Visum voor Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
SuperSan
Reiziger

Visum voor Laos

Bericht door SuperSan »

Weet iemand of je bij de grens overgang van Tay Trang (Dien Bien, Vietnam naar Muang Khua, Laos) een 30 dagen visum on arrival krijgt? En wat kost dit?
zaratoestra
Reisexpert

Re: Visum voor Laos

Bericht door zaratoestra »

hey supersan,

op een overzicht van wegwijzer reisinfo vind ik het volgende terug.
"Tay trang (dien bien phu) zou sinds mei 2007 open zijn voor buitenlanders maar er zouden geen visa worden afgeleverd.
reizigers in zuid laos kunnen de grensovergang bo Y , op de weg tussen attapeu (L) en Kontum (V) gebruiken.

verder kan ik je niet helpen, zelf nog geen ervaring mee.

groetjes
Fenneke

Bericht door Fenneke »

Hoi Supersan en anderen,

Weet je ondertussen al meer? Ik wil namelijk ook graag de grens over bij Tay Trang of bij Na Maew.
Een vriend van mij gaat morgen naar Brussel en ik overweeg om hem te vragen om langs daar langs de ambassade te gaan om een visum voor mij aan te vragen. De website van de ambassade doet het alleen niet en als ik bel krijg ik geen gehoor.
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een visum bij de ambassade in Brussel? Of is er iemand met recente ervaring over het aanvragen van een visa 'on arrival' bij een grens tussen Vietnam en Laos in de buurt van Hanoi?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Fenneke
Joosters

Bericht door Joosters »

Ongeveer een maand geleden ben ik de grens bij Tay trang over gegaan, het was een hele ervaring. Een visa on arrivel kan je aan de grens krijgen dus dat is geen probleem. Aan de kant van Vietnam ga je over een asfaltweg, maar aan de kant van Laos alleen maar zandwegen. Ik moest lopend de grens over omdat er allemaal rotsblokken van de berg waren gevallen, echt een leuke belevenis was dat. De bus kon er niet langs dus er werd een andere geregeld aan de andere kant. Na de grens volgt 77 km rijden in een bus die bijna uitlkaar valt, hij gaat ongeveer 15km per uur. Zorg dat je veel geduld hebt, moest ongeveer 4 uur op een visa wachten. Overigens prachtige natuur te zien!!
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Ik ben 30 april de grens bij tay Trang overgegaan. Je moet inderdaad veel geduld hebben. Ik vond het hele avontuur wel gaaf eigenlijk. Bij de grens heb ik denk ik een uurtje op mijn visum gewacht. De bus waarmee ik was, was de enige bus, dus geen wachtrijen etc.

Al met al ben ik blij dat ik zo gereist ben. Anders moest ik van Sapa terug naar Hanoi, daar een bus die je naar Vientiane brengt (24 uur) en dan weer naar boven naar Luang Prabang....

Ik heb overigens 37 dollar (incl. alle stempel dollars) voor mijn 30 dagen visum betaald.
Fenneke

Bericht door Fenneke »

Hey hey,

Bedankt voor jullie reacties! Het klinkt wel avontuurlijk, precies waar ik zin in heb :). En gelukkig heb ik alle tijd!
Ik heb vandaag toch maar mijn paspoort meegegeven aan die vriend van mij, hij gaat vanmiddag bij de ambassade langs! Het visum kost hier 40 euro, dus dat is niet eens zo heel veel duurder en dan heb ik het maar vast.

Veel plezier nog met reizen!

Groetjes Fenneke
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

60 daags visum voor Laos

Bericht door LaosFan »

Nu ook eens een Laos vraagje van mij :) . In oktober ga ik die kant weer op. Uiteraard heb ik een visum nodig. Dat gaat prima aan de grens en dat is het probleem dan ook niet. Echter heb ik laatste keer in Laos gezien dat er ook mensen waren die een 60 dagen visum gekregen hebben in Phonm Penh en in Bangkok. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Zo'n 60 dagen visum zou ideaal zijn en zou me weer wat ongemak schelen.

Ik lees het heel graag.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: 60 daags visum voor Laos

Bericht door LaosFan »

Misschien dat er toch maar heel weinig mensen ervaring mee hebben :)
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb sinds kort een nieuwe collega op het werk ( we zijn namelijk een eigen visumafhandeling gestart) en hij heeft zeer veel visum kennis. Ik zal het hem eens vragen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

bolletjeom schreef:ik heb sinds kort een nieuwe collega op het werk ( we zijn namelijk een eigen visumafhandeling gestart) en hij heeft zeer veel visum kennis. Ik zal het hem eens vragen.
Erg fijn! Ik ben benieuwd. Het is geen groot probleem natuurlijk als ik 30 dagen krijg aan de grens maar als ik langer in Laos ben is het wel weer makkelijk om 2 maanden te mogen blijven zonder dat ik de grens weer over moet (vorige keer moest ik voor de 3 maanden dus een paar keer de grens over om meteen weer terug te wandelen naar Laos).
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bolletjeom: nog wat info van de nieuwe collega kunnen verkrijgen toevallig?
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb net nog eens zitten lezen en het lijkt erop dat het visum in Bangkok goed is voor 60 dagen. Ik heb ook even een mailtje gestuurd naar de Laotiaanse ambassade in Bangkok. Dus dat zal een paar dagen Bangkok gaan worden denk ik, voor ik naar Laos reis.
Plaats reactie