iedereen anti Macdondalds

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

iedereen anti Macdondalds

Bericht door bolletjeom »

het is zo grappig. Wanneer je onder reizigers bent en je laat het woord " Mac Donalds" vallen dan kijkt iedereen je aan alsof je een heeeeeeel vies woord hebt gebruikt.

Zo ook vanochtend in het busje. Maar toen gingen we verder. Want we hadden het over de Mac in Antigua die misschien wel de mooiste ter wereld is met een mooie tuin/ binnenplaats rond een vijver. De grap is dat we er niet eens iets hebben gegeten. Pas toen durfde een aantal mensen toe te geven dat ze dat ook hadden gezien en er dus waren geweest.

Waarom is het toch zo erg om naar de Mac te gaan?
En hoeveel mensen halen hun neus ervoor op en gaan stiekum toch af en toe?

Ben benieuwd wat jullie doen?

Om heel eerlijk te zijn doen wij ook wel of het niet cool is om Mac te eten in het buitenland. En daar houden we ons meestal ook wel aan maar eerlijk is eerlijk. Soms ben je het locale eten zo zat dat je gewoon zin hebt in iets vertrouwds.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Soms ben je het locale eten zo zat dat je gewoon zin hebt in iets vertrouwds.
Dat heb ik dan weer niet... Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een hamburger oid heb gegeten. Doet er niet toe in welk land ik ben, ik zou nooit een pizza of spaghetti (behalve in Italie dan :D ) of junk food gaan eten. (Westers eten in Azie is vaak leuk geprobeerd, maar toch net niet...)

Waarvoor ik wel naar de Mac ga in het buitenland?

De relatief schone toiletten.

Af en toe een Sundae ijsje.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Simon
Reiziger

Bericht door Simon »

Ik vind het over het algemeen ongezond om daar te eten, maar als ik op vakantie ben en ik wil snel ff wat eten dan is de Mac altijd een goede candidaat. Over het algemeen is het niet te duur en veilig (als je ander eten niet vertrouwd)
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb op vakantie de onderstaande foto gemaakt, moet ik me nu heel erg gaan schamen? Ik vond het wel grappig dat die clown hier op een andere manier groet dan die in Nederland :)

Wat is er erg om naar de Mc Donnalds te gaan inderdaad, soms een prima afwisseling. Al moet ik zeggen dat ik er in Nederland nooit naar toe ga.
ilonablom
Contacteer:

Bericht door ilonablom »

MacDonalds in het buitenland, liever niet.

Maar ik doe het soms wel, en vaak is dat als ik ergens laat aankom +heel erg moe ben + geen zin heb om een eettent te zoeken. Dan kan de Mac wel een een optie zijn.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

kijk eerst hier even wat er sowieso al mis is met mcdonalds (gaat trouwens ook op voor andere fatsfoodketens)

http://www.foodnotbombs.net/mcdonalds.html

ik eet hier in NL niet van die troep, dus in het buitenland is dit voor mij niet "iets vertrouwds".
tuurlijk heb ik af en toe ook trek in iets zouts/westers, dan haal ik gewoon een pizza (ook niet vaak natuurlijk)

bovendien heb ik als vegetarier niet veel keuze bij de mac,
en het is ook ECHT ongezond.

heerlijk om tijdens het reizen weken geen mcdonalds tegen te komen!
amassakoul
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik weet niet of iemand de documentaire Supersize Me heeft gezien, ik was al anti fastfood maar na die documentaire echt helemaal tegen.

Ik heb met mijn vriendin de afspraak dat we 1 keer per jaar naar de Mac of zoiets gaan en eigenlijk elke keer komen we er weer bedrogen vandaan. Misschien dat het in het buitenland anders is, maar daar heb ik nog geen beeld bij.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

heerlijk die discussie :lol:

Wij gaan in nederland ook misschien maar 2 keer per jaar.
Vinden het ook veel te ongezond en helemaal niet zo lekker.

Gister kwamen we uit een busrit from hell gerold. waren moe en chagerijnig en hadden vooral ook honger.
De rijst met bonen en kip hadden we even helemaal gehad. Ja, dan gaan we naar de Mac.
Maar ik denk niet dat we vaker naar de Mac gaan op reis dan thuis.
Toen we 2 jaar weg waren heb ik de Mac in Bangkok een keer bezocht om te eten. Die in Moskou om te plassen (inderdaad de beste Wc's ooit!) en een keer in Australie.
Valt wel mee toch?

Maar mochten jullie ooit in Antigua, Guatamala zijn dan moet je even gaan kijken hoe mooi het pandje en de binnenplaats is.

oja, Jeroen komt wel vaker bij de Mac omdat hij de ijsjes daar zo lekker vind en hij weet dat het daar veilig is om een ijsje te eten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Tja... de mac in het buitenland. Dit heb ik ooit geschreven:

"At 7 am, after a long, long ride in the train and bus in Ukraine, at a moment that you really need to go po: finding a McDonalds with a just cleaned, western toilet! Believe me, never a toilet has ever seemed so heavenly before!"

Dus de Mac is toch nog ergens goed voor :)

Maar eten doe ik er niet meer, burger king trouwens wel.... :oops: Whopper blijft gewoon af en toe lekker.
Mijn philosophie: Wat niet goed is voor je lichaam, is af en toe wel erg goed voor je ziel!

En ik heb ook ergens een foto van de Mac in Bergen, noorwegen. Omdat die gewoon in een superschattig pandje zat. Of een foto van de grote gele M, met op de achtergrond de vervallen communistische flats in Ukraine. Omdat het zo'n mooi contrast was.
Erik, die foto van Ronald is superleuk!!
Broaden your minds
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Tessa schreef: En ik heb ook ergens een foto van de Mac in Bergen, noorwegen. Omdat die gewoon in een superschattig pandje zat. Of een foto van de grote gele M, met op de achtergrond de vervallen communistische flats in Ukraine. Omdat het zo'n mooi contrast was.
Kun je die foto's niet eens opzoeken en hier plaatsen, ben erg benieuwd !
Tessa
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Tessa »

Kun je die foto's niet eens opzoeken en hier plaatsen, ben erg benieuwd !
Ja, kan ik. Maar je moet helaas wel wachten totdat ik weer terug in Nederland ben, dus nog even geduld tot 11 augustus 2008 ;)
Broaden your minds
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Toeristen die zich schamen om naar de mac te gaan? Daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit iemand over gehoord. Maar is nou ook niet een echt "normaal" gespreks onderwerp.

Alleen hier in India hebben toevallig wel al een 2 mensen ons verteld dat er een mac in Delhi is waar je een echte mac chicken kan krijgen. Zal wel het vegetarisch eten zijn hier.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

op z'n tijd een big mac is niets mis mee :)
Groet,

Sjaak
Plaats reactie