Cuba en VS stempel

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
menasil
Reisexpert

Cuba en VS stempel

Bericht door menasil »

Ik zit er over te denken in 2011 naar Cuba te gaan en dat vertelde ik gisteren aan een vriend van me. Hij zei:"Maar je bent in de VS geweest, krijg je dan geen problemen met het land inkomen?". Ja, daar kan ik dus eigenlijk niet echt iets over vinden. Ik weet wel dat Cuba zelf een methode hanteert waarbij ze je stempel op een apart blaadje zetten omdat met een Cubaans stempel je wellicht problemen krijgt om de VS binnen te komen.

Maar hoe werkt het andersom?! Mijn vermoeden zegt dat ik toch maar beter even ervoor kan zorgen dat ik 'VS vrij ben' maar dat baseer ik eerder op een gevoel...

Nu is het zo dat ik waarschijnlijk toch mijn paspoort moet gaan vernieuwen omdat hij minstens 6 maanden geldig moet zijn blabla maar als ik mijn reis gunstig plan dan hoeft dat pas na Cuba (paspoort verloopt in januari 2012) maar als een VS stempel problemen geeft, dan is het slimmer om het daarvoor te doen ;)

Afijn, zit zelf te denken aan mei/juni maar omdat het orkanenseizoen dan ook is (en dat seizoen net is tijdens de maanden dat ik er heen zou kunnen en volgens mij van april - oktober is), weet ik het nog niet precies...
bolletjeom
Reisexpert

Re: Cuba en VS stempel

Bericht door bolletjeom »

ik heb vs stempels in mijn paspoort en ben al 3 keer zonder problemen Cuba in gekomen.
Amerikanen kunnen ook gewoon op vakantie naar Cuba. Het mag alleen niet van de VS. Dus die amerikane boeken een vakantie naar mexico en vliegen van daaraf op Cuba. En dat zijn er nog verrassend veel die dat risico nemen. Ze kunnen in de VS daar namelijk een fikse boete tot zelfs gevangenis straf voor krijgen.
De rechtzaak tegen documentairemaker Michael Moore loopt nog
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Yep! Heb ook een VS stempel in het paspoort en geen enkel probleem gehad met Cuba inkomen. Sterker nog: zelfs Amerikanen, die via Mexico of de Bahamas naar Cuba komen, hebben geen moeite met Cuba inkomen. Dus ik zou zeggen: gewoon gaan! :-)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Haha gaan wil ik sowieso, loop al tijd met dit idee rond en moet het maar eens doen he ;) Maar de vraag was alleen of het met een 'vs vrij' paspoort zou zijn of niet ;)

Nou, in het najaar ga ik eens verder brainstormen over de reis, eerst mn andere tripjes! Mocht ik nog vragen hebben, dan kom ik bij jullie terug ;)
Plaats reactie