Fbto doorlopende reisverzekering voorwaarden?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Mireille
Vakantieganger

Fbto doorlopende reisverzekering voorwaarden?

Bericht door Mireille »

Hee,

Ik heb pas een ticket geboekt bij de KLM alá 960 euro. En het word nu een beetje vervelend, want ik weet niet of de vakantie kan doorgaan. Nu heb ik een doorlopende reisverzekering bij de fbto afgesloten + annuleringsverzekering.
Nu snap ik niet helemaal wat de fbto voor voorwaarden stelt als je je ticket wil annuleren, onder welke omstandigheden mag dit? Op de fbto site staat alleen we vergoeden tot 14.000 euro.

Google komt er ook niet uit, iemand enig idee??
Erik
Site Admin

Re: Fbto doorlopende reisverzekering voorwaarden?

Bericht door Erik »

bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

over het algemeen mag je alleen annuleren als jouw gezondheid het niet toe laat om aan je reis te beginnen of als een familielid in de eerste of tweede graad ernstig ziek is.
Dit moet meestal bewezen worden met een doktersverklaring
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Hmm dat is wel erg jammer.

En het gaat om de volgende:
Brochure: http://www.fbto.nl/fbto/assets/pdf/Brochure_Reis.pdf
Website info: http://www.fbto.nl/fbto/recreatie/rppIn ... eAction.do

In de brochure staat:
Annuleringsverzekering
Met deze verzekering bent u het hele jaar verzekerd tegen de financiële gevolgen van het annuleren van uw vakantie wegens ziekte, een ongeval of andere onvoorziene omstandigheden.
bolletjeom
Reisexpert

op de pagina van de laatste link die je geeft staat een link naar de voorwaarden. ze noemen het polisvoorwaarden

In welke gevallen kunt u een beroep doen op de Aannuleringsverzekering?
U of verzekerden kunnen een beroep op de doen als er sprake is van:
36.1 Ernstige ziekte (dit ter beoordeling vooraf door de medisch adviseur van FBTO), ernstig ongevalsletsel of overlijden van u, de verzekerden of hun familieleden in de eerste en tweede graad.
36.2 Overlijden van familieleden bij wie u en de verzekerden de vakantie zouden doorbrengen en waardoor verblijf op het vakantieadres niet mogelijk is.
36.3 D definitieve ontwrichting van uw huwelijk door het in gang zetten van een echt‑scheidingsprocedure.
Ontbinding van een notarieel vastgelegd samenlevingscontract wordt gelijkgesteld met definitieve ontwrichting van het huwelijk.
36.4 Belangrijke materiële beschadiging van de eigendommen van u of verzekerden door brand, inbraak, explosie, blikseminslag, storm of overstroming. U of verzekerden tonen aan dat hun aanwezigheid ter plaatse gewenst is.
36.5 Schade aan het vakantieverblijf. Het vakantieverblijf is daardoor niet meer bewoonbaar en er is geen soortgelijk vakantieverblijf beschikbaar.
36.6 W werkloosheid buiten uw schuld.
36.7 Het niet kunnen gebruiken van het eigen vervoermiddel naar het vakantieadres in de periode van veertien dagen vóór het begin van de reis tot en met de aankomst op het vakantieadres. Een beroep op dit artikel kan niet gedaan worden als: - ‑ het vervoermiddel ouder is dan acht jaar; ‑ (nood)reparatie binnen 72 uren uitgevoerd kan worden; ‑ vervanging mogelijk is.
36.8 Het – om medische redenen – niet kunnen ondergaan van de noodzakelijke vaccinaties.
36.9 Het onverwacht toegewezen krijgen van een huurwoning binnen dertig dagen vóór het begin van de reis.
36.10 Het onverwacht opgeroepen worden voor een herexamen (-‑tentamen) voor voortgezet, hoger of academisch onderwijs en het niet mogelijk is de datum van oproep te wijzigen.
36.11 Overlijden of levensbedreigende ziekte of ongeval van een compagnon, medevennoot of zaakwaarnemer van u of verzekerden.
36.12 Het buiten schuld van u en de verzekerden niet kunnen verkrijgen van visa.
36.13 C complicaties bij de zwangerschap van u of verzekerden.
36.14 Het annuleren of voortijdig beëindigen van de reis door een reisgeno(o)t(e) op grond van omstandigheden die volgens dit artikel zijn verzekerd. Als u of uw reisgeno(o)t(e) een vergoeding ontvangt van de annuleringsverzekering van uw reisgeno(o)t(e), dan vervalt de vergoedingsplicht van FBTO.
36.15 Indien een reis geannuleerd moet worden ten gevolge van een in artikel 36 genoemde gebeurtenis die een reisgenoot is overkomen, bestaat ook recht op uitkering. Vergoeding vindt alleen plaats als deze reisgenoot een eigen annuleringsverzekering heeft en uit hoofde daarvan een uitkering ontvangt.

In andere gevallen kunt u geen beroep op de Aannuleringsverzekering doen.
Mireille
Vakantieganger

Bericht door Mireille »

Ah weer eens niet goed gekeken.

Bedankt!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ik heb nooit geweten dat je in deze gevallen ook zou kunnen annuleren:

36.6 W werkloosheid buiten uw schuld.

36.9 Het onverwacht toegewezen krijgen van een huurwoning binnen dertig dagen vóór het begin van de reis.

36.10 Het onverwacht opgeroepen worden voor een herexamen (-‑tentamen) voor voortgezet, hoger of academisch onderwijs en het niet mogelijk is de datum van oproep te wijzigen.

Maar dat kom misschien ook omdat ik dit nooit heb hoeven t doen maar wel fijn om te weten :)

Overigens, werkloosheid buiten je schuld om gaat om een baan voor onbepaalde tijd neem ik aan?
bolletjeom
Reisexpert

je kunt ook werkeloos worden omdat je zelf je baan opzegt
Ik neem aan dat ze dat bedoelen met buiten je schuld. Het zou toch niet uitmoeten maken of je jaarcontract niet verlengd word of dat een vaste baan wordt opgezegd
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het niet-verlengen van een contract kun je zien aankomen.... Althans, ik kan me voorstellen dat een verzekering er zo over denkt!
Laatst gewijzigd door Jenny op 25 apr 2010 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Jenny schreef:Het niet-verlegen van een contract kun je zien aankomen.... Althans, ik kan me voorstellen dat een verzekering er zo over denkt!
Daarom, je kan er niet zonder meer vanuit gaan dat je bepaalde tijd contract zonder meer verlengd wordt. Je hebt tot die dag zeker werk en daarna is het afwachten. Daarom denk ik dat het gaat om een vast contract.
Plaats reactie