Sumatra en Java óf Java, Lombok, Bali, etc.?
Sumatra en Java óf Java, Lombok, Bali, etc.?
Wij moeten door ons reisschema kiezen voor sumatra en java óf java, bali lombok en flores (evt. andere kleine oostelijke eilandjes). Wat zouden jullie dan kiezen, en waarom? (het is onze eerste keer in indonesië).
Re: Sumatra en Java óf Java, Lombok, Bali, etc.?
Hoeveel tijd heb je? Waar liggen je interesses?
Java en Bali zijn in ieder geval een stuk toegankelijker dan het oosten van Indonesie.
Java en Bali zijn in ieder geval een stuk toegankelijker dan het oosten van Indonesie.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
we vliegen verder naar China vanaf jakarta, dus java zit zoiezo in onze trip. We hebben ongeveer 4 a 5 weken en willen dus echt kiezen voor 'oost' van java of 'west' van java. Om iets meer tijd te winnen willen we dan vanaf singapore vliegen naar bv. Lombok, mochten we voor het oosten kiezen. Dan hoeven we dus 'maar' een richting op te reizen. Wat ons aanspreekt sumatra is de wat 'onbegaandere weg', maar aan de andere kant klinkt die boottocht (van het andere forum, ook onze vraag
) vanaf flores ook echt geweldig! Ondanks dat de 'sites' op Bali ons wel aanspreken ben ik zelf eerlijk gezegd nogal afgeschrokken door de grote hoeveelheid toerisme op dit mooie eiland.
Kortom, we staan nog overal voor open. En aangezien we weinig weten van het land waren we benieuwd naar meningen van andere reizigers.

Kortom, we staan nog overal voor open. En aangezien we weinig weten van het land waren we benieuwd naar meningen van andere reizigers.
Sumatra heb ik nog niet bezocht (behalve dan de Riau archipel), dus daar kan ik je niks over zeggen.
Wanneer ik in 4 weken tijd Java, Bali, Lombok EN Flores wilt zien, dan wil je echt teveel! Ik zou dan kiezen tussen Bali/Lombok/Flores is Java en Bali (en evt Lombok). Aangezien het je eerste trip naar Indonesie is, zou ik voor de laatste optie gaan: deze trip is net wat makkelijker te regelen.
Bali en Java hebben hun toeristische plekken, maar ik heb op beide eilanden ook dagenlang rondgezworven zonder een andere toerist te hebben gezien. Het ligt er dus maar net aan waar je precies naar toe gaat! De Borobudur kan bv druk zijn, maar eromheen liggen kleinere tempels die OOK mooi zijn, maar waar nooit iemand komt. Kuta op Bali is druk, maar wanneer je naar de oostkust van Bali gaat kun je prachtig snorkelen en duiken zonder al te veel toeristen. In het westen, bv Yeeh Gangga, is de kans groot dat je als enige in het hotel zit (bij wijzen van spreken, meestal zijn er 2-3 kamers bezet
). Het hangt dus echt helemaal van je route af!!!!
Zie ook mijn website http://www.ikreis.net/main.php?cid=16 voor wat ideetjes.
Wanneer ik in 4 weken tijd Java, Bali, Lombok EN Flores wilt zien, dan wil je echt teveel! Ik zou dan kiezen tussen Bali/Lombok/Flores is Java en Bali (en evt Lombok). Aangezien het je eerste trip naar Indonesie is, zou ik voor de laatste optie gaan: deze trip is net wat makkelijker te regelen.
Bali en Java hebben hun toeristische plekken, maar ik heb op beide eilanden ook dagenlang rondgezworven zonder een andere toerist te hebben gezien. Het ligt er dus maar net aan waar je precies naar toe gaat! De Borobudur kan bv druk zijn, maar eromheen liggen kleinere tempels die OOK mooi zijn, maar waar nooit iemand komt. Kuta op Bali is druk, maar wanneer je naar de oostkust van Bali gaat kun je prachtig snorkelen en duiken zonder al te veel toeristen. In het westen, bv Yeeh Gangga, is de kans groot dat je als enige in het hotel zit (bij wijzen van spreken, meestal zijn er 2-3 kamers bezet

Zie ook mijn website http://www.ikreis.net/main.php?cid=16 voor wat ideetjes.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie