Muziek mee op reis

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
ketting
Reisexpert

Muziek mee op reis

Bericht door ketting »

Welke muziek nemen jullie mee op reis op je mp3/Ipod? Wat moet er absoluut op?

Ik vind het soms wel lekker om Nederlandse muziek te luisteren als ik een tijdje in het buitenland bivakkeer en niet veel Nederlands hoor. Bijvoorbeeld Blof, Van dik hout, Acda en De Munnik. Ook is het leuk om muziek uit te wisselen met reizigers uit andere landen. Ben zo al veel leuke muziek tegengekomen waar ik nog nooit van gehoord had.

Verder vooral relaxte muziek: Coldplay, Jack Johnson, Jason Mraz, Donovan Frankenreiter, Newton Faulkner, Radiohead, Muse, Bob Marley, Alicia Keys, Nelly furtado. Heb er ook wel eens wat cabaret op, Herman Finkers, Theo Maassen, Najib Amhali.
Jenny
Reisexpert

Re: Muziek mee op reis

Bericht door Jenny »

Mijn iPod bevat 30 gig aan muziek, en dat is letterlijk van alles wat. Nederlandstalig, maar ook muziek die mee teruggekomen is uit Egypte, Indonesie of Bulgarije. Best leuk op zijn tijd!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Kan niet zonder muziek op reis (ook niet in NL) !

Heb 20 gb ook van alles wat. Voor elke stemming wat, maar vooral easy listening/singer songwriter, maar ook wat "foute nummers", rock, wat meer up tempo, oldies, etc.
En idd muziek uit het land zelf (zoals uit Indonesië: Welcooooome to my paradisssssse. ok, niet echt Indonesische muziek, maar wel een lekker nummertje)
LadyHeather
Reisexpert

Bericht door LadyHeather »

Welcooooome to my paradisssssse
Haha die CD heb ik een tijdje terug van een vriendin uit Indonesie gekregen! hihi heb wel meer (foute) indonesische popmuziek uit indonesie,met name voor de goede herinneringen.

Op reis neem ik mijn kleine ipodje van 4gb mee. neemt lekker weinigruimte in beslag en toch muziekjes bij me :) maak playlists voor verschillende stemmingen en van verschillende artiesten. Idd van alles wat. Klassiek, nederlands, hiphop, pop etc
Selalu mencari...
Jochem
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Jochem »

eigenlijk precies hetzelfde wat ik in nederland op mijn ipod heb staan.
Bijna allemaal gitaarmuziek....van heel rustig tot keihard! en alles daar tussenin. dus voor elke stemming iets.
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

The Uniques, Stranger Cole & Patsy Dodd, The Skatalites, John Holt, Justin Hinds, Toots & the Maytals, The Jamaicans,Desmond Dekker, The Ethiopians, Baba Brooks, Alton Ellis, Blue River & the Maroons,Charlie Organaire en vele, vele anderen. Ska & Rocksteady maakt me altijd blij.

Probeer het maar!!!!!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1RHyeKJ99rI[/youtube]
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Eigenlijk inderdaad ook van alles en ook NL muziek vind het af en toe wel lekker om dat bij me te hebben. Verder veel popmuziek en natuurlijk Micheal Jackson, Seal, Sting heerlijk.
Verder downloaden wij onderweg ook nog wel eens wat nieuwe muziek.
We hebben een externe harddisk bij ons van zo'n 160 GB helemaal vol en mijn ipod helemaal vol is zo'n 30 gb.
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Ik twijfel nog of ik muziek mee ga nemen.
Waarom ?
Ik heb een erg uhm, deprimerende smaak in muziek... ;)
Ik kan niet tegen blije muziek, tenenkrommend gewoon al dat positivisme...en anti-positivisme... :Y :N :? Ik hou gewoon niet van Kant! (even broekje aan, hop)
Uh...positiviteit, das het woord :9

Niet dat ik daar straks zit, zwaar depressief, lol.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik neem ook meestal geen muziek mee.
Ik heb niet zoveel met muziek en in de praktijk ook veel te weinig tijd om zo'n ding op te zetten.
Als ik in een bus zit wil ik uit het raam kijken en mijn gedachte de vrije loop laten over wat ik allemaal zie. Niet met muziek op mijn hoofd en mijn ogen dicht van A naar B
Zie zelfs mensen door een stad lopen om de bezienswaardigheden te zien en hun muziek op hun hoofd!! Ik kan daar niet bij. Je sluit je dan af terwijl je juist alle indrukken wilt opdoen.....tenminste, zo zie ik dat.

Ik mis muziek alleen als ik niet kan slapen (van herrie)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Begrijp heel goed wat je bedoelt, maar toch neem ik mijn mp3 speler sowieso mee! Ik vind het af en toe juist heerlijk om me 'af te sluiten'. Soms heb ik dat even nodig. Bovendien kun je je ógen natuurlijk wél gewoon open houden. Ik vind het heerlijk om in de bus naar buiten te staren naar een mooi landschap ofzo onder het genot van mooie muziek. Ik heb ook bepaalde muziek die ik echt associeer met een bepaald land, als ik het nu weer hoor, ben ik weer op terug op reis, zeg maar. Kan de meest belachelijk, foute muziek zijn, maar dat doet er dan ook niet echt toe :).
Maar moet me er inderdaad wel van bewust blijven dat ik het risico loop me te veel af te sluiten. Luister ook echt niet altijd hoor, gewoon af en toe vind ik fijn. Wat ook heel goed kan is gewoon je mp3 speler vrij zacht zetten, als achtergrondmuziekje, zeg maar. Dan hoor je ook nog veel omgevingsgeluid.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ik MOET echt muziek mee op reis (thuis kan ik trouwens ook niet zonder). Je moet vaak zo lang wachten op reis dat het heerlijk is om ff een muziekie te luisteren, of in bed (zeker in hostels), in de bus (met de ogen open), op het strand, tijdens de sex ( _O- ).

Gaat echt van alles mee. Lang leven de mp3tje (al KOOP ik alles ook op cd, verzamel tik). Vooral veel hiphop maar ook rock (jimi hendrick, doors, rage against the machine, zepplin, pink floyd, beatles e.d) en jazz (miles davis, coltrane, wicked jazz sounds, blue note trip).

lekker om door sommige gebieden te rijden met bepaalde muziek.
Flow
Reiziger

Bericht door Flow »

ik ben er nog niet helemaal uit of ik mn ipod meeneem, hij is me echt heeel dierbaar 8-)
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

Ik heb de eerste ipod nog, ooit eens gekocht maar zelden gebruikt, nog het meest voor externe opslag tijdens het fotograferen...nou ja, ook maar drie keer ofzo. Dat kreng weegt nog verdraaide zwaar.
Ik luisterde meestal op een ipaq, maar die blijft ook thuis.
Ik youtube of wmp wel wat videotjes.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mijn iPod had afgelopen zomer weer eens last van hoogteziekte.... _O- Het kreng. Houd er gewoon mee op bij een hoogte van meer dan 4000 meter ofzo.... De vorige keer (2006) heeft die staking 2-3 maanden geduurd, nu werkte hij weer zodra ik onder de 3000 meter kwam 8)7

Ik was toch wel blij dat ik nog wat muziek op m'n laptop had. Ook lekker voor 's avonds in het hotel.

Mijn nieuwste aanwinst qua muziek: Tibetaanse liedje. Ik moet nog een mening vormen. 0_0
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
merc
Wereldreiziger

Bericht door merc »

lol.

Ik hou het dan toch nog even bij m´n singer/songwriters met luddevedu en christelijke rockers 0_0
Plaats reactie