Open retour tickets

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Open retour tickets

Bericht door Jos »

beste allemaal,

kan iemand me in de goede richting wijzing omtrent open retour tickets? Wat zijn de valkuilen, welke maatschappijen hebben open retour tickets, wat zijn extra kosten, wat zijn de beperkingen, etc...?

Wie heeft ermee gevlogen en via welke maatschappij is er geboekt?

bedankt!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik kan je niet echt helpen. ik weet alleen dat ik er in een ver verleden naar gekeken heb en er toen vanaf heb gezien, maar niet meer waarom.

Mag ik vragen waarom je een open retour ticket wilt_ en waarom niet 2 enkeltjes kopen_

opes, sorry. hier in guatamala even het vraagteken kwijt op het toestenbord. dat streepje is dus een vraagteken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

sorry dat ik zo laat pas reageer, zat in Polen ivm met een bruiloft (overigens erg gezellig).

Ik zou het liefst twee enkeltjes halen maar we willen ons niet van te voren al vastleggen omtrent de bestemmingen en duur van de reis dus het vertrekpunt en datum kunnen we niet van te voren al vastleggen en ik heb begrepen dat landen erg moeilijk kunnen doen als je niet duidelijk kunt maken dat je een ticket uit het land hebt. We zijn zeker van plan om wel van te voren de financien voor een retour opzij te zetten en als ze daar bij de douane naar vragen is dat geen probleem, maar ik weet niet in hoeverre er moeilijk wordt gedaan.

Als je me gerust kunt stellen en zegt dat het vliegen met een enkeltje en afdoende geld een garantie is om een land binnen te kunnen komen zou dat erg fijn zijn :)

hoe bevalt alles in Guatemala? en waar zitten jullie nu?
bolletjeom
Reisexpert

het hangt af van het land waar je wilt beginnen en ook aan de persoon die je incheckt bij de maatschappij waarmee je vliegt.

dus....waar gaan jullie starten?? dan kunnen mensen hier je misschien hun ervaringen vertellen.

Guatmala is heel erg mooi en ik denk dat ik terug ga komen voor wat spaanse les
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

bolletjeom schreef:het hangt af van het land waar je wilt beginnen en ook aan de persoon die je incheckt bij de maatschappij waarmee je vliegt.

dus....waar gaan jullie starten?? dan kunnen mensen hier je misschien hun ervaringen vertellen.

Guatmala is heel erg mooi en ik denk dat ik terug ga komen voor wat spaanse les
we gaan starten in Cancun en dan vrij snel doorvliegen naar Chihuahua om vervolgens de Copper Canyon trein te nemen en af te dalen door Mexico, naar Guatemala en Honduras.

Enig advies? :)
bolletjeom
Reisexpert

hmmmm.
wij hadden allebei een soort doorgaand ticket dus we hebben de vraag niet gehad bij de vliegvelden.

Maar bij de landsgrenzen krijg je in iedergeval geen vragen.
Jeroen vloog met Iberia via Madrid op een redelijk betaalbaar retour ticket. Heen op Mexicocity maar dat had ook Cancun mogen zijn en terug vanaf Guatamala city.
Verder kreeg ik gister de tip dat je vanaf de USA heel goedkoop kunt vliegen op mexico en Guatamala met Mexicano.

Misschien daar eens informeren of het iets kost om je terugvlucht datum te wijzigen.

Overigens, wat betreft je route. Mexico vonden wij niet zo gek veel aan en het vervoer over land is uitzonderlijk prijzig. Wij zijn er van Mexico City in 9 dagen naar de grens met Belize gereisd en waren 300 euro aan vervoer kwijt!!!!
Belize moet je ook echt eventjes binnen gaan. Het is er niet goedkoop maar je hoeft ook niet langer dan een week te blijven. Honduras staat nu ook op onze verlanglijst maar ik heb van mensen ook begrepen dat Belize en Honduras niet met elkaar te vergelijken zijn.
Plaats reactie