China, route en trein
China, route en trein
In juli maak ik een backpackreis welke in China start, daar ben ik 3 weken en daar wil ik misschien wel een onmogelijke route afleggen in dat tijdsbestek.
3, 4, 5 en 6 juli in Beijing
6 op 7 juli nachttrein
7 juli Xi'an
7 op 8 juli nachttrein
8 en 9 juli Chengdu
10 en 11 juli trein naar Lhasa
12, 13 en 13 juli Lhasa
14 juli vliegtuig naar Shanghai
15 en 16 juli Shanghai
16 op 17 juli nachttrein naar Hong Kong
17, 18, 19, 20 juli Hong Kong
21 juli naar Guangzhou
21 op 22 juli nachtrein
22 juli Nanning
22 op 23 juli nachttrein naar Hanoi
Dat het meerendeel van jullie dit krap zal vinden ben ik van bewust, het is ook krap. Maar denken jullie dat programma wel mogelijk is? Of zeggen jullie dat het niet alleen krap is, maar gewoon niet te doen?
Heeft iemand recente ervaring met de treinen in China? Is de kans groot dat ze uitverkocht zijn en zodoende langer dan gepland ergens vast staat? Ik lees bijvoorbeeld verhalen dat het nog wel is chaos kan zijn bij het krijgen van een treinkaartje naar Lhasa. Is er ook een mogelijkheid om het van te voren te bestellen? Ik zie wel is wat langsschieten maar volgens mij is dat veel duurder.
Derde en laatste vraag, de vlucht die ik in gedachte heb van Lhasa naar Shanghai...ik heb moeite dit te vinden voor een schappelijke prijs. Weten jullie nog low budget airlines die deze vluchten uitvoeren?
3, 4, 5 en 6 juli in Beijing
6 op 7 juli nachttrein
7 juli Xi'an
7 op 8 juli nachttrein
8 en 9 juli Chengdu
10 en 11 juli trein naar Lhasa
12, 13 en 13 juli Lhasa
14 juli vliegtuig naar Shanghai
15 en 16 juli Shanghai
16 op 17 juli nachttrein naar Hong Kong
17, 18, 19, 20 juli Hong Kong
21 juli naar Guangzhou
21 op 22 juli nachtrein
22 juli Nanning
22 op 23 juli nachttrein naar Hanoi
Dat het meerendeel van jullie dit krap zal vinden ben ik van bewust, het is ook krap. Maar denken jullie dat programma wel mogelijk is? Of zeggen jullie dat het niet alleen krap is, maar gewoon niet te doen?
Heeft iemand recente ervaring met de treinen in China? Is de kans groot dat ze uitverkocht zijn en zodoende langer dan gepland ergens vast staat? Ik lees bijvoorbeeld verhalen dat het nog wel is chaos kan zijn bij het krijgen van een treinkaartje naar Lhasa. Is er ook een mogelijkheid om het van te voren te bestellen? Ik zie wel is wat langsschieten maar volgens mij is dat veel duurder.
Derde en laatste vraag, de vlucht die ik in gedachte heb van Lhasa naar Shanghai...ik heb moeite dit te vinden voor een schappelijke prijs. Weten jullie nog low budget airlines die deze vluchten uitvoeren?
Re: China, route en trein
Ik heb per trein door China gereisd. Op de route die ik reed had ik altijd geluk, en ik kon altijd reizen op dagen dat ik wilde reizen. Een keer leek ik pech te hebben en zat de trein vol, gelukkig kwamen er later die dag nog kaarten vrij.
Jouw schema hierbboven is vrij krap. Wat doe je als je onverhoopt geen treinkaartje kan krijgen? Is de niet-comfortabele bus een optie voor je (die niet altijd 's nachts gaat - het kost soms extra tijd), heb je budget om evt te vliegen? Wat is je plan B?
Tibet ga ik deze zomer pas bezoeken, maar wat ik begrepen heb is dat treinkaartjes die kant op snel uitverkocht zijn. Er is bovendien maar een klein aantal maatschappijen dat naar Tibet mag vliegen, dus reken vooral niet op een budget ticket.
Jouw schema hierbboven is vrij krap. Wat doe je als je onverhoopt geen treinkaartje kan krijgen? Is de niet-comfortabele bus een optie voor je (die niet altijd 's nachts gaat - het kost soms extra tijd), heb je budget om evt te vliegen? Wat is je plan B?
Tibet ga ik deze zomer pas bezoeken, maar wat ik begrepen heb is dat treinkaartjes die kant op snel uitverkocht zijn. Er is bovendien maar een klein aantal maatschappijen dat naar Tibet mag vliegen, dus reken vooral niet op een budget ticket.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
ik sluit me aan bij Jenny
heb je speling voor als je ziek wordt? Dan bedoel ik ook voor als je gewoon een dag niet lekker bent, verkouden, moe, duf. niet gelijk doodziek.
Wij kwamen echt erg gaar en gammel uit die nachttrein naar Xi'an. pas halverwege de dag waren we ingechecked etc. ben blij dat ik die dag niet ook nog eens dat terracotta leger hoefde te doen.
heb je speling voor als je ziek wordt? Dan bedoel ik ook voor als je gewoon een dag niet lekker bent, verkouden, moe, duf. niet gelijk doodziek.
Wij kwamen echt erg gaar en gammel uit die nachttrein naar Xi'an. pas halverwege de dag waren we ingechecked etc. ben blij dat ik die dag niet ook nog eens dat terracotta leger hoefde te doen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Het is allemaal enorm krap en voor de trip naar Lhasa denk ik niet dat je dit gaat redden. Ten eerste heb je een permit nodig en dat is nog al wat geregel, De vraag is of je dat in Chengdu gaat redden binnen twee dagen en ook nog een treinticket probeeert te halen. Daarnaast is het hoogteverschil zeer groot (van laagland naar +-3400 meter). De eerste paar dagen zul je het dan erg zwaar hebben en heb je weinig zin om zaken te bekijken. Dan wordt het tripje naar Lhasa een duur tripje.
Als je iets van Tibet wilt zien, is het misschien beter om via Xiahe, Langmusi en Songpan naar Chengdu te reizen met de bus. In Xiahe is er het Labrang klooster (een van de 6 grote kloosters) en in Langmusi kun je naast het klooster, ook de plek waar de skyburials gehouden wordt bekijken.
Als je iets van Tibet wilt zien, is het misschien beter om via Xiahe, Langmusi en Songpan naar Chengdu te reizen met de bus. In Xiahe is er het Labrang klooster (een van de 6 grote kloosters) en in Langmusi kun je naast het klooster, ook de plek waar de skyburials gehouden wordt bekijken.
Bedankt voor de reacties!
Ik begrijp uit bovenstaande reacties dat mijn reisplan te ambitieus is. Wat is een route die jullie zouden aanraden met de randvoorwaarden dat ik 3 juli start in Beijing en toch wel uiterlijk 24 juli in Hanoi wil zijn? Foto's van tibet zien er geweldig uit, en die tweedaagse treinreis daarnaartoe leek mij echt een belevenis, maar als ik het goed begrijp raden jullie het toch niet aan om in dit tijdsbestek Tibet aan te doen?
Graag zou ik nog weten of er iemand is die ervaring heeft met vooraf treintickets boeken. Misschien is er een website waar ik veel tickets tegelijk kan regelen waardoor ik nog een leuke korting kan regelen?
Erg bedankt voor het meedenken
-Remco
Een bus kan wel, maar ik weet niet of dat uit tijdsoverwegingen handig is. Er kan budget vrij gemaakt worden om te vliegen. Laten we zeggen 500euro. Plan B is om steden over te slaan als de tijd te krap wordt.Is de niet-comfortabele bus een optie voor je (die niet altijd 's nachts gaat - het kost soms extra tijd), heb je budget om evt te vliegen? Wat is je plan B?
Ik begrijp uit bovenstaande reacties dat mijn reisplan te ambitieus is. Wat is een route die jullie zouden aanraden met de randvoorwaarden dat ik 3 juli start in Beijing en toch wel uiterlijk 24 juli in Hanoi wil zijn? Foto's van tibet zien er geweldig uit, en die tweedaagse treinreis daarnaartoe leek mij echt een belevenis, maar als ik het goed begrijp raden jullie het toch niet aan om in dit tijdsbestek Tibet aan te doen?
Graag zou ik nog weten of er iemand is die ervaring heeft met vooraf treintickets boeken. Misschien is er een website waar ik veel tickets tegelijk kan regelen waardoor ik nog een leuke korting kan regelen?
Erg bedankt voor het meedenken

-Remco
Ik zou het niet doen. De permit, reis e.d. is erg duur en je hebt veel stress om e.e.a. te regelen. Tibet is erg mooi en ik zou het zeker bezoeken. Maar dan moet je de meer 'afgelegen' plekken bezoeken en wat langer gaan. Als je wat van de Tibetaanse cultuur wilt zien, zou ik naar Xiahe en Langmusi gaan.RemcoB schreef:Ik begrijp uit bovenstaande reacties dat mijn reisplan te ambitieus is. Wat is een route die jullie zouden aanraden met de randvoorwaarden dat ik 3 juli start in Beijing en toch wel uiterlijk 24 juli in Hanoi wil zijn? Foto's van tibet zien er geweldig uit, en die tweedaagse treinreis daarnaartoe leek mij echt een belevenis, maar als ik het goed begrijp raden jullie het toch niet aan om in dit tijdsbestek Tibet aan te doen?
Je kunt ook een deel van de zuidelijke toegangs route naar Tibet doen. Maar daar heb je denk ik de tijd niet voor. Is wel heel leuk, iets minder toeristisch als Xiahe. Maar in Xiahe kun je naar het Labrang klooster en als je 's ochtends vroeg gaat, kun je een dienst bijwonen (als je maar stil bent

In Yunnan vind je een mooi stukje Tibet buiten Tibet. Zhongdian, Lijang, Litang, evt Dali, allen erg mooi! En ook hier vind je prachtige bergen, weliswaar geen Himalaya's maar wel pieken boven de 7 km.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ok, ik leg mij erbij neer
Geen Tibet deze reis.
De provinci Yunnan lijkt mij dan een geschikt alternatief zoals Jenny al aangeeft.
Wat vinden jullie dan van deze route? Beijing, Shanghai, Xi'an, Chengdu, Kunming en Hong Kong.
Is dit een logische route? Raden jullie iets anders aan? Reizen wou ik dan per nachttrein toen, behalve van Xi'an naar Chengdu en van Kunming naar Hong Kong (Guangzhou, goedkoper
), dat wil ik met een domestic flight oplossen.
-Remco

De provinci Yunnan lijkt mij dan een geschikt alternatief zoals Jenny al aangeeft.
Wat vinden jullie dan van deze route? Beijing, Shanghai, Xi'an, Chengdu, Kunming en Hong Kong.
Is dit een logische route? Raden jullie iets anders aan? Reizen wou ik dan per nachttrein toen, behalve van Xi'an naar Chengdu en van Kunming naar Hong Kong (Guangzhou, goedkoper

-Remco
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Kleine tip ik zie dat je tussentijds naar Hong Kong hou je er dan rekening mee dat je een multi entry voor China nodig hebt. Aangezien je na Hong Kong weer terug naar China gaat. Je kunt niet met een single entry dan voor China volstaan.
gr van Moira
Kleine tip ik zie dat je tussentijds naar Hong Kong hou je er dan rekening mee dat je een multi entry voor China nodig hebt. Aangezien je na Hong Kong weer terug naar China gaat. Je kunt niet met een single entry dan voor China volstaan.
gr van Moira
Als je naar Yunnan wil voor het Tibetgevoel kun je beter andere steden aandoen dan alleen Kunming. Ook al hebben hier vrij weinig mensen ervan gehoord, het is nog steeds een toeristische miljoenenstad die je misschien niet dat gaat brengen wat je ervan verwacht. Maar dat is ook een beetje de vraag: wat wil je zien? En inderdaad, doe niet teveel in te korte tijd want je onthoudt het niet. En zeker ook gezien de treinkaartjes regelen. Van hieruit is het altijd duurder dan daar gewoon naar het station gaan maar dat kan je wel een paar dagen kosten.