Cursus Paragliden / Parachutespringen. Waar?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
tijn1980

Cursus Paragliden / Parachutespringen. Waar?

Bericht door tijn1980 »

Ik zou graag een vrije val opleiding willen doen, om zelfstandig parachute sprongen te kunnen maken. Zijn er hier reizigers die daar ervaring mee hebben, waar kun je het het beste doen (liefst voordelig uiteraard). Tips zijn van harte welkom!

Afbeelding
Maaike T

Re: Cursus Paragliden / Parachutespringen. Waar?

Bericht door Maaike T »

Nederland of buitenland?
Ik heb zelf gesprongen in Teuge (tandemsprong, zelf geen cursus gedaan)
http://www.paracentrumteuge.nl/?gclid=C ... 3godbWO6Jw
BeeBee
Vakantieganger

Bericht door BeeBee »

Neem aan dat je in NL je brevet wilt halen en dan evt. in de toekomst ook in het buitenland wilt springen?

Zelf heb ik 2 jaar geleden mijn AFF-brevet in Teuge gehaald.
De prijzen van de verschillende paracentra liggen niet ver uit elkaar geloof ik. Misschien wel handig om een paracentrum te kiezen die het dichtste bij je in de buurt ligt?! Dan leer je tijdens de opleiding al wat mensen kennen van het paracentrum (altijd makkelijk als je besluit daar door te gaan met springen) en misschien ook nog een aantal jongeren die hun brevet aan het halen ziin waar je ervaringen mee kunt delen.

Leuk volk in Teuge en een goede opleiding gehad daar!
Maf

Bericht door Maf »

Hier in Rotterdam kan je voor 800 euro een skydive opleiding volgen.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Er is hier vlakbij, in Hoogeveen, een vliegveldje met paraclub. Maar daar kost een opleiding voor een brevet ook zo'n 800 euro. Het was mijn idee om dit in het buitenland te gaan doen, lijkt me wat goedkoper dan in Nederland. Hopelijk heeft iemand ervaringen met opleidingen in het buitenland.
BeeBee
Vakantieganger

Bericht door BeeBee »

Maf schreef:Hier in Rotterdam kan je voor 800 euro een skydive opleiding volgen.
Dat is een AFF-basic opleiding. Hiermee maak je in 3 sprongen slechts kennis met de sport, maar je bent nog niet in het bezit van een AFF-brevet dat je nodig hebt om zelfstandig te kunnen/mogen springen. Zo'n AFF-opleiding bestaat uit 7 levels/sprongen. Je dient voor ieder level te slagen voordat je naar het volgende level mag. Het kan dus zijn dat je meedere sprongen nodig hebt om je brevet te halen (en dus wat extra kosten moet maken).

Als het je er puur om gaat om gewoon eens een vrije val te beleven en zelfstandig onder een parachute te hangen, dan kun je kiezen voor een goedkope cursus. Wil je echter doorgaan met de sport, dan zul je het iets uitgebreider aan moeten pakken.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

misschien heb ik het verkeerd hoor.... maar zijn paragliden en parachutespringen niet 2 totaal verschillende dingen?
Wat wil je precies? als ik je bericht lees wil je parachutespringen. of heb ik het dan verkeerd?

Een week paragliden in Annecy. Frankrijk kost 535 Pond (vraag me niet waarom ze geen prijsopgaven in euro hebben)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

een vriendin van mij gaat deze zomer ook een paraglide cursus in Frankrijk doen en die sprak ook over ongeveer 500 euro..
Plaats reactie