Retour ticket bangkok...te lang in thailand?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
TimHarmsen

Retour ticket bangkok...te lang in thailand?

Bericht door TimHarmsen »

hallo,

even een korte vraag..ik kan hier namelijk nog geen duidelijk antwoord voor vinden...

Eind van dit jaar vertrek in richting azie om daar ongeveer een half jaar te gaan rondreizen....nu heb ik echter een retour ticket op bangkok.
Ik vlieg dus eind december heen en ergens in juni weer terug.

Officeel ben ik dus veel langer dan die 30 dagen in Thailand (om precies te zijn als je naar mijn ticket kijkt een half jaar), ondanks dat ik natuurlijk door veel andere landen ga reizen..dit kan ik echter niet aan tonen als er naar gevraagd wordt...kan dit problemen opleveren bij de douane? en zoja...hoe los je zoiets het beste op?

alvast bedankt!

Grtz Tim
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Dag Tim,

Het antwoord op je vraag is simpel: geeft geen problemen bij de douane wanneer je binnenkomt.

Wanneer je langer dan 30 dagen in Thailand bent krijg je een boete per dag dat je er langer bent. Dat wordt gecontroleerd wanneer je het land verlaat. Als jij gaat rondreizen is het in principe geen probleem. Mocht je toch langer willen blijven moet je een 'visarun' gaan doen om de boete te ontlopen. Dat betekend simpelweg dat je in 1 dag ff naar een buurland gaat om weer thailand in te gaan met een nieuw visum van 30 dagen.

Veel plezier met je reis!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Panky heeft helemaal gelijk

overstayen van je visa is een duur grapje. wij hebben het 4 dagen gedaan en dat koste ons bijna 40 euro!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hansbreen

Bericht door hansbreen »

Ik ben kort geleden in Thailand geweest. Je krijgt gratis een 30 dagen visum. Wanneer je een ander land betreed vervalt dit visum. Wanneer je opnieuw Thailand ingaat krijg je opnieuw een 30 dagen visum (heb ik en vele anderen ook gedaan). Alleen let wel op. Je krijgt maar 3 keer een visum. Volgens mij kan je ook een 90 dagen visum krijgen, maar hier betaal je voor. Ik weet niet of je ook 3 keer een 90 dagen visum kan krijgen. Veel plezier daar
Plaats reactie