Cursus Spaans volgen, maar waar Spaans leren?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Cursus Spaans volgen, maar waar Spaans leren?

Bericht door bolletjeom »

ik zit nu in Guatamala en denk er hard over na om in maart terug te gaan om spaans te leren in Antiqua.
Maar nu dacht ik dat er nog heel veel meer plekken op de wereld zijn waar je dat kunt doen.

heeft iemand tips waar ik spaans kan leren?
in welk land? in welke plaats? waarom?
wat kost een cursus? en kan je een bepaalde school aanraden?

ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi

Ik heb het zelf in Cusco gedaan in Peru.. Dat was via een talenschool die ik op internet had gevonden. Was oke (lessen goed, alleen kwam erachter dat ze de homestay veel minder betaalde dan wat ik er voor gaf). De volgende keer zou ik niet van te voren boeken maar zelf een kijkje gaan nemen en dan beslissen.

Waarom Cusco: Het is gewoon een geweldige stad, veel toeristen maar ook veel lokale bewoners. Er is echt meer dan genoeg te zien in de vorm van inca ruines, musea om je s' middags en in het weekend te vermaken. Het is schoon, je kunt er ook goed winkelen en er zijn voldoende leuke cafe's om te eten en om uit te gaan. Het is groot genoeg maar nou ook weer niet te groot het centrum is te voet goed te doen.

Ik had gekozen voor homestay en dat vond ik echt een aanrader. Je moet wel spaans spreken, je bent echt deel van een familie. En als je geluk hebt wat ik had dan nemen ze je mee naar van alles. In mijn geval naar hun favoriete bars, hun school etc.

Door de concurrentie is cusco ook best goedkoop (toen rond de 250 euro voor groepsles incl homestay) en veel scholen bieden ook extra gratis activiteiten aan. In mijn geval 2 middagen per week. 1 keer dansles en 1 keer kookles.

We gaan nu in midden-amerika weer een 2 weken crash course doen. Dat gaat waarschijnlijk in Nicaragua worden. tzt zal ik je laten weten hoe dat bevallen is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Simon
Reiziger

Bericht door Simon »

Een vriendin van mij heeft dit jaar in Salamanca (Spanje) 4 weken les gehad. Het staat me allemaal bij dat ze dat hier ( http://www.donquijote.org/dutch/salamanca.asp ) gedaan heeft, maar zeker weten doe ik het niet.
bolletjeom
Reisexpert

tikva
die 250 euro wat kreeg je daarvoor?
is dat per maand? hoeveel uur les per week? inclusief homestay maar ook maaltijden?

in Antiqua kom je uit op 150 us$ per week voor 20 uur les, homestay en 3 maaltijden per dag.
In San Pedro bij lake Atitlan is het rond de 100 Us $. met de huidige koers dus 70 euro per week.
Ik zelf zou op dit moment kiezen voor Antiqua wanneer ik het hier in Guatamala zou doen omdat het stadje meer mogelijkheden biedt

Simon. ook bedankt voor de spanje tip
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi,

Die 250 Eur is niet per maand.. Dat zou wel mooi zijn. Dat was toen voor 2 wk voor 4 uur les per dag (5dg), boeken en extra activiteiten en voor 2 wk (7+6 nachten) homestay incl alle maaltijden.
Volgens mij heb ik nog wel eenmalige adm kosten betaald iets van 25 dollar.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
maris84

spaans leren

Bericht door maris84 »

hee rudi, ik ben heb een paar weken geleden mijn taalcursus afgerond bij AIL Madrid. ik zag dat je opzoek was naar andere plekken op de wereld maar toch kan ik kan je deze taalschool in madrid zeer aanraden. in nederland ben ik zelf lerares dus ik merk dat in de 4 weken dat ik er ben geweest ik enorm vooruit ben gegaan met mijn spaans en de manier van lesgeven op deze school echt top is.
Ik had het er heel snel naar mijn zin omdat de verhouding tussen leraar en leerling vrij goed is, ze je alles op een goede en duidelijke manier uitleggen en je ook snel in contact komt met de andere studenten.
de prijzen van de cursus zijn gunstig in verhouding met de kwaliteit!
buiten de cursus om zit je ook nog in hartje madrid waar je voorlopig niet uitgekeken raakt van alles wat je er kan bezoeken.
ik hoop dat je er een beetje uit kan komen en als je geinteresseerd ben kan je ook even een kijkje nemen op www.ailmadrid.com
groetjes, mariska
loesvandam

Bericht door loesvandam »

Ik ben nu Spaans aan het leren in Quito, Ecuador.
Is een kleine talenschool in de Mariscal van Quito, Apu Inty (http://www.apuintyspanishschool.com/). Privéles is $6 per uur.
Je kan ook allemaal activiteiten doen met je lerares (of leraar) zoals koken, een gratis salsales, naar de markt, etc. Ik raad iedereen trouwens aan om niet meer dan 4 uur per dag les te nemen, omdat je na 4 uur echt kapot bent.

Een gastgezin kost $14 per dag (3x per dag eten, je kleren worden gewassen, ze hebben zelfs een dienstmeisje:shock: ). Mijn gastgezin is echt geweldig, je kan ook samen activiteiten doen. Ik kwam er ook achter dat mijn gastgezin ook maar $10 per dag krijgt, maarja. Gastgezin kan ik trouwens wel aanraden, want ik merkte echt vanaf het eerste moment al dat mijn Spaans beter is.

Quito is een leuke stad om je te vermaken. Je kan vanuit hier makkelijk 's middags of in de weekenden tripjes ondernemen. In Ecuador is het Spaans trouwens erg duidelijk (vooral richting de bergeb, aan de kust praten ze iets sneller). In landen als Argentinie en Chili is het Spaans (voor mij in ieder geval) niet erg goed te verstaan. Ze kappen woorden af enzo.

Ik heb per week (20 uur les en gastgezin) iets minder dan $220 betaald. Koopje dus.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Groetjes, Loes
bolletjeom
Reisexpert

ik heb zeker wat aan deze antwoorden.
Equador en peru zijn per week dus duurder dan Guatamala met 150 us$ per week en dat is met de huidige wisselkoers dus nog geen 110 euro.
Maar ik hou alle opties nog open want misschien dat ik uiteindelijk toch liever naar zuidamerika ga.

zijn de lessen 1 op 1 of in groeps verband?

Madrid is trouwens ook een mooie stad. ben er afgelopen juli geweest. Maar ik zoek wat betreft een cursus nu inderdaad zuid of midden amerika zodat ik erna kan doorreizen.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hoi Rudi,

Ik heb betaald voor groepslessen en dat zou dan met max 4 personen zijn. Alleen omdat niemand mijn niveau had (totale beginner) was ik in mijn eentje een groep.

gr Tikva
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

In elke hoofdstad van zuid amerika kun je spaans leren...
quito, lima, cusco, la paz, santiago, b. Aires etc.
Groet,

Sjaak
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Sjaak schreef:In elke hoofdstad van zuid amerika kun je spaans leren...
quito, lima, cusco, la paz, santiago, b. Aires etc.
Heb je ook wat adressen en of websites ? Want dat is lijkt me wat juist zo belangrijk is. In elke stad kun je het leren maar de kwaliteit en prijs kan waarschijnlijk wel verschillend zijn.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

Heb het zelf niet gedaan, dus ik kan je niet refereren naar iets concreets.
Kan alleen meedelen dat het overal te doen is.

lp of google zal je ongetwijfeld verder helpen.
Groet,

Sjaak
bolletjeom
Reisexpert

Lieve Sjaak

ik weet dat je overal spaans kan studeren en ik ben ook bekend met google en de LP :wink:
ik ben opzoek naar persoonlijke ervaringen en aanbevelingen. Welke stad is leuk, welke school is goed etc.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

bolletjeom schreef:Lieve Sjaak

ik weet dat je overal spaans kan studeren en ik ben ook bekend met google en de LP :wink:
ik ben opzoek naar persoonlijke ervaringen en aanbevelingen. Welke stad is leuk, welke school is goed etc.
Bedankt dat je me lieve sjaak noemt :).

Ik snap je wel.

Als laatste wat ik er nog over wil zeggen:
Quito, Cusco en B. Aires waren wel geliefd..
Groet,

Sjaak
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Moet hier toch nog even op reageren.....
De beste landen in het algemeen zijn Ecuador, Peru, of Bolivia. Bolivia kom je misschien wel het beste weg. Ze spreken daar heel duidelijk (langzaam en zonder slang) Spaans, en het is echt het goedkoopste land in ZA. Maar La Paz raad ik af....gewoon geen leuke stad. Neem dan Sucre of Cochabamba zou ik zeggen. Maar voor de meeste mensen is het niet handig om in Bolivia Spaans te leren. Als je in Ecuador begint en dan langzaam naar het zuiden afzakt, kun je natuurlijk beter daar gelijk les nemen. Quito is prima, ik kon de mensen daar goed verstaan, en het is er leuk en goedkoop. Echte afraders zijn BA en Santiago! Sommige mensen hebben het wel geprobeerd, maar ze spreken daar niet echt goed Spaans......heel snel, veel slang en gekke woorden, en vreemde uitspraak (yo = zjo, calle = cazje enz., tu = vos, spaans = castellano en niet espagnol :-)). Ik kan het weten: mijn Spaans is voor backpacker begrippen behoorlijk goed, maar in Chili en Argentinie had ik soms moeite mensen te verstaan...........
Plaats reactie