Wat ben jij vergeten mee te nemen?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Wat ben jij vergeten mee te nemen?

Bericht door bolletjeom »

Ben je wel eens op reis gegaan en heb je iets essentieels vergeten mee te nemen??
De deur uit zonder paspoort of zonder geld?

Ik ben benieuwd naar alle flaters! 8-)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Re: Wat ben jij vergeten mee te nemen?

ik zal zelf beginnen met voor schut gaan 8-)

Ik ben een keer vertrokken zonder paspoort. Mijn paspoort zat altijd in mijn agenda. Voor een weekje Praag dacht ik blij: Zo die stinkagenda heb ik mooi niet nodig! Dus die kan uit mijn schoudertas!
Totdat we al een uur onderweg waren en ik me bedacht dat ik mijn paspoort niet mee had :@

En een paar jaar geleden op het nippertje bedacht om even geld te storten op de bankrekening die ik gebruik op reis. (die kan niet rood staan wat handig is als ie gestolen word). Serieus, 3 minuten voor vertrek zat ik te internetbankieren :@
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb er ook wel een paar....

Ben ooit vergeten bepaalde medicijnen in mijn tas te stoppen. Was er zo van overtuigd dat ik ze uit de kast had gepakt, dat ik vergat om te checken of ze ook IN de tas waren beland. Paniek! Naar de lokale apotheek gegaan in Marokko, waar toevallig een Belg stond die in het Marokkaans aan zijn vrouw die daar werkte uit kon leggen wat ik wilde en waarom. Gelukkig niet naar een arts hoeven te gaan voor het bijbehorende recept :P :P

Ooit op vakantie gegaan MET pinpas, maar met een pinpas die niet werkte... Ik wilde uitproberen hoe lang de blauwe postbankpas actief bleef na het verschijnen van de oranje ING pas, en dat ging uiteraard net de eerste vakantiedag fout. Uiteraard wel een creditkaart bij me en wat cash. (En een reisgenoot die wel kon voorschieten.) Ik ben ooit mijn pinpas helemaal vergeten, geen idee hoe dat kon!

Afgelopen week ook een paar blunders gemaakt: veel geld in Engeland voorgeschoten voor mijn vriend, maar ineens werd er veel geld van mijn rekening afgeschreven en mijn salaris kwam te laat en toen kon ik niet meer pinnen (kan niet rood staan). Helaas geen internet, dus ff overrschrijven kon ook lange tijd (lees: 2 dagen) niet. Grrrr. |:(

Andere flater van deze week: 2 kg stroopwafels mee naar Engeland voor vrienden, en uiteindelijk ben ik vergeten deze uit de auto te pakken en zijn de stroopwafels met mijn vriend naar NL gegaan, terwijl ik per trein naar Leeds ging. Beetje jammer voor mijn vrienden hier O-)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Met stip op 1:
- naar Düsseldorf Airport gaan voor een vlucht via Dubai naar Hong KOng, en er dan in de parkeergarage van het vliegveld achter komen dat m'n paspoort nog thuis ligt. En een ongeluk komt nooit alleen, m'n ouders zouden hem na komen brengen (tijd genoeg op zich), maar die stonden een paar kilometer van huis met panne. En de enige vriend die ik kon bereiken had absoluut geen tijd. Gelukkig was hij wel bereid zijn (op dat moment gloednieuwe) auto aan mijn ouders af te staan, waardoor het toch allemaal goed is gekomen.

Minder essentieel, maar toch lastig:
- voor een zakentrip naar Milwaukee vooraf netjes alle overbodige meuk uit m'n portemonnee gehaald, waaronder dus ook m'n (toen nog losse) chippas. Dacht ik tenminste. Eenmaal bij het hotel aangekomen had ik die pas nog wel op zak, en lag m'n creditcard dus thuis...
- een paar jaar geleden had Nikon een probleem met accu's die zouden kunnen exploderen o.i.d., dan kon je dus je oude accu opsturen en kreeg je een nieuwe. Helaas duurde dat allemaal wat lang, en kwam in de tussentijd een vriend van me met het idee om met oud&nieuw naar Freiburg. Camera toch maar meegenomen, in de hoop ter plekke nog een accu te kunnen kopen. En jawel, dat lukt ook nog. Alleen jammer dat ik de oplader thuis had gelaten, en die ter plekke nergens te krijgen was...
- bij m'n laatste reis naar Noord-Korea, we waren vooraf gewaarschuwd dat bij hotels buiten Pyongyang stroomuitval eerder regel dan uitzondering is, een zaklamp zou daar dus wel praktisch zijn. Dus netjes in m'n tas gestopt. Echter, voor die ene dag naar Kaesong liet ik m'n bagage in Pyongyang achter, en nam ik alleen een kleine rugzak met spullen voor die ene dag mee. En uiteraard vergeet ik (en de rest van de groep blijkbaar ook) dan alsnog die zaklamp mee te nemen. En dan blijkt het hotel te bestaan uit allemaal hofjes, met een kronkelend riviertje en een smal bruggetje zonder railing. 's Nachts van de bar (met kaarsjes als noodverlichting) terug naar de kamer zag je werkelijk geen hand voor ogen, het is nog steeds een wonder dat we A) onze kamer überhaupt weer gevonden hebben, en B) dat niemand een nat pak heeft gehaald...
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Ik ben gelukkig nooit echt cruciale dingen vergeten maar wat als brildrager ook niet handig is om te vergeten maar wel wel al (een paar keer) is gebeurt is het vergeten van:
1) brillenkoker (zolang je in je eentje ergens slaapt niet zo erg maar in een tent of dorm niet goed voor mijn zenuwen)
2) zonnenbril op sterkte
3) brillenpoetsdoekjes (ok, dat is de minst erge van de 3 ;) )
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

ik ben brildragend en neem nooit 1 van de drie bovengenoemde dingen mee. :)
Een zonnebril op sterkte heb ik maar het centrum of cilinder zit net anders dan bij de gewone bril dus daar krijg ik knallende koppijn van...helaas.
LadyHeather
Reisexpert

bolletjeom schreef:ik ben brildragend en neem nooit 1 van de drie bovengenoemde dingen mee. :)
Een zonnebril op sterkte heb ik maar het centrum of cilinder zit net anders dan bij de gewone bril dus daar krijg ik knallende koppijn van...helaas.
Echt niet!?
brillendoekjes begrijp ik, die laat ik ook heel vaak bewust thuis! maar een brillenkoker vind ik toch wel erg handig! Wat doe jij met je bril als je hem niet op hebt?
Wat beterft die zonnebril, die laat ik ook wel eens bewust thuis trouwens. Mis hem bijna nooit maar eens in de zoveel tijd zou het toch wel handig zijn... bij bv autorijden in de zon... ze moeten bij mij idd wel precies dezelfde sterkte/cilinder zijn anders ben ik iedere keer duizelig als ik van bril wissel! haha
Selalu mencari...
bolletjeom
Reisexpert

mijn bril? onder mijn bed, op een nachtkastje, desnoods gewoon naast mijn kussen. Daar ligt vaak toch ook een zaklamp en een wekker :@
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Ha, ik ben zo'n type dat gewoon bovenop haar bril gaat liggen 's nachts met alle gevolgen van dien dus eh... die brillekoker gaat gewoon mee! Bovendien kan daar dan ook meteen het sleuteltje van mijn locker in etc. Ik stop dat ding dan altijd helemaal vol :-)

Ik vergeet bijna altijd mijn tandenborstel. Lang leve de Etos op Schiphol!
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

LovesStedentrips schreef:Ik vergeet bijna altijd mijn tandenborstel. Lang leve de Etos op Schiphol!
Lang leve hotels in Azië, waar dat soort spullen gewoon altijd voorhanden zijn. Gratis.
Reisfreaks
Wereldreiziger

Bericht door Reisfreaks »

Nooit niks vergeten voor vertrek maar wel een paar keer tijdens de reis..
Net aangekomen op Koh Chang stappen we in een tjokvolle pick-up op weg naar ons hutje aan de zee. Eenmaal op de plaats van bestemming volgt de "taxi" zijn route. Dan roept er iemand uit de taxi: "Stop! Stop!! Sir?!?! Is this your bag?" Oeps, onze rugzak bijna vergeten. De rugzak was slechts gevuld met paspoorten, video -en fotocamera, cash, pinpas, tickets.... o|O
We zaten in een tuktuk in Bangkok toen we erachter kwamen dat we de tas met onze video -en fotocamera in een internetcafé hadden laten liggen. Chauffeur als een gek terug gereden, schaterend van het lachen. (Farang) Tasje stond er gelukkig nog!
Dat zelfde tasje nog een keer laten liggen in een restaurantje. Gelukkig op de grond en uit het oog. Een half uur later ben ik het toch maar gaan ophalen.
LadyHeather
Reisexpert

die brillekoker gaat gewoon mee! Bovendien kan daar dan ook meteen het sleuteltje van mijn locker in etc. Ik stop dat ding dan altijd helemaal vol :-)
Ik ook! alle dingen die klein zijn of niet geplet mogen worden :)
Selalu mencari...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Lenzen doosje ben ik echt te vaak vergeten. Maar gelukkig alleen bij weekendjes weg of bij vrienden logeren.

Wij zijn de grote lens van de camera vergeten toen we naar Afrika gingen, terwijl juist voor safari die lens een must is. Gelukkig kwamen we onderweg naar schiphol erachter en haden we nog tijd op terug te gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Lenzendoosjes (en vloeistof) vergeet ik ook regelmatig. Ook erg irritant als je ermee gaat slapen, dan staat er 's morgens een druk op je ogen en ze plakken heel erg vast. En in glazen met water doen is ook niet heel erg fijn. :P
Travel is life
Reiziger

Bericht door Travel is life »

Hostelreservering. Met een vriendin ging ik een weekend naar Kopenhagen. Eenmaal gearriveerd beseften we dat we de hostel reservering zijn vergeten. Niet zo erg dachten we, wat ze kunnen vast achterhalen met onze namen waar we slapen. Eenmaal bij de hostel duurde het heel lang voor de probleem opgelost waren (dachten we...). Eenmaal in de bed, werden we om half 3 snachts uit bed gehaald omdat we in de verkeerde slaapkamer sliepen en andere backpackers in onze bedden moesten slapen. Voordat we naar een ander kamer konden moesten we eerst naar de receptie. Dus inpakken en in onze pyamaatjes naar beneden om vervolgens weer naar boven te gaan, naar de kamer naast waar we zojuist hebben geslapen.... Goede nacht! 8-)
Reizen maakt je rijk.
Plaats reactie