Reis USA met openbaar vervoer

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
jasmijn86
Vakantieganger

Reis USA met openbaar vervoer

Bericht door jasmijn86 »

Ik wil er (waarschijnlijk pas begin 2011) even tussenuit. Een maandje naar de USA lijkt mij wel wat.
Verschillende steden bezoeken. Dit wil ik gaan doen met het openbaar vervoer.
Oost of West, daar ben ik nog niet over uit. Beide is, denk ik, te duur. Ik wil er namelijk ongeveer 1200 euro aan uitgeven (excl. vlucht)
Heeft er iemand suggesties?
bolletjeom
Reisexpert

Re: Reis USA met openbaar vervoer

Bericht door bolletjeom »

Ik was €42 per dag kwijt in NY en in LA
Dat is dus zonder reiskosten maar in de steden zelf. Slapen op grote dormkamers, eten kopen bij een straatstalletje en zelf wat in elkaar knutselen en entreegelden tot het minimum beperken. Minder uitgeven dan ik heb gedaan zal nog best een uitdaging zijn.

Wanneer je een maand gaat met jou budget dan kom je op een daggemiddelde van €40. Ik denk dat veel vervoer dan een probleem wordt.

Ik ben in dat jaar ook van LA naar Las Vegas naar San Diego geweest en had toen een daggemiddelde van €55. Voor die drie busritten was ik toen in totaal €100 kwijt
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jasmijn86
Vakantieganger

Bericht door jasmijn86 »

Bedankt voor je reactie! Dan weet ik een beetje wat je zoal kwijt bent qua geld. Erg handig.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb zelf in het westen van de USA niet zo heel veel uitgegeven, ik ging couchsurfen bij mensen thuis en maakte geen lange afstanden. Zo pakte ik ook vaak de lokale bus, moet je wel vaker overstappen maar is echt heel veel goedkoper dan greyhound. Om deze reden heb ik ook maar een klein deel gezien want had maar anderhalve week de tijd.. Het is wel leuk dat je zo op plaatsen komt waar niet heel veel toeristen komen! Je kan ook op craig's list kijken of je met mensen kan meerijden.
Plaats reactie