Beste bank voor reizigers
Re: Beste bank
Daar heb je een goed punt haha!
Je moet ergens je geld vandaan halen om wat langer op reis te kunnen
. Is toch een soort van werken/sparen voor je reis ipv lenen. Maar goed das weer een heel ander topic!
Je moet ergens je geld vandaan halen om wat langer op reis te kunnen

Ik ga nu overstappen op Triodos bank (duurzame bank!). Kost 15 euro per jaar en dan kun je overal ter wereld geld pinnen zonder extra kosten. Je moet wel een identifier mee. Er zit geen creditcard bij maar je kunt bijv. een visa greencard eraan koppelen.
-
- Reiziger
Dan kun je toch net zo goed de ING pakket nemen. Die kost 30 euro per jaar en daar kun je ook gratis pinnen in het buitenland en er zit ook een creditcard bij. Dan heb je alles onder 1 bank.
Heb ik zelf onlangs gedaan mijn bassisrekening van de ING omgezet naar betaalrekening. Zo'n zogenaamde greencard werd mij afgewezen en ik denk dat je beter bij die bedrijven weg kunt blijven en je credit card nemen bij je eigen bank, zit je tenminste niet met rompslomp.
Overigens bij ING heb ik ook een profijt rekening waar je de eerste 3 maanden 3% rente krijgt en daarna 2.5% rente, en bij Moneyou heb ik alleen nog een deposito lopen van halfjaartje tegen 2.75%, en ik heb bij Allianz ook een spaarrekening geopend met rente van 2.85%.
Ik had bedacht om met mijn spaargeld te schuiven zodat ik uiteindelijk een hogere rente gemiddeld heb over dat geld. En bij Ohra hebben ze een actie 1e 6 maanden 4% rente, alleen je kunt alleen automatische 250 euro per maand sparen dus daar haal je helaas niet zoveel uit.
Overigens bij ING heb ik ook een profijt rekening waar je de eerste 3 maanden 3% rente krijgt en daarna 2.5% rente, en bij Moneyou heb ik alleen nog een deposito lopen van halfjaartje tegen 2.75%, en ik heb bij Allianz ook een spaarrekening geopend met rente van 2.85%.
Ik had bedacht om met mijn spaargeld te schuiven zodat ik uiteindelijk een hogere rente gemiddeld heb over dat geld. En bij Ohra hebben ze een actie 1e 6 maanden 4% rente, alleen je kunt alleen automatische 250 euro per maand sparen dus daar haal je helaas niet zoveel uit.
Dit is wat ING zegt: "Bij elke opname uit een buitenlandse geldautomaat in de niet-eurolanden wordt € 1,82 kosten + 0,8% koersopslag van uw Betaalrekening afgeschreven. Wanneer u gebruik maakt van het Betaal- of RoyaalPakket van de ING dan heeft u wereldwijd voordeel, omdat u dan wordt vrijgesteld van de opnamekosten van € 1,82. Dit geldt overigens alleen voor de Betaalrekening waar het pakket aan is gekoppeld".michaelz1981 schreef:Dan kun je toch net zo goed de ING pakket nemen. Die kost 30 euro per jaar en daar kun je ook gratis pinnen in het buitenland en er zit ook een creditcard bij. Dan heb je alles onder 1 bank.
Er komt dus bij pinnen met ING ALTIJD koersopslag bij. Vanaf april 2010 stijgt de koersopslag naar 1% en de kosten naar €2.
Bij Triodos bank is dit niet het geval. Voor een vakantie waarin je bijv. €1000 pint is dit niet zo interessant, dan is het verschil €10. Als echter een jaar gaat reizen, zeg ad €10.000, scheelt dit €100 en dat is nog exclusief de €15 verschil in pakketkosten (een betaalpakket met wereldpas kost €15 bij Triodos). Bij het betaalpakket van ING krijg je wel een gratis creditcard, maar er zijn vaak gratis visa kaarten aan te vragen. Overigens kost het openen van een ING rekening €20 als je er niet binnen 3 maanden minstens €1000 vaste inkomsten op de rekening binnenkomt. Als je geen creditcard bij visa krijgt omdat je bijvoorbeeld geen inkomsten hebt kan de ING bank een oplossing zijn (ik weet niet hoe makkelijk zij zijn in het verstrekken van creditcards). Anders is Triodos gecombineerd met een gratis VISA card duidelijk de goedkoopste optie.
Je moet kunnen aantonen dat je voldoende inkomen hebt voor een credit card, en ING verstrekt een soort debit card, elke maand wordt dan wat je gekocht hebt van je betaalrekening gehaald, wel zo handig.
Bij betaalpakket hoef je dus niet de opname kosten betalen. En jij mag mij gaan vertellen waar je gratis credit cards krijg die zijn er niet en die er zijn zitten addertjes onder het gras. Je moet je niet teveel blind gaan staren op die triodos. Ik weet alleen dat je als verzekerd ben bij Zekur dat je dan gratis creditcard kan krijgen, mijne was in iedere geval afgewezen.
Bij betaalpakket hoef je dus niet de opname kosten betalen. En jij mag mij gaan vertellen waar je gratis credit cards krijg die zijn er niet en die er zijn zitten addertjes onder het gras. Je moet je niet teveel blind gaan staren op die triodos. Ik weet alleen dat je als verzekerd ben bij Zekur dat je dan gratis creditcard kan krijgen, mijne was in iedere geval afgewezen.
Lol, sorry ik vindt site van bank niet echt uitnodigen tot klant te worden, en ze hebben ook geen totaalpakketVoor buitenlandse overboekingen maakt Triodos Bank gebruik van de dienstverlening van ING Bank N.V.. De actuele wisselkoersen vindt u op de site van ING. Bovendien geldt er voor betalingen naar het buitenland een koersopslag.
-
- Reiziger
Credircard krijg je vaak het makkelijkste bij je eigen huisbank. Je zal merken dat je vaak wordt afgewezen als je niet genoeg krediet hebt opgebouwd bij bepaalde banken. ING is redelijk makkelijk in creditcard verstrekken is mijn ervaring. Als Triodos gebruik maakt van de ING diensten, dan krijg je precies hetzelfde koersopslag als bij ING aangezien ze dit gewoon doorberekenen. Triodos is wel een eigen bank, maar heeft zelf geen tot weinig voorzieningen en moet dus de diensten betrekken van andere banken, o.a. ING. Dus omdat Triodos mss geen koersopslag hanteert betekent niet dat dit niet gewoon wordt doorberekent wat ING gewoon doorberekent aan Triodos.
En echt gratis creditcards kennen wij niet in NL. Als je echt alleen maar doet om de 15 euro te besparen dan moet je zeker naar Triodos. Maar op je wereldreis budget van 10000 euro, dat je dan gaat kijken naar die 15 euro extra kosten.
Naar mijn weten heeft Triodos helemaal geen creditcard, dus ik weet niet waar jij bij komt om gratis crditcard te krijgen. Greencard visa card is een van de duurdere kaarten in omloop en wordt op de markt gebracht door Laser cards.
Trouwens , als je ING pakket maar voor 1 jaar afsluit, dan is die helemaal gratis. Zeg je gewoon binnen 1 jaar je rekening weer op. Dan heb je toch gratis gebruik kunnen maken.
En echt gratis creditcards kennen wij niet in NL. Als je echt alleen maar doet om de 15 euro te besparen dan moet je zeker naar Triodos. Maar op je wereldreis budget van 10000 euro, dat je dan gaat kijken naar die 15 euro extra kosten.
Naar mijn weten heeft Triodos helemaal geen creditcard, dus ik weet niet waar jij bij komt om gratis crditcard te krijgen. Greencard visa card is een van de duurdere kaarten in omloop en wordt op de markt gebracht door Laser cards.
Trouwens , als je ING pakket maar voor 1 jaar afsluit, dan is die helemaal gratis. Zeg je gewoon binnen 1 jaar je rekening weer op. Dan heb je toch gratis gebruik kunnen maken.
Dat klopt niet Laser cards is gestopt met uitgeven van Greencard Visa dat is nu in handen van paysquare, en ja er zijn wel wat acties waar je credit card gratis kunt krijgen, voorbeeld noemde ik al ben je bij Zekur Extra verzekerd dan vergoed Unive je creditcard ( Let op dat is alleen die Visa card ). Overigens al die acties is maar jaar of er zitten wel andere addertjes onder gras.michaelz1981 schreef:Greencard visa card is een van de duurdere kaarten in omloop en wordt op de markt gebracht door Laser cards.
Dit laatste wat je zegt klopt ook niet want ik krijg het betaalpakket niet 1 jaar gratis om de volgende reden:
Nu één jaar gratis (normaal € 30,80)
Heeft u al een Betaalrekening?
Zet makkelijk en snel uw huidige BasisPakket om in een BetaalPakket. U ontvangt het BetaalPakket 1 jaar gratis als u binnen 3 maanden ten minste € 1.000 aan vaste inkomsten per maand op uw Betaalrekening laat storten**.
Dan de **
Volgens mij houdt dat in dat bestaande klanten geen gebruik kunnen maken van actie of je moet maar iets van 700 euro altijd op je rekening laten storten en je gaat werken en plots is wel 1000.Als u momenteel al minimaal € 1.000 vaste inkomsten per maand laat storten op uw rekening van de ING dan kunt u geen gebruik van dit aanbod maken.
Overigens heb ik met die spaaractie met pennen set 2 pennen gekregen door het formulier online in te vullen en bij het postkantoor.
-
Bij de ABN AMRO betaal ik verder geen pinkosten en volgens mij is overboeken naar het buitenland gratis, het kan ook zijn dat dit alleen voor binnen Europa is, maar ik doe dat verder toch nooit.
Hier zit ik nu optimaal te genieten van de Zon, strand, zee, wijn & heeeerlijk eten 

Zal wel alleen binnen Europa zijn.wereldreiziger8 schreef:Bij de ABN AMRO betaal ik verder geen pinkosten en volgens mij is overboeken naar het buitenland gratis, het kan ook zijn dat dit alleen voor binnen Europa is, maar ik doe dat verder toch nooit.
- bolletjeom
- Reisexpert
Er zijn verschillende banken die gratis pinnen in het buitenland hebben. Dit hangt af van het pakket dat je hebt.
Ik heb de rabobank en betaal niet extra voor pinnen. Binnen europa moet het voor iedere bank gratis zijn
Ik heb de rabobank en betaal niet extra voor pinnen. Binnen europa moet het voor iedere bank gratis zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Pinnen ja, maar overmaken ik weet niet of dat gratis is of je er voor moet betalen, toen ik basispakket had moest ik er in iedere geval voor betalen, of het nog zo is weet ik niet, maar pinnen is gratis, maar ik moet wel 1% koersopslag betalen.bolletjeom schreef:Er zijn verschillende banken die gratis pinnen in het buitenland hebben. Dit hangt af van het pakket dat je hebt.
- bolletjeom
- Reisexpert
De hele wereld betaald 1% koersopslag
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Ook als ik wissel bij een wisselkantoor in bijvoorbeeld China? In Thailand weet ik dat je kosteloos kon wisselen, maar of die 1% standaard gerekend wordt?bolletjeom schreef:De hele wereld betaald 1% koersopslag