Stage lopen in Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
stormvogel

Stage Australië, welk visum?

Bericht door stormvogel »

Ik heb een stageplek gevonden in Brisbane. Alleen nu weet ik niet precies welk visum ik het beste kan kiezen. De stage duurt van begin februari 2007 tot eind juni 2007. Ik ben wel van plan om daarna nog wat rond te gaan reizen of ervoor. Welk visum zou ik hiervoor kunnen kiezen?

Ik heb rond de 5-8000euro gespaard voor dit reisje, en heb een stagevergoeding van 1000$AUD per maand van mijn stagebedrijf.

Het bedrijf is gevestigd in Brisbane, en ik ga hier ook de volle tijd werken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Hoi,

Ik heb even gekeken op de http://www.immi.gov.au/ site en kon zo ook geen duidelijk antwoord vinden. Wanneer je gaat studeren mag je tot 20 uur per week er bij werken maar dat is in dit geval niet van toepassing.

Een optie zou kunnen zijn (wat ik ergens anders weer gelezen heb) is om daarvoor je Work and Holliday visa voor te gebruiken. Zelf vind ik dat wel wat zonde, maar mocht je echt geen andere optie hebben ....... Je kunt deze tenstotte toch voor een tweede keer aanvragen.

Ik zal nog verder zoeken om te kijken wat ik kan vinden!

Erik
Vince

Bericht door Vince »

even de ambassade contacten in den haag kan ook altijd! staat geloof ik op australie.pagina.nl een link
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Voor antwoord op deze vraag kijk even bij het volgende onderwerp
stage-australie-t298.html
Janneke
Reisexpert

stage visum

Bericht door Janneke »

Hoi,

Een paar jaar terug heb ik stage gelopen in Sydney. De organisatie waar ik voor ging werken heeft mijn visum geregeld. Ik heb toen begrepen dat dat niet anders kan omdat zij moeten bevestigen dat je ook daadwerkelijk daar gaat werken. Ik heb toen een visum gekregen met een 'work limitation'. Ik zou als ik jou was even bij de ambassade in Den Haag informeren die kunnen je dat vast vertellen.

Groet,
janneke
Erik
Site Admin

Stage lopen Australië welk visum nodig?

Bericht door Erik »

Uit de mailbox:
Ik zou graag voor 10weken stage willen lopen in Australie, helaas kan niemand mij nou precies uitleggen welk visum voor mij het beste is om aan te vragen. Hopelijk kunt u mij helpen. (de stage is in de periode van july t/m begin September). Alvast bedankt.
Ik zou zelf zeggen het studenten visum, maar iemand anders die hier meer over weet?
marijeblok
Contacteer:

Re: Stage lopen Australië welk visum nodig?

Bericht door marijeblok »

Hi, ik weet niet of het in Australië hetzelfde is als in NZ, maar in NZ kon ik stage lopen met een toeristenvisum, mits je maar niks verdient met die stage. Als dat wel het geval is denk ik dat je het beste een WHV kunt aanvragen. Succes!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

marijeblok schreef:Als dat wel het geval is denk ik dat je het beste een WHV kunt aanvragen. Succes!
Volgens mij is dat niet helemaal waar. Want het WHV heeft een ander doel dan om er mee stage te lopen. Daarnaast kun je dan ook geen tweede visum aanvragen wanneer je dat zou willen.

Heb je dan geen "sponsored training visa" nodig ?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

mmm dit onderwerp heeft zich al eens eerder afgespeeld.
en al ik me goed heug heb ik thuis ergens een visitekaartje van iemand die ons bij dit probleem kan helpen.
helaas is het dus dat ik niet echt in de buurt van thuis ben.
dus kan nu niet helpen.

maar mij lijkt het dat je een studenten visum nodig hebt omdat stage met studie te maken heeft.
zekrs weten doe ik het natuurlijk niet.

zal dit even noteren en als ik thuis ben eens kijken of ik dat visitekaartje nog heb.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
marisa.s

Huisvesting Sydney voor stage

Bericht door marisa.s »

Mede wereldreizigers!
In september ga ik voor een half jaar naar Sydney om stage te lopen. Nu ben ik bezig met de voorbereidingen om dit zo goed mogelijk aan te pakken, maar het lukt maar niet om een huis te vinden en het regelen van een visum gaat ook niet van een lije dakje. Is er iemand die mij kan helpen aan een betaalbare gedeelde woning? én advies heeft over het regelen van de visum?? Alvast bedankt :)
Erik
Site Admin

Re: huisvesting Sydney

Bericht door Erik »

Hey Marisa,

Heb je al eens op Gumtree gekeken? Daar staan vaak kamers apartementen en zelfs complete huizen te huur. Ik weet niet wat je budget is maar wie weet zie je er wat tussen staan.

Tegen welke problemen loop je aan met je visum?
Nienke Krook
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nienke Krook »

Hoi Marisa, ken je http://www.stagehuis.nl/ al? Ik heb een weekje in het huis gezeten. Ik was niet op stage, maar via een vriendin kon ik daar tijdelijk verblijven. Het was daar qua locatie ideaal (vlakbij Bondi Beach), de kamers waren prima (ik zat met die vriendin in een tweepersoons kamer met tv, koelkast en aanrecht) en de mensen waren erg aardig. Wel alleen Nederlanders, dus daar moet je maar net zin in hebben :)
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
marisa.s

Bericht door marisa.s »

Hoi Erik en Nienke! Bedankt voor jullie (snelle) reacties :)

Ik heb al een account aangemaakt op Gumtree, maar kom niet verder dan het aanmaken van mijn account. Er wordt gevraagd naar een lokale telefoonnummer om te verifiëren en dat heb ik (nog) niet, daarom kan ik ook geen advertentie(s) plaatsen of erop reageren. Best jammer.

De informatie die ik tot nu toe heb kunnen vinden voor het regelen van een visum is dat de aanvraag via België (Brussel) geregeld moet worden. Kan het niet gewoon via de Australische Ambassade in Nederland? En welke visum kan ik het beste aanvragen? Zelf zat ik te denken aan de working holiday visum, maar dan zou ik deze niet meer kunnen aanvragen (in de toekomst). Heeft er iemand eerder een half jaar stage gelopen in Aus? met wat voor visum??

Stagehuis heeft inderdaad een ideale lokatie, maar best wel prijzig. Misschien dat ik er de eerste week zal verblijven en vandaaruit verder kan zoeken. I.i.g. een hele handige tip Nienke! thnxs
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je mag met een toeristenvisum zover ik het weet geen stage of vrijwilligerswerk doen. Dus je zult dan altijd een working holiday visum aan moeten vragen. Daarnaast moet je met een toeristenvisum altijd elke 3 maanden het land verlaten. Daarnaast kun je je visum gewoon online aanvragen via http://www.immi.gov.au/
Je zou ze ook even contacten om te vragen wat voor jou de beste optie is.
Ik heb de wizard even gedaan en ze noemen het training on a Job en dan kom je uit op een working holiday of een Occupational Trainee (subclass 442) visa.
Dit zijn de eisen

•be at least 18 years old (unless there are exceptional circumstances)
•have sufficient English to undertake the training
•have relevant skills and experience to undertake the nominated occupational training.

Voor deze visa moet je bij de organisatie zijn waar je gaat stage lopen en die moeten deze voor je opstarten.
Dus er is inderdaad wel een andere optie om toch niet je working holiday te hoeven gebruiken.

gr van Moira
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Hoi Marisa,

Ik heb ook stage gelopen in Sydney. Het aanvragen van een visum is inderdaad niet makkelijk. Daarom heeft destijds de organisatie waar ik stage ging lopen de visumaanvraag geregeld. Zij moeten namelijk aantonen waarom jij als buitenlander die stageplaats krijgt en beter geschikt bent dan een australier.

Voor je huisvesting. Ik heb toen een hostel gereserveerd voor de eerste nachten en ben pas een kamer gaan zoeken toen ik al in Sydney was. Iedere woensdag en zaterdag staan er in de Sydney Morning Herald (ook online) veel advertenties van kamers en appartementen. Binnen 1,5 week had ik iets gevonden wat helemaal naar m'n zin was. Vaak gaat het huren van een woning per week en ze zijn wel gewend aan mensen die voor kortere tijd iets zoeken (in tegenstelling tot in NL) dus dat is geen enkel probleem. Fijne van zoeken als je daar bent is dat je ook even rond kunt kijken in welke buurt je graag wilt wonen. Aan het strand is leuk maar als je stageplaats aan de andere kant van de stad is dan betekent dat wel iedere dag 30-60 minuten met de bus/metro/trein.
Plaats reactie