Tanzania
Tanzania
In juli 2010 ga ik voor een maandje naar Tanzania. Ik heb er 2 jaar geleden drie maanden vrijwilligerswerk gedaan in een schoolje, niet ver van Dar Es Salaam.
Deze zomer breng ik terug een bezoekje aan de school, want elke dag heb ik nog heimwee als ik terug denk aan de mooie tijd in Afrika.
Ik ben van plan om door het land te trekken met de rugzak. Ben min of meer een route aan het uitstippelen. Van Dar Es Salaam naar Dodoma. Vervolgens naar Kondoa, Arusha om zo terug te eindigen in Dar Es Salaam. Ook de eilanden Zanzibar en Pemba zou ik graag bezoeken.
Iemand tips? Ervaringen?
Het reizen met de trein baart me toch nog een beetje zorgen. Is het veilig om er te reizen met de trein? Er zitten treinritten in van ongeveer 12u, waardoor ik 's nachts met de trein reis. Iemand die me wat meer uitleg kan geven over het reizen met de trein in TZ?
Thanks a lot!
Liefs,
Annelies
Deze zomer breng ik terug een bezoekje aan de school, want elke dag heb ik nog heimwee als ik terug denk aan de mooie tijd in Afrika.
Ik ben van plan om door het land te trekken met de rugzak. Ben min of meer een route aan het uitstippelen. Van Dar Es Salaam naar Dodoma. Vervolgens naar Kondoa, Arusha om zo terug te eindigen in Dar Es Salaam. Ook de eilanden Zanzibar en Pemba zou ik graag bezoeken.
Iemand tips? Ervaringen?
Het reizen met de trein baart me toch nog een beetje zorgen. Is het veilig om er te reizen met de trein? Er zitten treinritten in van ongeveer 12u, waardoor ik 's nachts met de trein reis. Iemand die me wat meer uitleg kan geven over het reizen met de trein in TZ?
Thanks a lot!
Liefs,
Annelies
Re: Tanzania
Als je je druk maakt om de trein waarom ga je dan niet met de bus?
De meeste spoorwegen die er liggen zijn ook buiten gebruik of alleen nog voor goederenvervoer.
De trein dodema-dar gaat ook niet meer.
De meeste spoorwegen die er liggen zijn ook buiten gebruik of alleen nog voor goederenvervoer.
De trein dodema-dar gaat ook niet meer.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- elinehoenderdos
- Reiziger
- Contacteer:
Weet niet zoveel van de rest van het land, maar ik ben net terug van 6 weken in het Noordoosten, kilimanjaro gebied, en ik heb veel spoorwegen gezien, maar geen enkele trein!! dus daar zou ik nog even navraag over doen. Bussen zijn er volop en ook goedkoop, dus dat lijkt me een prima alternatief. Voor je laatste stuk (van Arusha naar Zanzibar) zou je kunnen overwegen om te vliegen. Air Tanzania vliegt van kilimanjaro airport naar Zanzibar, stonetown, en is heel goedkoop. Ze bieden bovendien gratis transfer van en naar het vliegveld. Ik betaalde ongeveer 135 voor een retourtje, enkeltjes zijn er van ongeveer 80 euro(?) en je hoeft niet met de bus(20 dollar), niet met de ferry (35 dollar) en je hoeft geen overnachting in Dar te betalen. Wat de LP ook zegt, de laatste Ferry haal je nooit op dezelfde dag dus een overnachting is onvermijdelijk. Ik won er dus ook nog een dag mee, dus voor mij was het de moeite waard!
De website van air tanzania is al maanden uit de lucht, dus je moet gewoon naar het kantoor gaan in ofwel Moshi ofwel Arusha. Veel plezier in Afrika...ik ben nu 1 dag thuis en ik mis het nu al vreselijk....
liefs Eline
De website van air tanzania is al maanden uit de lucht, dus je moet gewoon naar het kantoor gaan in ofwel Moshi ofwel Arusha. Veel plezier in Afrika...ik ben nu 1 dag thuis en ik mis het nu al vreselijk....
liefs Eline
Ik heb het nog ff aan wat in tanzania wonende mensen gevraagd. Die zeggen dat je beter de bus kunt nemen want de trein is heel sloom en onbetrouwbaar.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Bedankt voor jullie reactie!
-
Hey Annelies,
Leuk dat je in Juli gaat! Ik ga ook rond die tijd- Denk rond 15de Juli- ik ben van plan om 3 weken te gaan en natturlijk een beetje rond te reizen. heb je al een ticket geboekt? en heb je de route al gepland? Zou leuk zijn misschien kunnen we iets combineren en het best is om met de bus te reizen. Tis immers goedkoop en daarvoor hoef je niet 2 a 3 weken te wachten op een vetrek datum van de trein.
Ik hoop snel van je te horen.
groetjes,
Michael
Leuk dat je in Juli gaat! Ik ga ook rond die tijd- Denk rond 15de Juli- ik ben van plan om 3 weken te gaan en natturlijk een beetje rond te reizen. heb je al een ticket geboekt? en heb je de route al gepland? Zou leuk zijn misschien kunnen we iets combineren en het best is om met de bus te reizen. Tis immers goedkoop en daarvoor hoef je niet 2 a 3 weken te wachten op een vetrek datum van de trein.
Ik hoop snel van je te horen.
groetjes,
Michael