Beste bank voor reizigers

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Beste bank

Bericht door bolletjeom »

niets in deze wereld is kosteloos. hoe moeten ze anders ooit het mannetje betalen achter het loket?
Je betaald altijd wat. en 1% is peanuts
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Bericht door Seeker »

bolletjeom schreef:niets in deze wereld is kosteloos. hoe moeten ze anders ooit het mannetje betalen achter het loket?
Je betaald altijd wat. en 1% is peanuts
Ooit van Forex gehoord? Die euro's die je in Oktober / November ingewisseld heb, kunnen die wisselkantoren nu weer inwisselen naar euro's en daar kunnen ze zo'n 8 a 10% op verdienen, aangezien de euro zoveel in waarde gezakt is, dus dat mannetje zal vast wel betaald worden, maar in Thailand krijgen de mensen sowieso maar weinig betaald.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Ik zit een beetje rond te surfen, en kom op de Internetbetaalrekening van Triodos bank. Een 'groene' Nederlandse bank, die verstandige dingen met je geld doet, en investeert in milieu, klimaat en cultuur.

Met hun betaalrekening kun je internetbankieren, iDeal gebruiken, een Maestro bankpas is inbegrepen, en bovendien:
Geld opnemen in het buitenland: gratis
Betalen in het buitenland: gratis
Net even gebeld, en men zegt dat Triodos geen kosten in rekening brengt bij gebruik van een geldautomaat in buitenland. Wel is er (een gebruikelijke) koersopslag. Maar geen vaste kosten dus!

Alle tarieven:
http://www.triodos.nl/nl/personal_banki ... en/198132/
Seeker

Bericht door Seeker »

tijn1980 schreef:Ik zit een beetje rond te surfen, en kom op de Internetbetaalrekening van Triodos bank. Een 'groene' Nederlandse bank, die verstandige dingen met je geld doet, en investeert in milieu, klimaat en cultuur.

Met hun betaalrekening kun je internetbankieren, iDeal gebruiken, een Maestro bankpas is inbegrepen, en bovendien:
Geld opnemen in het buitenland: gratis
Betalen in het buitenland: gratis
Net even gebeld, en men zegt dat Triodos geen kosten in rekening brengt bij gebruik van een geldautomaat in buitenland. Wel is er (een gebruikelijke) koersopslag. Maar geen vaste kosten dus!

Alle tarieven:
http://www.triodos.nl/nl/personal_banki ... en/198132/
IK zou echt voor geen goud over gaan naar deze bank, vooral al omdat ze geen credit card aanbieden, en ze rekenen 15 euro per jaar voor je pas, wat even voor simpele berekening meer is dan ING basisrekening, want die kost 13,50.

Je kunt veel beter een ING Betaalpakket nemen, heb je een creditcard en een betaalrekening en je kunt ook gratis pinnen in buitenland, je betaal wel het dubbele, maar uiteindelijk zou je dat ook betalen als je nog een aparte creditcard moet nemen.

Let op in Euro zone is pinnen altijd gratis, dus ook bij basispakket.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

credit card credit card.. als dat ding gejat wordt, ben je zo je 1500 euro die je aan krediet hebt kwijt, want frauderen is makkelijk. best handig op reis, maar overal waar een credit card geaccepteerd wordt kun je ook terecht met je Maestro bankpas, die in feite dezelfde werking heeft.

Op reis heb ik een prepaid Mastercard bij me, van Moneybookers.com (eenmalig 10 euro, 3 jaar geldig), die doet het prima, en je loopt geen groot risico als ie gejat wordt. Daarbij, ik gebruik hem eigenlijk nooit..

En ach, een groene bank past toch wel bij backpackers die alles graag duurzaam doen?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

maar overal waar een credit card geaccepteerd wordt kun je ook terecht met je Maestro bankpas, die in feite dezelfde werking heeft.
Dat is echt absolute onzin. Er zijn heel wat landen waar je met je meastro bankpas slecht tot niet terecht kunt en met een creditcard wel.(helaas)

Ik moet wel zeggen dat ik die ontwikkeling van prepaid creditcards een interesante ontwikkeling vind! Een stuk veiliger.
ik hou ook niet van creditcards maar je moet er eigenlijk gewoon 1 bij je hebben voor noodgevallen en ook natuurlijk om online vluchten te kunnen reserveren en auto's te kunnen huren (mocht je dat willen)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Seeker

Bericht door Seeker »

tijn1980 schreef:credit card credit card.. als dat ding gejat wordt, ben je zo je 1500 euro die je aan krediet hebt kwijt, want frauderen is makkelijk. best handig op reis, maar overal waar een credit card geaccepteerd wordt kun je ook terecht met je Maestro bankpas, die in feite dezelfde werking heeft.

Op reis heb ik een prepaid Mastercard bij me, van Moneybookers.com (eenmalig 10 euro, 3 jaar geldig), die doet het prima, en je loopt geen groot risico als ie gejat wordt. Daarbij, ik gebruik hem eigenlijk nooit..

En ach, een groene bank past toch wel bij backpackers die alles graag duurzaam doen?
Je krijgt dat vergoed dan van de bank als er transacties gedaan worden niet door jou, ook moet je credit card dan zo snel mogelijk laten blokkeren uiteraard. Van prepaid credit cards weet ik nog niks, ik heb mijn creditcard in feite gratis bij mijn betaalpakket.

Maestro kun je hooguit geld uit muur mee halen in buitenland, ik zie me niet in China betalen met Maestro, ik zal gewoon contact betalen, maar een prepaid credit card is dat ook echt een pasje? Of krijg je maar een nummer enzo? Want je moet wel je credit card kunnen tonen wanneer erom gevraagd wordt, anders kunnen ze je weigeren mee te nemen op vliegtuig.
LovesStedentrips
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door LovesStedentrips »

Mocht je dit (nog) interessant vinden: de Consumentenbond test regelmatig betaalpaketten van alle banken, dus dan kun je zien wat je overal kwijt bent (dus voor je betaalpakket, voor betalen in het buitenland etc).
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... keningen1/

Voor specifieke testresultaten moet je inloggen (zoals de kosten), dus eh... snor even iemand op met een Consumentenbondabonnement of even de Consumentengids aanvragen waar die test instaat. :-)
Heb je leuke tips over stedentrips?
Je kunt ze kwijt op http://www.mooistestedentrips.nl
Seeker

Bericht door Seeker »

LovesStedentrips schreef:Mocht je dit (nog) interessant vinden: de Consumentenbond test regelmatig betaalpaketten van alle banken, dus dan kun je zien wat je overal kwijt bent (dus voor je betaalpakket, voor betalen in het buitenland etc).
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... keningen1/

Voor specifieke testresultaten moet je inloggen (zoals de kosten), dus eh... snor even iemand op met een Consumentenbondabonnement of even de Consumentengids aanvragen waar die test instaat. :-)
Consumentenbond hebben we niks aan, ik vindt daarom ook geen goeie cosumenten organisatie, want die test resultaten zijn nooit openbaar en dan proberen ze je even een lidmaatschap aan te smeren, lang leve Radar en Kassa, ik ben gratis testpanellid, kreeg ook nog een boodschappentas.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:
maar overal waar een credit card geaccepteerd wordt kun je ook terecht met je Maestro bankpas, die in feite dezelfde werking heeft.
Dat is echt absolute onzin. Er zijn heel wat landen waar je met je meastro bankpas slecht tot niet terecht kunt en met een creditcard wel.(helaas)

Ik moet wel zeggen dat ik die ontwikkeling van prepaid creditcards een interesante ontwikkeling vind! Een stuk veiliger.
ik hou ook niet van creditcards maar je moet er eigenlijk gewoon 1 bij je hebben voor noodgevallen en ook natuurlijk om online vluchten te kunnen reserveren en auto's te kunnen huren (mocht je dat willen)
Klopt helemaal. Probeer maar eens een Ryanair vluchtje te boeken zonder cc :-). Ik gebruik hem verder overigens nooit. Alleen maar mee als backup voor noodgevallen idd.

@Tijn: je bent niet zomaar zoveel geld kwijt hoor. Vaak moet je bv geboortedatum invullen als verificatie. Waar bewaar ik mijn cc dus nooit: niet op dezelfde plek als mn paspoort dus!!!!!!
Plaats reactie