Alleen (als vrouw) door Afrika reizen?

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Ikwilopreis

Alleen (als vrouw) door Afrika reizen?

Bericht door Ikwilopreis »

Hoihoi,

Ik wil op reis!!
En wel naar India, Australië en Afrika. In vogelvlucht weliswaar (helaas) omdat ik niet langer dan twee maanden vrij kan/wil regelen van het werk. Voor India heb ik twee weken uitgetrokken, voor Australië en Afrika beiden drie weken.
Dus drie weken door Afrika reizen, voor het eerst en in mijn eentje, is mijn plan. Het lijkt me fantastisch om van Kaapstad naar Windhoek, en vervolgens naar de Victoria Falls bij Zambia/Zimbabwe te reizen.

Maar wat zijn jullie tips voor mijn reis door Afrika (rekening houdend met mijn vreselijk korte reistijd)??
En betreft de manier van reizen? Namelijk een auto huren in mn eentje, is dat veilig? Ik heb daar zo mijn twijfels over, en denk niet dat ik het prettig zal vinden. Ben benieuwd wat jullie ervaringen/adviezen zijn!

Groetjes!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: Alleen (als vrouw) door Afrika reizen?

Bericht door Ron »

hey,

mijn eerste reactie is schroef het aantal landen terug, is erg jammer om er doorheen te moeten jagen.
afrika, auto huren is leuk,maar als je je zelf er al niet prettig bij voelt zou ik het niet doen, maar ik denk dat je beter af bent op een overlandtruck van cape town to vic falls, die doet er 19 dagen over en gaat dus door namibie botswana en zambia. van daar zou je dan terug moeten vliegen naar cape town. op die manier kun je het meeste zien van zuidelijk afrika in je 3 weken, wil je het zelf gaan rijden dan ben je echt meer tijd kwijt. dan nog is 3 weken kort, maar met een beetje plannen is het dus mogelij

indai geen idee en australie zou je de oost kust kunnen doen in 3 weken, meer zou ik niet aanraden want dan wordt het echt weer jagen. beste is om daar dan ook bv: te landen in cairs en van sydney uit te vliegen of andersom.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Te veel continenten in een reis van twee maanden. Ik zou me beperken tot een continent.

Ik kan men voorstellen dat je niet in je eentje een auto wilt huren, ik heb er zelf ook voor gekozen dat niet te doen. Je rijd lange afstanden, en kan niet ff afwisselen. En wat als je een lekke band hebt? Aan de andere kant: er is altijd wel iemand die mee wilt rijden.

Ik heb in Z-Afrika in mijn eentje gereisd, waarbij ik zo nu en dan gebruik heb gemaakt van de Bazbus. Voor Mozambique had ik een land arrangement geboekt, omdat het OV niet daar kwam waar ik wilde.

Maar welke dingen wil je graag zien en wat is je globale budget? Gezien de tijd zou ik me beperken tot een reis vanaf Z-Afrika.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik sluit me aan bij ron en jenny
Je wil veel te veel in een korte tijd. Mocht je toch al die landen (in afrika) willen zien in 3 weken tijd dan kan je inderdaad het beste je aansluiten bij een overland tour of groepsreis of hoe je het ook wilt noemen. Internationale organisatie of nederlandse organisatie.
Die karren in flink tempo door, doen alle highlights aan, je hebt geentijdsverlies omdat je niet hoeft te zoeken naar bussen en slaapplaatsen en over het algemeen is het goed waar voor je geld.

Ik heb in zuid-afrika een hostel gerund en ben daar regelmatig mensen tegen gekomen die het land probeerde te doorkruizen en zien in 2 weken. Die hadden het eigenlijk niet leuk. die zaten continue in de auto en waren gespannen omdat 1 keertje pech hun hele schema in de weg zou zitten. Die hadden dan echt dingen als. We gaan nu 2 dagen rijden en dan een middag naar die atractie, dan weer een dag rijden en kunnen we 's ochtends even dit zien etc etc.

Ik zou dus zeggen. ga georganiseerd als je vast wilt houden aan de route die je nu op het oog hebt of ga zelfstandig alleen Zuid-Afrika zien. Het land is prachtig, prima te bereizen met het openbaarvervoer of de Bazzbus.
Als vrouw alleen hoef je je geen extra zorgen te maken. gewoon een beetje allert en slim zijn.
Mocht je toch een auto gaan huren dan zou ik proberen zo vaak mogelijk andere reizigers mee te laten rijden. Gezelliger en handig als je pech hebt.
ik zit liever in het openbaar vervoer dan dat ik alleen als vrouw stil kom te staan langs een stukje weg waar het misschien niet heel verstandig is.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ikwilopreis

Hoihoi,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik geloof idd dat ik ga voor een georganiseerde tour, toevallig vond ik deze:

http://travels.kilroyworld.nl/Bestemmin ... 26sort%3D0

Waarmee ik toch die dingen kan zien die ik het liefst wil zien, maar niet mijn hoofd hoef te breken over hoe ik daar zo snel mogelijk kom. En het valt binnen mijn budget. In die richting ga ik dus verder zoeken!
Voor Australië had ik inderdaad in gedachten vanuit Sydney naar Cairns te reizen.

De reiskriebels kriebelen flink, heerlijk die voorpret van alles uit pluizen :Y

Groetjes!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kijk eens op
http://www.geckosadventures.com/Trip-Re ... gDateYear=

kost € 1462 en dat is inclusief de localpayment

of kijk direct op de site van Dragoman want dat zijn de toers die kilroy verkoopt. ik neem aan dat het goedkoper is als je rechtstreeks boekt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ikwilopreis

Hey,

Het valt me mee om te zien, dat er geen verschil zit tussen de kosten die op Kilroy worden aangegeven en die bij Dragoman staan. Op de site van Gecko's adventures staan ook mooie reizen inderdaad, ik zoek nog lekker door.

Bedankt voor de tips!
Groetjes
Maarten84

Bericht door Maarten84 »

Ik zou toch liever voor Kilroy gaan, aangezien de prijs niet uitmaakt en je dan wel volgens een bij SGR en ANVR aangesloten reisbureau op reis gaat. Ik heb er overigens zelf nog nooit geboekt, maar mijn zus wel...
Ikwilopreis

Bedankt voor de tip!!
Plaats reactie