5 weken Thailand.. hulp nodig route & vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
shirley
Vakantieganger

5 weken Thailand.. hulp nodig route & vragen

Bericht door shirley »

Heej lieve reizigers..

Volgend jaar ga ik samen met mijn vriend en beste vriend 5 weken naar Thailand, namelijk van 5 maart tot 12 april. Nu weten we niet echt wat voor route we moeten volgen.

We willen het volgende graag doen:

Jungle trekking (waar kun je dit het beste doen?)
Bangkok (tempels etc bezichtigen) 3 dagen
Khao Yai National Park trekking
Kookcursus

Verder wil Jeroen graag zijn duikcursus er volgen en willen Maikel en ik ook weer duiken. Waar kun je het mooist duiken?

De planning is ong 3.5 tot 4 week noord thailand te doen en dan nog een week zuid thailand... strandjes en eilandjes etc.

Kunnen jullie ons helpen met het plannen van een route, want wij hebben geen idee wat haalbaar is, en wat je natuurlijk moet gezien hebben ;)

Verder zou een dagje relaxen tussendoor, of een eilandje tussendoor zeer gewenst zijn ;)

Alvast heeeeeeeeeeeeel erg bedank!!
Kus Shirley
Maart-April naar Thailand
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hoi Shirley,

Tijdens mijn eerste bezoek aan Thailand (2003) had ik een soort van haat-liefde verhouding met Bangkok. Er is een hoop te zien, maar ik vond het ook een drukke en stinkende stad. Inmiddels ben ik helemaal pro-BKK en ik denk dan ook dat drie dagen aan de korte kant is! Het goede nieuws is echter dat BKK lekker centraal ligt, dus dat je je verblijf in de stad over meerdere etapes kan uitsmeren.

Aanraders in BKK:
- het paleis
- verschillende tempels, o.a. de Wat Po en Wat Arun
- de weekend markt
- de shopping malls bij o.a. Siam Square
- China town
- een boottocht over de rivier
- een bezoek aan een van de Nederlanders die vastzitten in de Thaise gevangenis (heel indrukwekkend!)

Trekking kun je op vele plaatsen in Thailand doen. De meeste mensen kiezen voor een combinatie van raften, olifanten en een beetje lopen in de omgeving van Chieng Mai. (Een leuke stad, hier kan je ook kookcursussen doen.) Echter, veel mooiere en minder touristische trekkings kun je beter maken in de omgeving van chieng Rai of in het westen van het land bij Sangklaburi (check even of het rustig is in de grensstreek voordat je daar een trekking regelt!).

Een dagje relaxen? Op tal van plaatsen kun je je heerlijk laten masseren. Een verfrissende duik in een van de watervallen die Thailand rijk is (bv Erawan bij Kanchanaburi) is ook heel erg relaxed!

Tja, hoewel ik wel duik, heb ik tot mijn grote schaamte nog nooit in Thailand gedoken :oops: . Tips daarover kan ik je dus niet geven....

Veel plezier,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Roosje
Reiziger

Bericht door Roosje »

duiken schijnt helemaal geweldig te zijn op Koh Tao, ik ben daar vorig jaar "slechts" wezen snorkelen. Ja erg mooi !!! maar vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet.
1 Minpuntje, ik vond dit eiland behoorlijk toeristisch en 't straalde m.i. weinig uit. Lag wellicht ook aan t feit dat ik verbleef in een druk stuk van het eiland Mae Haad uit mn hoofd..Maargoed daar vind je wel veel duikscholen die excursies verzorgen.

chang mai niet overslaan nee, en mocht je een tof guesthouse zoeken: julie's !!! oase van rust en supergezellig!

Bangkok, ik hield ervan! ik vond het juist wel wat hebben die drukte! Veel te zien..Ik ben destijds eerder van de eilanden teruggekomen om nog even het echte thailand te ervaren hehe.

Have fun!
Roos
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wat betreft het duiken, wij willen in thailand ook graag duiken en onze advanced open water halen. Toevallig zaten we van de week op een duiktrip met wat echte experts >300 duiken. En ko tao zou wel oke alleen de andaman coast zou veel mooier zijn en dan zeker de surin eilanden.

Verder schijnt Ko tao ook heel erg druk te zijn in het water met duikers, maar het is er wel weer goedkoop.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn Balinese duikleraar zei altijd: "het maakt niet veel uit waar je je cursus doet, in het begin is alles bijzonder onder water".

Inmiddels ben ik een stuk wijzer geworden :wink: en moet ik bekennen dat hij gelijk heeft! Zeker in het begin ben je nog zo bezig met het doen van alle verplichte oefeningen en het optimalizeren van je ademhaling en je drijvend vermogen dat je je daar toch meer op zult focussen dan op je omgeving.

Belangrijker is dat je je inschrijft bij een goede duikschool met goede instructeurs. Duik in een kleine groep. Voel je je onzeker bij een cursus in het Engels, zorg dan dat je les krijgt in het Nederlands. (Ja, dat kan ook in Thailand.)

Veel duikplezier!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Ik vind Pai erg leuk. Vanaf Chiang Mai een uurtje of drie met de bus. Pai is klein, groeit wel hard hoor ik en heerlijk laid back. Je kunt er leuke trekkings en white water raften boeken. Mocht je daar nog heen gaan dan zijn de bungalows van Breeze of Pai echt een aanrader! Leuk is om daar ook een scoorter te huren en een beetje door de heuvels rond te toeren. Ik ben daar weinig autoverkeer tegen gekomen en dat gaf mij wel een veilig gevoel. Minder toeristisch is de route naar het noordwesten en daarom misschien ook wel zo leuk.

Ik heb op Koh Tao gedoken. Het was onderwater inderdaad erg druk, maar volgens mij ontkom je daar niet meer aan tenzij je op een meerdaagse boottocht meegaat. Er zijn daar ook een aantal Nederlandse duikinstructeurs / instructrices. Als deze niet in hun vaste team zitten zullen je eerst proberen een anderstalige aan te smeren, maar ik zou zeggen trap er niet in. Ik heb zowel in het Engels als in het Nederlands les gehad en dat laatste is toch 100 x fijner! Ik heb les gehad bij AsiaDivers. Een open water inclusief 4 overnachtingen was 9800 Baht. Zij zitten in Sairee Village.
Koh Tao, Sairee Village heeft mij wel gecharmeerd. Het is klein, heeft leuke hutjes aan het strand en voldoende eetgelegenheden.

Succes en veel plezier!

Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
GerritM

duiken

Bericht door GerritM »

Duiken kun je erg mooi op Koh Phiphi, ga naar duikschool Barakuda (http://www.phiphibarakuda.com) Daar zit een duik leraar heb ik vorig jaar les van gehad. Markus erg leuke kerel! en natuurlijk is koh phipihi ook erg mooi!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kan new way diving op Ko Tao aanbevelen
toen wij er waren was er ook een nederlandstalige instructeur. het is een kleine duikschool die niets afraffelt.
Een goede duikinstrucutie is daar belangrijker dan zoveel mogelijk klanten er doorheen jagen en geld vangen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie