleen maar wachten geblazen helaas :P .
Ik heb mijn verzekeringen etc. geregeld, ook mijn ticket is vandaag geboekt! Gewoon bij de KLM zelf in de periode dat ik ga (juli/augustus) scheelt het niks tussen verschillende sites. Wel met turkish airlines een stuk goedkoper maar een tussenstop van 10u op Istanbul zie ik niet zitten :P.

Nu alleen nog even afspraken maken voor de laatste dingetjes.
Vaccins
Een paspoort en een visum.

Nu maar aftellen, 13 juli om 10;25 vlieg ik *O*
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Oké even nog een vraag, maar ik wil er geen topic voor gaan openen dus dan maar zo :P.

Het zit zo, ik land om half 8 's avonds in Nairobi, en ik moet verder naar Kisumu. Ik wil per bus naar Kisumu reizen, de bussen rijden maar tot 9 uur ('s avonds) heb ik inmiddels vernomen. Is het haalbaar? Als ik land, het vliegtuig uit, meteen mijn bagage pak en een taxi vind naar het station. Ik heb anderhalf uur om naar het busstation te gaan. 9 uur is de laatste bus. Is het mogelijk? Of kan ik er beter een overnachting aan plakken?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Het vliegveld is wel redelijk dichtbij de stad. Maar je moet ook nog in de rij bij de doune voor je visum (of heb je deze al vooraf geregeld).

Ik zou het je ook niet aanraden. Wij hebben een keer in het donker in de bus gezeten in kenia en niet echt een succes. Waarom slaap je niet gewoon lekker een nachtje in Nairobi. Gewoon van te voren een leuk hostel reserveren en de volgende dag uitgerust weer op pad.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zou het risico ook niet nemen. Hoewel de dingen vrij vlot gingen op de luchthaven is 1,5 uur om de bus te halen erg krap. De kans dat een lange vlucht wat vertraging heeft is vrij groot. daarnaast moet je terplekke ook nog in de rij om te pinnen. en dan een taxi nemen. Het vliegveld is niet heel ver van de stad maar ik weet niet aan welke kant dat busstation ligt. Wij hebben er toch bijna een uur over gedaan ('s avonds) met een bus om bij ons slaapplaats aan te komen en dat lag niet eens in Nairobi.

En verder sluit ik me bij Tikva aan. neem liever een dagbus. Zeker als je net aankomt in een onbekend land.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Bedankt allen,

Dat word dus gewoon een nachtje slapen in Nairobi en de volgende dag vroeg de bus.
Visum wil ik wel graag vooraf regelen, scheelt me daar weer dacht ik zo.
bolletjeom
Reisexpert

wat jij wilt. Het is een eitje in Nederland. 's ochtends brengen en 's middags halen. tussendoor even winkelen in Den Haag 8-)
Op de luchthaven was het niet erg druk toen wij aankwamen overigens.
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

Het is geen must om je visum vooraf te fiksen. Op de luchthaven is het ook allemaal zo geregeld, we stonden een half uurtje in de rij en toen we aan de beurt waren was het met een stempeltje, wat social talk en 50 dollar ook in orde.
bolletjeom
Reisexpert

50 dollar...voor 1 of 2 personen?
in den haag betaal je 20 euro
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Ik ben er nog niet echt uit of het scheelt qua geld. Maar ik regel mijn visum in Nederland, kan ik lekker doorlopen daar. Ik kom toch al 's avonds aan in mijn eentje in een vreemd land (ben nog nooit buiten Europa geweest). Dan heb ik weer een zorg minder, anders ga ik mij daar de hele vlucht daarheen druk over maken :P
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Het visum is ongeveer een jaar geleden goedkoper geworden. Wij betaalden destijds ook 50 dollar, maar nu betaal je dus minder (crisismaatregel zodat toeristen toch blijven komen.....)
RVE
Wereldreiziger

Bericht door RVE »

bolletjeom schreef:50 dollar...voor 1 of 2 personen?
in den haag betaal je 20 euro
Sorry ik zie je vraag nu pas. In 2007 betaalde ik 50 dollar pp voor Kenia en 50 euro pp voor Tanzania (die laatste had ik in Nederland geregeld). Dat is nu dus goedkoper geworden. Mooi, want in feite betaal je voor wat stempeltjes en is heel dat visagedoe geldklopperij. Het enige wat je eraan over houdt is een leuk aandenken voor in je paspoort.
Annemarieke1990

Bericht door Annemarieke1990 »

Misschien nog wat tips waar je wat aan hebt. Bij sommige parken wil het nog wel eens schelen als je aangeeft dat je een student bent. 9/10 Keer zal het niets uitmaken, maar soms kan het ook honderden shillings schelen. Bovendien zal jouw vriendinnetje al langer dan drie maanden in Kenia zijn als je met haar gaat reizen, toch? Als ze bij het verlengen van haar visum een alien card heeft aangevraagd zal zij daarmee vaak ook voor resident price naar binnen kunnen (hoewel dit bij verschillende NP verschilt, bij Lake Nakuru NP werkt het bijvoorbeeld niet).

Vaak loont het ook om via lokale vrienden een safari te regelen. Groepsreizen zijn zoals eerder gezegd goedkoper en vaak kennen deze mensen nog wel meer mensen die ook op een bepaalde reis willen. Misschien heeft je vriendin al wat contacten op gedaan en kan zij eens rondvragen of iemand goedkope safaris aanbiedt? Dat heeft mij een hoop geld gescheeld!

Heel veel plezier alvast in Kenia!
bolletjeom
Reisexpert

Mireille zei
Hoi!

Inmiddels heeft zij inderdaad een alien card! En ik heb een internationale studentcard aangevraagd. Contacten zijn er zeker opgedaan, via via toch wel weer drivers gevonden voor nakuru. En schone en goede hostels.
Lees verderop haar vraag over het rookverbod in Kenia
Plaats reactie