hoe zou jij reageren?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

hoe zou jij reageren?

Bericht door bolletjeom »

Hoe zou jij reageren als iemand je van de een op de andere dag komt vertellen dat je de komende 5 jaar niet meer op reis kunt???
Gewoon 40 uur per week werken en in de vakanties ook niet weg kunnen maar thuis moeten blijven......
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Re: hoe zou jij reageren?

Bericht door Marije »

Hmmm..wie is die iemand dan? En is er iets aan te doen? Als het bijvoorbeeld werkgever is: ontslag nemen. Maar iemand je dit gewoon even komt melden en er is helemaal niets aan te veranderen...tja...wat kun je dan zeggen/doen? Heel hard vloeken ofzo...
bolletjeom
Reisexpert

het is echt een geval van : er is helemaal niets aan te doen
bijvoorbeeld...... omgezondheidsredenen moet je iedere dag thuis zijn of je kan geen dag gemist worden omdat je voor iemand moet zorgen en je kan niet vervangen worden of je hebt geen cent en je kunt ook niets doen om aan geld te komen want het word onmiddelijk afgenomen of je moet de gevangenis in voor iets dat je niet gedaan hebt.
Dit zijn dus gevalletjes van STEL DAT...... dus geen uitzonderingen gaan bedenken.

hoe zou jij reageren?
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

bolletjeom schreef:het is echt een geval van : er is helemaal niets aan te doen
bijvoorbeeld...... omgezondheidsredenen moet je iedere dag thuis zijn of je kan geen dag gemist worden omdat je voor iemand moet zorgen en je kan niet vervangen worden of je hebt geen cent en je kunt ook niets doen om aan geld te komen want het word onmiddelijk afgenomen of je moet de gevangenis in voor iets dat je niet gedaan hebt.
Dit zijn dus gevalletjes van STEL DAT...... dus geen uitzonderingen gaan bedenken.

hoe zou jij reageren?
Ok duidelijk! :D

Ik zou eerst verschrikkelijk balen natuurlijk. Daarna: in alle vakanties waarin ik thuis moet blijven plannen maken voor alle reizen die ik ga maken na die 5 jaar en heel hard sparen van al dat geld wat ik verdien met al die weken 40 uur werken zodat ik alles kan inhalen als de periode voorbij is!

Maar hoe ik écht zou reageren weet natuurlijk niet en ik hoop dat ik er ooit achter kom, hihi!
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

En jij??
bolletjeom
Reisexpert

heel hard sparen van al dat geld wat ik verdien met al die weken 40 uur werken zodat ik alles kan inhalen als de periode voorbij is
is geen optie want...
je hebt geen cent en je kunt ook niets doen om aan geld te komen want het word onmiddelijk afgenomen
ik? ongelooflijk boos zijn. en verder.
Geen idee hoe die jaren door te komen
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Ah shit! No fair!
Nou dan weet ik 't ook niet meer :)
bolletjeom
Reisexpert

naast de vraag: hoe zou jij reageren??
eigenlijk ook de vraag: is er wel een manier om dat reiskriebeltje dan tevreden te houden???
ik vraag me dat af

moet zeggen dat ik er eerder mee zou kunnen leven als ik om eigen gezondheidsredenen of die van een ander in deze situatie zou zitten dan bijv omdat ik onterecht in de gevangenis zou zitten of beslag zou hebben op mijn salaris of wat dan ook.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Vind het een heel moeilijke en tevens vreemde vraag.

Uiteindelijk denk ik dat het een soort rouwproces zou zijn moest je omwille van gezondheidsredenen of de zorg voor iemand anders nooit meer op reis kunnen.
Moest het een geval zijn van vrijheidsberoving of ontzeggen van financiële middelen dan denk ik dat ik mij zelf al kut genoeg zou voelen daardoor dat het niet kunnen reizen daarboven op ook nog eens een echte opdoffer zou zijn.

Soms vraag ik mij inderdaad af hoe ik mij zou voelen moest ik nooit meer op reis kunnen: zowel uitjes, als citytrips als enkele weken.
Lijkt me verschrikkelijk, die drang is gewoon te groot en de nieuwsgierigheid ook.

Anders vormen we gewoon een groot front in die 'onderwereld' waar reizen wordt belemmerd en komen we gezamenlijk in opstand :-)
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Dan zou ik echt radeloos zijn. En het idee van een 'onderwereld' en een opstand. Ik ben voor! ;)
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Hm, klinkt als iemand met bijv erg hoge schulden, zorgplicht of alimentatie ofzo? Ik zou eerst even kijken hoe het op andere gebieden dan reizen (ja, andere aspecten zijn óók belangrijk!! Echt....) de relatie zou beïnvloeden. Kan me zo voorstellen dat die persoon, als hij of zij een aantal onoplosbare problemen heeft, zelf ook niet de leukste tijd van zijn/haar leven tegemoet gaat.
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Anders vormen we gewoon een groot front in die 'onderwereld' waar reizen wordt belemmerd en komen we gezamenlijk in opstand
Welja, kunnen we meteen Cuba overnemen! :7
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Seeker

Bericht door Seeker »

Nou jammer maar ik zou er persoonlijk niet erg wakker van gelegen hebben, bedoel in mijn jeugd ben ik ook bijna nooit op vakantie gegaan, dus voor mij is dat doodnormaal, op vakantie gaan is gewoon een luxe en als je dat om wat voor reden dan niet kan, dan moet je het maar doen met dagje efteling.

Ik zou zelfs echt geen medelijden met deze persoon hebben, want op vakantie gaan is echt geen verplichting, dus zo zou je ook niet moeten zien, of je gaat of niet, mijn ouders die gaan hoogsten 3 dagen naar zeeland dus die zijn ook nog nooit echt wezen reizen.

Ja ik begrijp dat hij of zij niet leuk zou vinden, maar bekijk eens van andere kant, die mensen die in land wonen dat jij bezoekt, kunnen ook niet reizen echt toch zijn die mensen gelukkig vaak. Dus reizen is wat mij betreft een luxe, maar om te reizen moet je veel laten, ik geef bijvoorbeeld minimaal geld uit, koop geen snacks en dergelijke en al, sommige mensen kunnen dat gewoon niet en daarom kunnen ze misschien ook niet reizen, omdat ze niet weten hoe ze moeten sparen.

Is bij mij overigens ook pas sinds paar jaar dat ik serieus bijna elke euro spaar, vroeger deed ik dat ook niet, maar als je dat niet doet kun je vakantie op je buik schrijven, ja leuk zo'n full hd telivisie en de nieuwste computer, maar je had er van op vakantie kunnen gaan, dus ik ontneem me die luxe zodat ik op vakantie kan gaan.

Als je afvraagt hoe dan komt dat ik een nieuw model van Dell Studio met Intel i3 heb, nou dat heeft uwv voor 90% betaald omdat het een school benodigdheden is, dus mijn desktop mooi verkocht.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een aantal jaar geleden kreeg ik een niet zo leuk bericht van een arts, waardoor er veel door me heen ging. Ik was bang dat ik niet meer kon duiken en reizen en zelfs moeilijk zou kunnen blijven werken. Een vreselijke tijd, vooral de onzekerheid!

Reizen is luxe, en ik moet er dingen voor laten. Maar het is het me waard. Echter: mijn gezondheid is me nog meer waard!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou in eerste instantie heel erg boos zijn. Op de reden waardoor ik niet meer op reis kan maar waarschijnlijk op de hele wereld. Voor mij zou 5 jaar nooit mogen reizen wel echt heel erg zijn.

Maar zoals bij alle klote situaties in je leven komt op een gegeven moment de acceptatie. Uiteindelijk is soms het enige waar je invloed hebt de manier waarop je zelf met een rotsituatie omgaat, boos blijven wordt je ook niet beter van. Ik zou me focussen op de andere leuke dingen in het leven. Zou wel bewust dingen met reizen uit de weg gaan, van kijken naar travel channel zou ik alleen ontevreden worden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie