vaccinaties: de tarieven vergelijken

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
tijn1980

vaccinaties: de tarieven vergelijken

Bericht door tijn1980 »

Ik heb even wat tarieven opgezocht van de meest voorkomende reisvaccinaties, en de kosten van een consult.

Aanbieders:
Reisdokter
Thuisvaccinatie.nl
GGD Drenthe
Traveldoctor (meestal huisartsen)

Uitgaande van:

4x consult
1x DTP
1x gele koorts
1x buiktyfus
3x hepatitis a+b (twinrix)

Tussen de aanbieders zit schrikbarend veel verschil in de tarieven!

Een belangrijke opmerking: van 2 aanbieders (Reisdokter en Thuisvaccinatie.nl) heb ik de tarieven van een bloedonderzoek niet kunnen vinden. Ik heb deze dus ook niet meegerekend. Bij de andere 2 aanbieders WEL. Houd hier dus rekening mee.

Ik weet niet hoe je hier een tabel kunt plaatsen, misschien dat een moderator hier even mee kan helpen.

Graag jullie reacties!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door tijn1980 op 29 feb 2008 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

mooi en duidelijk overzicht, en je hebt er de malaria tabletten nog niet bij de kosten gaan nog hoger.

Ik heb het ergens anders ook al gezegd maar voor Achmea verzekerden is Meditel gratis, zowel de spuiten, als de consulten als de malaria tabletten worden 100% vergoed.

Ik ben er met mijn vriendin vanochtend geweest voor onze vaccinaties alleen het vervelende is dat mijn weekend verkoudheid vandaag ineens koorst heeft ontwikkeld dus voor het eerst in 1.5 jaar heb ik iets verhoging en spuiten ze niet... maargoed, mijn vriendin heeft de DTP, eerste Twinrix en ik geloof buiktyfus vandaag gehad, over 4 weken de tweede Twinrix en dan geelzucht. Ik ga volgende week weer heen als ik koortsvrij ben. Ik kan daar overigens geen prijslijst vinden, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

http://www.meditel.nl/
https://secure.mediteldirect.nl/
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Bedankt, Jos. Ik heb zelf CZ en die vergoed 75%.

Weet jij waar ik de tarieven van Meditel kan vinden? Dan kan ik die ook even opnemen in het lijstje.

Tarieven van Malaria weet ik nog niet, daar moet ik nog even achterna. Heeft minder prioriteit.
Laatst gewijzigd door tijn1980 op 29 feb 2008 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hey Tijn,

Erg mooi overzicht ! Je ziet nu pas was een enorme verschillen ze rekenen voor de vaccinaties. Wij hebben onze vaccinaties bij de apotheek gekocht en door onze huisarts laten zetten (consult 10 euro)

het was 93 euro voor 2 keer hepetitis a en 1 dtp.

Ik heb ook even je schema als plaatje toegevoegd, als tabel gaat blijkbaar niet of ik kon het zelf ook niet vinden. :)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mooi overzicht!!

ik was gister bij mijn eigen GGD en die heeft een lager tarief voor een consult. (11 euro).
de GGD prijzen zijn dus ook nog per GGD anders!!
Mijn Cholera verklaring was gister GRATIS bij mijn GGD.

Verder was ik gisteravond voor iemand aan het kijken op de travelclinic van schiphol en het havenziekenhuis in rotterdam en beide waren duurder dan mijn GGD ( eemland)

ik heb de goedkoopste aanvulling op mijn zorgverzekering bij Delta Lloyd en krijg tot 250 euro per jaar vergoed voor vaccinaties en malaria pillen.

gister 56 Malerone tabletten gehaald bij mijn apotheek, die kostte 170 euro , dus 3.03 euro
Vorige week zocht ik op internet en verkocht travelclinic(ofzo) ze voor 3.37 euro per stuk, op 56 tabletten is dat toch 19 euro verschil.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

evanerp schreef:Hey Tijn,

Erg mooi overzicht ! Je ziet nu pas was een enorme verschillen ze rekenen voor de vaccinaties. Wij hebben onze vaccinaties bij de apotheek gekocht en door onze huisarts laten zetten (consult 10 euro)

het was 93 euro voor 2 keer hepetitis a en 1 dtp.
Dat is ook nog een mogelijkheid, ik kan ook nog wel eens naar de apotheek bellen wat de spuiten daar kosten.

evanerp schreef:Ik heb ook even je schema als plaatje toegevoegd, als tabel gaat blijkbaar niet of ik kon het zelf ook niet vinden. :)
zo kan het ook :) bedankt

bolletjeom schreef:mooi overzicht!!

ik was gister bij mijn eigen GGD en die heeft een lager tarief voor een consult. (11 euro).
de GGD prijzen zijn dus ook nog per GGD anders!!
Mijn Cholera verklaring was gister GRATIS bij mijn GGD.
interessant. Ik heb de prijzen genoteerd van de GGD Drenthe.

bolletjeom schreef:Verder was ik gisteravond voor iemand aan het kijken op de travelclinic van schiphol en het havenziekenhuis in rotterdam en beide waren duurder dan mijn GGD ( eemland)

ik heb de goedkoopste aanvulling op mijn zorgverzekering bij Delta Lloyd en krijg tot 250 euro per jaar vergoed voor vaccinaties en malaria pillen.

gister 56 Malerone tabletten gehaald bij mijn apotheek, die kostte 170 euro , dus 3.03 euro
Vorige week zocht ik op internet en verkocht travelclinic(ofzo) ze voor 3.37 euro per stuk, op 56 tabletten is dat toch 19 euro verschil.
Die tabletten slik je 1 x 1 tablet per week?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

over Malerone:
die slik je iedere dag. je hoeft maar 1 dag van te voren te beginnen en maar 1 week na te slikken.
Groot voordeel van Malerone is dat je door het dagelijks slikken een kleinere dosis per keer binnen krijgt en dus je lever minder belast.
Verder zijn er nagenoeg geen bijwerkingen bij Malerone waardoor het voor veel mensen een goed alternatief is voor andere middelen.
oja, malerone is vrij nieuw dus nog geen resistentie bij de muggen

maar voor Malaria advies moet je wel echt even je goed laten voorlichten want het middeltje dat je in Indonesie nodig hebt is anders dan het middeltjes voor Laos of Kenia!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Hallo, is hier iemand toevallig bij CZ verzekerd? Ik zou graag voor komend jaar daar een jongerenverzekering af laten sluiten, omdat dan 75% van de inentingen vergoed zullen worden. Maar.......door wie worden deze inentingen dan gedaan? GGD? Ziekenhuis? Of kun je daar zelf voor kiezen....lijkt me sterk. Ik neem meestal niet die polis waarbij je zelf je zorginstellingen kunt kiezen.
Voer eendjes, geen oorlog
aussiedennis
Contacteer:

Bericht door aussiedennis »

allereerst een mooi goed overzicht.

ik heb de hepatitus a+b bij de apotheek gehaald.. mij koste dit 113 euro.
consult kosten is ongeveer 50 euro voor 3 keer een spuit halen..

gr dennis
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

NoaFloa schreef:Hallo, is hier iemand toevallig bij CZ verzekerd? Ik zou graag voor komend jaar daar een jongerenverzekering af laten sluiten, omdat dan 75% van de inentingen vergoed zullen worden. Maar.......door wie worden deze inentingen dan gedaan? GGD? Ziekenhuis? Of kun je daar zelf voor kiezen....lijkt me sterk. Ik neem meestal niet die polis waarbij je zelf je zorginstellingen kunt kiezen.

Ik, en het maakt niet uit zolang het maar door een door CZ gecontracteerde zorgverlener gaat. Dat zijn in elk geval de bekende landelijk opererende namen die in mijn lijstje staan.

Ben benieuwd wat de voorwaarden voor 2008 zullen zijn, ik wil me namelijk pas vanaf januari gaan inenten.
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

tijn1980 schreef:
NoaFloa schreef:Hallo, is hier iemand toevallig bij CZ verzekerd? Ik zou graag voor komend jaar daar een jongerenverzekering af laten sluiten, omdat dan 75% van de inentingen vergoed zullen worden. Maar.......door wie worden deze inentingen dan gedaan? GGD? Ziekenhuis? Of kun je daar zelf voor kiezen....lijkt me sterk. Ik neem meestal niet die polis waarbij je zelf je zorginstellingen kunt kiezen.

Ik, en het maakt niet uit zolang het maar door een door CZ gecontracteerde zorgverlener gaat. Dat zijn in elk geval de bekende landelijk opererende namen die in mijn lijstje staan.

Ben benieuwd wat de voorwaarden voor 2008 zullen zijn, ik wil me namelijk pas vanaf januari gaan inenten.
Bedankt! Ik ook, omdat ik nu nog bij de Menzis zit, en die enkel 75 euro vergoeden......vrijwel niets dus. Maar hoelang vantevoren moet je de prikken voor Azië halen? Weet iemand dat toevallig? Wij willen medio maart vertrekken.
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Als je goed beschermd wil zijn tegen Hepatitis, dan zul je een half jaar van te voren moeten beginnen met prikken. Je zult dus nu al moeten beginnen.

Hepatitis A+B (merknaam Twinrix):
vandaag prik 1
na 1 maand prik 2
dan weer na 5 maanden prik 3.

Totaal duurt het dus 6 maanden.

De andere prikken kun je volgend jaar wel nemen.
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

tijn1980 schreef:Als je goed beschermd wil zijn tegen Hepatitis, dan zul je een half jaar van te voren moeten beginnen met prikken. Je zult dus nu al moeten beginnen.

vandaag prik 1
na 1 maand prik 2

wij zijn te laat, lees 4 maanden, van te voren begonnen en na de eerste twee spuiten heb je volgens de arts een goede bescherming voor de eerste drie jaar. Na terugkomst kun je alsnog de laatste spuit halen en dan voor circa 25 jaar goed beschermd zijn. Met andere woorden, als je niet langer dan zeg 2 jaar weggaat is de laatste spuit niet echt noodzakelijk, mocht het mogelijk zijn om de volledige sessie af te maken is het natuurlijk wel beter want 25 jaar dekking is beter dan 3 jaar :)
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

tijn1980 schreef:Ben benieuwd wat de voorwaarden voor 2008 zullen zijn, ik wil me namelijk pas vanaf januari gaan inenten.
Tarieven 2008:

premie per maand (eigen risico per jaar)

basispremie: € 90,75 (€ 150,00)

hoger eigen risico:
€ 85,12 (€ 250,00)
€ 80,25 (€ 350,00)
€ 76,12 (€ 450,00)
€ 72,75 (€ 550,00)
€ 70,12 (€ 650,00)

AV Jongeren
18-21 jaar € 6,40
22-30 jaar € 12,40
31+ jaar € 16,40

Verschillen 2008 t.o.v. 2007: AV Jongeren is nu door iedereen af te sluiten.

Het vergoedingenoverzicht is nog niet bekend gemaakt door CZ.
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Jos schreef:
tijn1980 schreef:Als je goed beschermd wil zijn tegen Hepatitis, dan zul je een half jaar van te voren moeten beginnen met prikken. Je zult dus nu al moeten beginnen.

vandaag prik 1
na 1 maand prik 2

wij zijn te laat, lees 4 maanden, van te voren begonnen en na de eerste twee spuiten heb je volgens de arts een goede bescherming voor de eerste drie jaar. Na terugkomst kun je alsnog de laatste spuit halen en dan voor circa 25 jaar goed beschermd zijn. Met andere woorden, als je niet langer dan zeg 2 jaar weggaat is de laatste spuit niet echt noodzakelijk, mocht het mogelijk zijn om de volledige sessie af te maken is het natuurlijk wel beter want 25 jaar dekking is beter dan 3 jaar :)
Maar ik zou dus in principe in januari en februari 2 prikken kunnen halen (gaan in maart/april weg), en dan ben ik voor 3 jaar beschermd. Mocht ik binnen half jaar na eerste prik nog een prik 3 kunnen nemen, dan voor 25 jaar/rest leven (lees verschillende dingen)? Wij gaan dat laatste niet redden, omdat we rond september terugkomen. Punt is namelijk. Mn vriend krijgt ze dit jaar niet vergoed, volgend jaar stappen we over op CZ en dan wel.....

En die andere prikken (DTP, Buiktyfus) kunnen gewoon volgend jaar? Hebben die geen inwerkingtijd oid?
Plaats reactie