azie alleen reizen te doen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
nic

azie alleen reizen te doen?

Bericht door nic »

hallo, ik ga eind sept op reis, de planning is australie en azie.
ik ben zelf in 2004 voor een jaar al in australie geweest, dus waarsch boek ik mijn tick vanaf azie wil even kijken hoe het allemaal loopt. nu ben ik zelf al in thailand geweest met een engelse vriendin van mij die ik op fiji heb leren kennen. met haar heb ik nieuw zeeland en thailand gedaan. wat ons op viel is dat het wat lastiger is om mensen te ontmoete, omdat we samen waren hadden we toch elkaar. in australie heb je dorm rooms in hostels dus heb je zo makkelijk aanspraak. ik heb me daar geen seconde alleen gevoeld, en de momenten dat ik alleen was waren ook top, soms is dat ook ff lekker.
nu kan ik mij herinneren dat je in thailand op de eilanden vaak in en bamboe hutje slaapt, qua acco en in guesthouses.
dus mijn vraag azie te doen alleen? of ga je, je dan eenzaam voelen?
Jenny
Reisexpert

Re: azie alleen reizen te doen?

Bericht door Jenny »

Ik heb een aantal maanden alleen door Azië gereisd en me nooit alleen gevoeld. In hostels kom je altijd wel mensen tegen, of tijdens een tourtje of in de bus of trein.

Op dit forum zijn meer topics over dit onderwerp, wellicht kun je die eens doorlezen?

Veel plezier!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

je hebt inderdaad een punt dat er weinig hostels zijn dus dat je meer moeite moet doen om mensen te ontmoeten.
Ik heb ook alleen gereisd door Azië. Tenminste...dat was de bedoeling. Ik heb een week kamers gedeeld met een koreaan, Ik heb 3 dagen opgetrokken met een korean, een duitser en een zwitser. toen de zwitser afviel kwam er een bejaarde frans/vietnames kunstschilder bij voor een dag of twee etc etc etc
Ik heb ook wel dagen gehad dat ik alleen was en ook niet echt mensen tegenkwam. Dat kwam oa door de plaatsen die ik bezocht. Maar ik vond dat ook niet erg. Is ook wel eens goed. Lekker op jezelf.

Mensen ontmoeten is niet moeilijk. Je moet alleen wat actiever onderwerpen aandragen als "wat gaan jullie de komende dagen doen?" of "ben jij al daar geweest? " om te pijlen of mensen misschien intresse hebben om gezamelijk iets te gaan doen.

Die koreaan heb ik opgeduikelt toe ie verloren om zich heen keek op een trein station en ik iemand zocht om de kosten van een taxi mee te delen. De andere 2 mannen hebben we geronseld om een boottourtje betaalbaarder te maken en uiteindelijk is dat uitgelopen in een paar dagen samen optrekken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Het ligt er ook heel erg aan waar je gaat reizen.. toen ik op Koh Samui zat kwam ik een jongen tegen die vooral naar kleinere plaatsen gingen waar niet veel toeristen komen, die had echt een tijd geen andere backpackers gezien en kwam dus naar Koh Samui om weer wat te socializen... wat betreft de hutjes op een eiland.. ik was daar met 2 andere meiden vanuit de studie maar bij de bungalows zat ook een klein barretje waarbij wij erg snel in contact met de locals en wat andere backpackers kwamen en daar ook gezamenlijk dingen mee gingen ondernemen, dus je deelt dan niet echt een kamer met anderen maar daarbuiten zijn er wel meerdere mensen waarmee je dan dingen onderneemt..
Plaats reactie