Meest gestelde Thailand visum vragen
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Nog een visum vraag over Thailand!!??
of een gratis toeristenvisum aanvragen vanaf 10 mei is deze gratis te verkrijgen bij de Thaise Ambassades en Consulaten. Het is net wat je wilt natuurlijk.
gr van Moira
gr van Moira
Maar dan moet je naar de Ambassade toe of kan je die ook online aanvragen?
Die zoek ik nog even op. Die boete is inderdaad ook niet echt hoog en het gaat maar om 1 of 2 dagen dan natuurlijk. Bedankt!
Die zoek ik nog even op. Die boete is inderdaad ook niet echt hoog en het gaat maar om 1 of 2 dagen dan natuurlijk. Bedankt!
Re: Visa vraag Thailand
DIt is de website van het Thaise consulaat in Amsterdam.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/home_nl.asp
Je kan met een single entry tourist visa 60 dagen blijven, deze kan je ter plaatse nog met 30 dagen verlengen.
Als ik niet verkeerd geinformeerd ben is vanaf 11 mei het visum weer gratis te krijgen
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/home_nl.asp
Je kan met een single entry tourist visa 60 dagen blijven, deze kan je ter plaatse nog met 30 dagen verlengen.
Als ik niet verkeerd geinformeerd ben is vanaf 11 mei het visum weer gratis te krijgen

Een toeristen visum kan je niet online aanvragen. Je kan het wel per post doen. Vanaf 10 mei is het idd gratis.
Als je 1 dag te lang blijft hoef je niet te betalen volgens mij, 2 of meer wel.
Pas hier wel mee op. De kans is aanwezig dat je een stempel in je paspoort krijgt dat je te lang in het land hebt gezeten, de zogenaamde overstay. Dit kan er in de toekomst toe leiden dat je misschien moeite hebt om weer een visum te krijgen. Ikzelf zou gewoon een 60 dagen single entry tourist visa halen. Heb je daar ook geen gezeur mee.
Zie deze website: http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/home_nl.asp
Als je 1 dag te lang blijft hoef je niet te betalen volgens mij, 2 of meer wel.
Pas hier wel mee op. De kans is aanwezig dat je een stempel in je paspoort krijgt dat je te lang in het land hebt gezeten, de zogenaamde overstay. Dit kan er in de toekomst toe leiden dat je misschien moeite hebt om weer een visum te krijgen. Ikzelf zou gewoon een 60 dagen single entry tourist visa halen. Heb je daar ook geen gezeur mee.
Zie deze website: http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/home_nl.asp
Oei ja dan pas ik daar inderdaad mee op, heb geen zin in gedoe.
Bedankt voor de website, ga hem even doorlezen! Ben echt een leek, merk het nu al
Maar welk visum is vanaf 10 mei gratis? Die voor 30 dagen of voor 60 dagen?
Bedankt voor de website, ga hem even doorlezen! Ben echt een leek, merk het nu al

Maar welk visum is vanaf 10 mei gratis? Die voor 30 dagen of voor 60 dagen?
Die van 15 dagen krijg je bij aankomst via een landgrens.
Die van 30 dagen krijgen je op een luchthaven.
Die van 60 (of 2*60 dagen / 3*60 dagen) dagen krijg je via het consulaat/ambassade.
Die van 60 dagen is gratis vanaf 10 mei (staat nog niet op die website).
Die van 30 dagen krijgen je op een luchthaven.
Die van 60 (of 2*60 dagen / 3*60 dagen) dagen krijg je via het consulaat/ambassade.
Die van 60 dagen is gratis vanaf 10 mei (staat nog niet op die website).
Oke dan!
Dan wacht ik maandag even af en dan ga ik dat meteen regelen!
Bedankt voor de info
Dan wacht ik maandag even af en dan ga ik dat meteen regelen!
Bedankt voor de info

http://www.mfa.go.th/web/2656.php?id=34696 de press release van buitenlandse zaken geeft trouwens aan vanaf 11 mei.
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Sorry het is 11 mei geen 10 mei is een typfout van mij. Ik heb dit bevestigd gekregen van de Thaise Ambassade in Den Haag. Dus vanaf 11 mei gratis te krijgen ik heb ook begrepen dat het voor multientry geld.
Sorry het is 11 mei geen 10 mei is een typfout van mij. Ik heb dit bevestigd gekregen van de Thaise Ambassade in Den Haag. Dus vanaf 11 mei gratis te krijgen ik heb ook begrepen dat het voor multientry geld.
Maakt niet uit, ik wacht 11 mei dan even af! 

om alle onzekerheid weg te nemen:
ik heb gisteren een triple entry visum GRATIS aangevraagd. kan 'm komende maandag op komen halen
(bij consulaat den haag)
ik heb gisteren een triple entry visum GRATIS aangevraagd. kan 'm komende maandag op komen halen
(bij consulaat den haag)

Ga er in juli naartoe om hem aan te vragen en op te halen, want mag maximaal een maand van te voren. Best een gedoe aangezien je er dus 2 keer naartoe moet!
Maar goed, je moet er wat voor over hebben he

ach ja, vertel mij wat
ik ging er di 11 mei heen, vanuit rotterdam. door ongeluk met trein+persoon moest ik via utrecht reizen.
kom uiteindelijk 12:15 aan bij consulaat: sorry meneer, morgen hebben we u verder........
toch wel vervelend zo'n mentaliteit. (zonder vertraging had ik om 11u aangekomen, ruim op tijd dus)
ik ging er di 11 mei heen, vanuit rotterdam. door ongeluk met trein+persoon moest ik via utrecht reizen.
kom uiteindelijk 12:15 aan bij consulaat: sorry meneer, morgen hebben we u verder........
toch wel vervelend zo'n mentaliteit. (zonder vertraging had ik om 11u aangekomen, ruim op tijd dus)
Ik heb vandaag men triple entry tourist visa opgehaald. Geen kosten!
Dit geldt voor alle tourist visa's!
Dit geldt voor alle tourist visa's!
2 visum vragen
hallo ik heb 2 korte vragen.
ik vertrek 1okt richting thailand.
nu heb ik een vraag over mijn visum voor vietnam, hoeveel tijd van te voren kan ik deze aanvragen?
of is het zo dat op de dag van aanvraag, het visum in gaat?
andere vraag: ik vlieg op bangkok en reis dan door richting laous, vietnam, cambodia, waarschijnlijk kom ik dus meerdere xen terug in thailand.
ik heb gelezen dat je als je thailand over land binnen komt een visum voor 15 dagen krijgt. maar als je dan bijv een ander land bezoekt en dan weer thailand binnenkomt krijg je dan weer een 15 daags visum?
of hoe zit dit?
ik vertrek 1okt richting thailand.
nu heb ik een vraag over mijn visum voor vietnam, hoeveel tijd van te voren kan ik deze aanvragen?
of is het zo dat op de dag van aanvraag, het visum in gaat?
andere vraag: ik vlieg op bangkok en reis dan door richting laous, vietnam, cambodia, waarschijnlijk kom ik dus meerdere xen terug in thailand.
ik heb gelezen dat je als je thailand over land binnen komt een visum voor 15 dagen krijgt. maar als je dan bijv een ander land bezoekt en dan weer thailand binnenkomt krijg je dan weer een 15 daags visum?
of hoe zit dit?