Janneke schreef:wij zijn 1,5 jaar geleden in Maleisië geweest en ja rudi het klopt er is nu een lelijke aanlegsteiger op Perhentian Kecil. Maar overnachten kan nog altijd vrij goedkoop in hutjes op het strand. Ik zou ook naar Kecil gaan en dan aan de rustige kant want ondanks de aanlegsteiger is dit nog altijd de beste kant. Hier is ook een duikschool waar wij goede ervaringen mee hadden, ik kan thuis in mijn logboek nog even de naam voor je opzoeken.
Georgetown vond ik wel aardig maar na 1 dag heb je het daar echt wel gezien. Het was nog vrij lastig om daar een fatsoenlijk hostel te vinden. Vanuit Georgetown gaan er rechtstreekse bussen naar Kota Bahru. Kota Bahru is vrij weinig aan, alleen op zaterdag valt er wat te beleven op de markt, dus ik zou zeggen probeer om direct de volgende dag - en je moet dan 's ochtends heel vroeg want die boten gaan alleen in de ochtend - een taxi te regelen naar de haven waar je de boot naar de Perhentians kunt nemen.
Ik zou vanuit KL naar Cameron Highlands gaan, dan naar Georgetown, Langkawi, evt terug naar Georgetown en de rechtstreekse bus naar Kota Bahru of vanuit Langkawi naar Kota Bahru maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Wanneer je terugkomt van de Perhentians moet je terug naar Kota Bahru om vanuit daar de trein en bus te nemen naar KL.
Ik vond in Maleisië zelf Melakka erg leuk en zou daar eigenlijk eerder nog eens naar toe gaan dan naar Georgetown. Wij zijn nog op Pulau Tioman geweest, vond ik zelf een enorm mooi eiland waar bovendien maar weinig toeristen komen. Mocht je naar Tioman gaan, neem dan in de haven een taxi naar de andere kant van het eiland (er is maar 1 weg op het eiland dus je kunt niet verkeerd gaan) die kant is super mooi en heel relaxed!
@ Janneke: Dank voor alle tips! Ik had zelf het idee dat het makkelijker was om vanaf Cameron Highlands naar Kota Bahru te gaan, maar blijkbaar klopt dat dus niet. HEt zou super zijn als je die naam van de duikschool nog kunt vinden, dan kunnen wij die evt. ook opzoeken. Heb je misschien ook nog en tip voor een niet al te duur hostel op Perhentians? Dank voor alles!