Bromo, via Wonokitri. met doorreis naar Meru Betiri NP

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
Agrionemys

Bromo, via Wonokitri. met doorreis naar Meru Betiri NP

Bericht door Agrionemys »

Wie o wie helpt ons... :)

Ons idee is, om vanuit Malang naar Wonokitri te reizen en in wonokitri te overnachten, om vanaf daar vroeg in de ochtend naar de Gunung Penjankan te lopen / rijden om van het uitzicht te genieten. Vervolgens de rest van de dag daar te blijven en een tocht naar de kraterrand van de Bromo te maken om vanuit daar een extra overnachting in cemorro lawang of Ngadisari te pakken om vervolgens door te reizen naar Meru Betiri NP (http://www.indonesiatraveling.com/Natio ... t_java.htm)

Dagen lang zit ik de LP door te spitten en diverse reisverhalen hier op around the globe te lezen. maar kan helaas iet de info vinden die ik zoek.
Wij willen dus vanuit Malang naar Bromo. In eerste instantie willen we dit zelf regelen en niet georganiseerd doen, aangezien we er niet na zonsopkomst meteen weer weg willen zoals zoveel anderen wel doen

[quote]Als ik net aan het ontbijt zit komt Jeroen terug van zijn tocht. Binnen een uur is het hele dorp uitgestorven. 95% van de toeristen komt hier ‘s nachts aan, stapt een paar uur later in een jeep voor de zonsopgang, dan met de jeep naar Bromo, even omhoog klimmen en in de bus naar Bali of Yogja.
Om 10.00 zijn we dan ook de enige die de grote kraterwand afwandelen en de zwarte zand zee oversteken. Het zonnetje schijnt en er waait een koele wind. De lange steile trap valt niet mee als je zwaveldampen in ademt maar als je dan alleen (op een paar verkopers na) op het randje staat ben je dat alweer vergeten. Dankzij de Dijk dansen we natuurlijk eventjes…..op een vulkaahaaann…!!/quote] (met dank aan bolletjeom :) )

Nu las ik dat er vanuit Malang heel makkelijk tours te boeken zijn naar Bromo die via Tosari (en ik neem aan Wonokitri) gaan. Maar mijn vraag is dan.... wie van jullie heeft hier ervaring mee? Is het met deze tours ook mogelijk om niet terug te gaan naar Malang, maar in Wonokitri te overnachten om vanuit daar weer verder te trekken? Hoe laat vertrekken de tours meestal vanuit Malang? Vertrekken de tours s'nachts vanuit Malang met een 4WD om de zonsopkomst te bekijken en meteen weer terug te gaan of wordt er al standaard een overnachting in gepland bij zo'n tour?

Ik weet, het zijn veel vragen in eens, maar hier komen er nog meer :)
Na de zonsopkomst hoeven wij niet meteen weg. We willen van de rust genieten als de meeste mensen weer weg zijn... Is de tocht vanaf Wonokitri naar de kraterrand van de bromo en vervolgens aansluitend de tocht naar Cemoro Lawang goed te doen per voet of raden jullie toch een 4WD aan? Of is het misschien verstandiger naar Ngadisari te reizen ipv Cemoro Lawang?

Vanuit Cemoro Lawang / Ngadisari willen wij richting het zuid-oosten, naar het Meru Betiri NP. Vanuit welke plaats in het Gunung Bromo NP heb je de beste vervoersmogelijkheden naar het Zuid-Oosten?

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen van mijn vragen! :?
Hopelijk hebben jullie wat antwoorden of tips voor ons! _O_
bolletjeom
Reisexpert

Re: Bromo, via Wonokitri. met doorreis naar Meru Betiri NP

Bericht door bolletjeom »

je hebt tours en je hebt georganiseerd vervoer.
We hebben een toeristenbuskaartje gekocht van yogja naar Bromo. Vlak voor bromo werden we uit het busje gehaald een een toerburootje ingeduwd onder het motto: wat een service hè? dat wij je hierbij helpen?!?! :?
wij hebben gewoon niets geboekt. Vonden ze niet leuk maar goed. Ze hebben ons netjes naar ons guesthouse gebracht en daar hebben we dus besloten om langer dan 1 nacht te blijven. Ter plekke weer vervoer geregeld om er weg te komen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Zelf ook 2 nachten gebleven om alle vrijheid te hebben en niet de hele meute te moeten volgen.
Komende van de Borobudur via Prambanan hadden we een taxi met privechauffeur. Best comfortabel en betaalbaar als je met een groepje bent.
Terug weg zijn we inderdaad in zo'n toeristenbusje gestapt tot aan het eerstvolgende busstation (wat ze ook niet zo leuk vinden omdat ze dan te weinig aan je verdienen).
Agrionemys

Bericht door Agrionemys »

Bedankt voor de reacties!

Zelf had ik bedacht om vanuit Yogja de nachttrein naar Malang te nemen... vertrekt ergens rond 1.30 uur vanuit yogja had ik gelezen.
's ochtends rond half negen aankomst in Malang en met een beetje mazzel een paar uurtjes in de trein kunnen slapen :)
in Malang ff lekker ontbijten, beetje sightseeing, massage of iets dergelijks en dan vanaf Malang door naar Bromo.
Zoals ik van jullie begrijp is het dus verstandig om niet een tour te boeken, maar gewoon alles lekker zelf regelen en in Bromo lekker 2 nachtjes blijven om dan vervolgens weer door te trekken....

Als ik het goed begrijp is er dus voldoende mogelijkheid om vanuit Bromo weg te komen? Zelf heb ik het idee dat een (toeristen) busje naar Probolingo het makkelijkst is, om vanuit daar de trein te pakken richting Kalibaru of denken jullie dat het vanuit Bromo ook mogelijk is om een meer rechtstreekse route naar Kalibaru te pakken???
Voor ons zal het niet veel uitmaken of het een trein, taxi, of ander vervoer is....

Alvast bedankt,
Plaats reactie