Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
bolletjeom
Reisexpert

Re: W.H.V aanvragen?

Bericht door bolletjeom »

ik geloof dat ik uit Moira's bericht kan afleiden wat ik ook dacht
je moet hem VANTEVOREN aanvragen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
coen87
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door coen87 »

Het W.H.V, moet je idd voor vertrek aanvragen en kan gewoon via internet.
Ik had zelf binnen een dag al een bevestiging dat m`n W.H.V. goedgekeurt was.
Op het moment dat je visum goedgekeurt is, heb je een jaar de tijd om het land in te reizen.
En bij binnenkomst is het visum een jaar geldig.
Its not about destenation, its the journey that matters.
White Wizard

Bericht door White Wizard »

Hmmz,

ten eerste bedankt voor de replies.

Dus als ik het goed begrijpt kunnen we ook in Indonesie op internet en de visum aanvragen en clearance krijgen binnen een dag als het meezit?!

We willen heel graag oud en nieuw vieren in Sydney. en daarvoor zitten we bij mijn familie in Indonesie. En heb dus de tijd om het een en ander te kunnen regelen.

Of is het eigenlijk handig om het alvast hier te regelen?

Thanks
coen87
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door coen87 »

Waarom zou je het aanvragen van het visum uistellen als je tog al weet dat je hem wilt hebben.
Hou er wel rekening mee dat je een creditcard nodig hebt om het visum te betalen.
Its not about destenation, its the journey that matters.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Nog een tip als je met oud en nieuw in Sydney wil verblijven zul je nu al accomodatie moeten gaan regelen want als je nog lang gaat wachten en dit zoals ik dat heb gedaan in augustus kun je gewoon bijna niets meer krijgen. De prijzen liggen in die periode ook vrij hoog ook de hostels omdat ze hier extra geld mee kunnen verdienen. Je betaald dan al snel zo'n 75 a 100 euro per nacht.

Als je inderdaad al weet dat je er heen gaat waarom vraag je hem niet gewoon aan. Je kunt trouwens in de wizard aangeven dat als er een interview moet plaats vinden dat je in Indonesie zit dan kun je het gesprek krijgen in Jakarta. Mocht het nodig zijn als ze vragen hebben.

gr van Moira
Jolienjo

Medische onderzoeken working holiday visum

Bericht door Jolienjo »

Hoi!

Ik ga als het goed is heel binnenkort terug naar Australie, om te werken als verpleegkundige. Hiervoor moest ik voor mijn working holiday visum medische onderzoeken ondergaan (xray, bloedtesten etc). Nu kan ik online de status van mijn visum volgen en zijn alle medische onderzoeken 'finalised'. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zou namelijk graag willen weten hoe lang het nu nog kan duren voordat mijn visumaanvraag eindelijk rond is nu de testen binnen zijn!?
Hartelijk bedankt!

Groetjes Jolien
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Medische onderzoeken working holiday visum

Bericht door Ron »

na dat ze de uitslagen hebben ontvangen van je onderzoek en xray kan het nog 2 tot 4 weken duren voor dat je antwoord krijgt, dit heeft er mee te maken hoe druk het is.

heb net even op mijn site gekeken, ik ben toen der tijd 2 augustus naar het zieken huis geweest en op 12 september had ik de goedkeuring binnen. dus je moet toch uiterlijk op 4 weken rekenen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Jolienjo

Bericht door Jolienjo »

Hoi Ron,

Bedankt voor jou reactie. Maar bedoel je dat het nu ook nog 4 weken kan duren? Ondanks dat ze de testen al binnen hebben en ze allemaal goed zijn? Het enige wat er nog moet gebeuren is wel of geen goedkeuring voor het visum (als ik het online zo bekijk)... De medische testen zijn goed namelijk. Ik had Australie ook gemaild en daarin vertelden ze mij dat zodra de medische testen afgerond waren ik snel een mail zou krijgen met wel of geen goedkeuring. Zou dit ook nog zo'n 4 weken kunnen duren denk je? Dat wordt mijn vlucht voor de 2e keer verplaatsen dan :(
Bedankt!

Groetjes Jolien
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ja het kan inderdaad 4 weken duren nadat ze de papieren hebben ontvangen. maar volgens mij worden de meesten afgehandeld in 2 weken. wanneer vlieg je??
Jolienjo

Bericht door Jolienjo »

Ik zou eigenlijk gisteren vertrekken :)
Maar er was met mijn bloedtesten wat misgegaan (het ziekenhuis heeft vergeten de hep B ook te testen, terwijl ik deze wel had aangevraagd). Deze mocht gelukkig per e-mail nagestuurd worden en zijn deze week dus allemaal binnengekomen. Ik heb toen mijn vlucht bij voorbaat al verzet naar a.s. woensdag 10 nov, maar grote kans dat ik deze maandag dus ook weer moet verzetten, want het zal binnen een paar dagen wel niet rondkomen helaas.
Heb je toevallig ook in de zorg gewerkt, ivm de medische onderzoeken?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

nee ik werk niet in de medische zorg, ik was toen der tijd nog in aussie toen ik mijn whvisum verlengde. maar wat ik heb begrepen toen der tijd dat iedereen die de 2de whv aanvraagt een medische test moet doen. ik hoop het voor je dat je voor die datum bericht krijgt dat het is goed gekeurd, maar zie de kans klein in sorry.
Jeffrey90

Toelating Australië met strafblad?

Bericht door Jeffrey90 »

goeie dag,

ik en een vriend van mij willen naar australie.. ik heb mijn whv al binnen.. alleen mijn reisgenootje heeft een strafblad voor bedrijging en mishandeling klinkt heel ernstig maar stelt niets voor.. weet er iemand of je een whv krijgt en als je liegt over je strafblad er een grote kans is dat je eruit gevist word bij de douane in australie ?
bjorn86

Re: Toelating Australië met strafblad?

Bericht door bjorn86 »

Hallo jeffrey,

ALs je aangeeft dat je een strafblad hebt, dan moet jijzelf contact opnemen met de ambassade. Deze zal dan vragen naar alle papieren van deze zaak. Zoals wat was de aanklacht, wat was de straf etc. Als hij deze papieren niet meer heeft zal hij die moeten regelen via het gerechtshof waar hij veroordeeld is. Deze papieren zul je naar het engels moeten vertalen.

Na het sturen van deze gegevens zal de ambassade beslissen of hij wel of geen visum krijgt. Als de straf en de aanklacht niet veel voorstelt is de kans groot dat hij gewoon een visum krijgt. Wat hierbij ook een grote rol speelt is hoelang de "misdaad" geleden is. Echter gaat hier wel veel tijd inzitten voor dit goed gekeurd kan worden.

Mocht je niet aangeven dat je een strafblad hebt en ze komen daarachter op vliegvield na aankomst, dan wordt je meteen op het vliegtuig naar huis gezet.

Hopelijk heb ik je enigzins kunnen helpen met de informatie en wens jullie verder nog veel succes met de voorbereidingen.

Groetjes,

Björn
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Toelating Australië met strafblad?

Bericht door Moira »

Nog erger is dat als je het niet opgeeft dat je gelijk 3 jaar Australie niet meer in mag. Dus ik zou gewoon eerlijk zijn van tevoren en daar papieren van overleggen.
Larissa Laus

Facebook comment

Bericht door Larissa Laus »

Een ding, lieg nooit!!!! Denk niet dat ze er niet achter komen want ze weten heel goed wie en wat hun land binnen wil komen. Ik zou zeggen probeer gewoon op een eerlijke manier je WHV aan te vragen. Wees heel open, daar verdien je het meeste mee. Als het vergrijp niet heel ernstig is zoals je beschrijft willen ze je misschien wel toelaten. Ik ken mensen die met een strafblad een WHV hebben gekregen.
Plaats reactie