Wat te doen in Luang Prabang

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Tbijlholt
Vakantieganger
Contacteer:

Wat te doen in Luang Prabang

Bericht door Tbijlholt »

Hallo!

Ik zit nu in Luang Prabang (Laos) en weet niet echt precies wat mijn volgende stap zal zijn.
Heeft iemand tips voor in de omgeving? Ik ben op zoek naar een mooie trekking, maar heb de juiste nog niet gevonden. Iets niet al te toeristisch, en een redelijke prijs. Misschien wat te veel gevraagd, maar het mag met een beetje speling :)

Tom
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Wat te doen in Luang Prabang

Bericht door Vikken »

*De 2-daagse olifantenkamp word gecombineerd met een leuke trekking.
dag1 olifantentocht. + een uurtje tuben
Overnachting in de jungle
dag2 ochtend : olifantje wassen.
dag2 middag : trekking van enkele uren die eindigd bij de Tad See watervallen. Was aangenaam en niet te lastig.
Er waren daarvan 2 organisaties dacht ik en wij namen de goedkoopste en die beviel ons goed. Wij boekten niet in een van die grotere kantoren maar in een klein kantoortje op de hoek van het kruispunt nabij de school.

*Huur er ook een fiets en doe een tocht naar de omliggende dorpjes. (een leuke toer is dat je via de luchthaven de stad verlaat en de gewoon de wegeltjes volgt.

*Mount Phousi bij valavond en het avondmarktje.

*Het enige die er na 11u open was, was de bowling. Vele trekkers landen dan ook daar ;)

*Boottochtje naar Pak Ou - grotten.

*En 'smorgens eens vroeg opstaan voor de bedeltocht vd monikken (rond 6u) , niets aannemen van de mensen die jou aanbieden om ook uit te delen. Die verknoeien er hun eigen traditie en vragen er achteraf geld voor ;)

... of koop er een Lonely Planet in de lokale bookstore ^^
Tbijlholt
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door Tbijlholt »

Hee!
Bedankt! Dan ga ik even op zoek naar de school, en het reisbureautje daarnaast (:
bedankt!

Tom
Vikken
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Vikken »

Even snel opgezocht. Straat vh kantoor zou Th. Sakkarin moeten zijn (verlengde van Th Sisavangvong, hoofdstraat daar) Ook Wat Sensoukarahm zou daar in de buurt moeten liggen.

Nog een tipje, proef er 'savonds aan een vd kraampje een banana-pancake ;) Mmmmmmmmmmmmm
Plaats reactie