Rondreis China Augustus

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Seeker

Rondreis China Augustus

Bericht door Seeker »

Hallo,

We hebben het eral over gehad in trein topic, maar wil toch graag mijn eigen topic maken met eventuele aanbelevingen wat leuk is om alleen te doen, want ik reis namelijk alleen.

Okay ik vertrek 31 July 2010 en land in Guangzhou 1 Augustus om 17:05 dus kom in avond aan, dan is er opzich van 1e dag weinig over behalve naar hotel gaan, of zal ik direct verder gaan naar Shanghai? Of wat kan ik in Guangzhou gaan doen?

Dus of maximaal 3 dagen in Guangzhou verblijven en verder reizen naar Shanghai of direct?

Dus

1 Augustus aankomst Guangzhou
3 Augustus met trein naar Sjanghai ( Ik heb begrepen dat ik die treintickets bij treinstation in Guangzhou moet kopen )
8/9 Augustus met de trein naar Xi'an en daar 3 dagen blijven of wat raden jullie aan? Ja ik kom uiteraard voor terracotta leger.
12/13 Augustus met de trein naar Peking
20/21 Augustus langzaam terug richting zuiden eventueel nog een kleine stop maken in een andere regio, ook eventueel mogelijk een stop in Sjanghai maken, eind reis wellicht afsluiten met bezoek aan de zee in zuiden? Het eiland waar Haikou ligt is dat wat?

Mijn tijdelijke conceptplan, hotelovernachtingen wil ik via internet boeken zodat ik er in China niet zoveel tijd aan hoef te besteden, maar ik moet wel zorgen dat ik die trein tickets heb, dus eventueel bij hotel in Guangzhou eerste trein ticket regelen en dan kijken of ik rest in Sjanghai kan krijgen?

EDIT

Heb net telefoontje gepleegt naar China en 3 dagen waren voldoende om een trein ticket te bemachten, dus eerste overnachting heb ik geboekt in enige hostel in Guangzhou voor € 7,06 per nacht, dat scheelt me flink wat geld tegenover een hotel.

http://www.hostels.com/hosteldetails.ph ... mber.21765
RiverSide YHA (Jiangpan) in Guangzhou, China

Goed heb ik eerste voordeel van alleen reizen al gevonden ik heb namelijk geen hotel kamer nodig.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Rondreis China Augustus

Bericht door bolletjeom »

je route ziet er prima uit!
alleen over het laatste stukje kan ik niets nuttigs zeggen. Ik weet niet hoe de kust in het zuiden is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Myrle
Vakantieganger

Bericht door Myrle »

oh ja, dat is nog een aanvulling op mijn verhaal over hoe het werkt in china om treinkaartjes te boeken: over het algemeen kun je, bijvoorbeeld als je praat over van shanghai naar peking, in shanghai alleen je kaartje naar peking en eventueel een kaartje terugkopen, maar het is meestal niet mogelijk om in shanghai je vervolgkaartje van peking naar xi'an te kopen (ik zeg maar wat he). daarnaast zit je in dat geval misschien ook buiten die vijf of tien dagen voor vertrek dat je je kaartje kunt kopen. over hainan heb ik zowel goede als slechte verhalen gehoord, ik ben er zelf niet geweest dus kan alleen vertellen wat ik gehoord heb. waarom wil je deze steden bezoeken? xi'an is zeker geweldig maar waarom daarnaast zo ongeveer de drie meest westerse steden in het land? ik zou zeggen, ga iets meer off the beaten track, dat kan al door naar yunnan te gaan of naar guilin en yangshuo. en daarbij: waarom zou je terug gaan naar shanghai als je er al geweest bent? en een laatste vraag: wanneer (en van waar) vlieg je terug naar nederland?
jdeheij
Reiziger
Contacteer:

Bericht door jdeheij »

Kaartjes zijn in china redelijke makkelijk te halen. Ik ga van de zomer ook alleen naar china, maar kom aan in shanghai en ga dan vooral naar yunnan en sichuan.
Wereldreizigers
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Wereldreizigers »

Regel je kaartjes en je route gewoon ter plaatse! Kun je het nog aanpassen aan het weer enzo..
Let er op de treinstations (en busstations ook) op dat je je kaartje koopt bij het loket waar ticket-office staat. Daar zit iemand die Engels begrijpt en spreekt. Genoeg om je kaartje te krijgen in ieder geval! Mocht je op een kleiner station zijn, zonder zo'n loket, dan is het handig om vooraf iemand te vragen om in het Chinees je bestemming en wensen op te schrijven. Wij hadden de woorden vandaag, morgen, twee, bovenbed en alsjeblieft uit het hoofd geleerd en daarmee kwamen wij overal aan de goede kaartjes!
Veel plezier in China!
Wij zijn onderweg! Kijk ook eens op http://www.onzedroomreis.nl
Plaats reactie