Juli is wel het regenseisoen daar en kan het erg veel last hebben van de regen. Wegen niet beschikbaar e.d. Als je daar een trekking (Mount Kailash kora bv) wilt doen, dan kun je beter in april/mei of september/oktober daar zitten.Jenny schreef:Ach, als het niet lukt dan vermaak ik me vast ook wel een aantal weken in Nepal![]()
Wanneer ben jij van plan te gaan? Ik ergens rond 20 juli....
Nepal of tibet?
Re: Nepal of tibet?
Ik weet dat het regenseizoen is, en dat een trekking er dus niet in zit.... Maar aangezien ik in het onderwijs werk, is de zomervakantie de enige periode van het jaar dat ik langere tijd weg kan.
Bovendien heb ik een luie reisgenoot, die helaas sowieso niet te porren is voor een trekking. Keuzes he, ik ga graag met hem op reis
Heeft iemand trouwens ervaring met reizen in Nepal in juli-aug?
Bovendien heb ik een luie reisgenoot, die helaas sowieso niet te porren is voor een trekking. Keuzes he, ik ga graag met hem op reis

Heeft iemand trouwens ervaring met reizen in Nepal in juli-aug?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Hoi,
ik heb net ticket H&T Kathmandu geboekt voor mei (3,5 week).
Kan iemand mij informeren of combi Nepal & Tibet haalbaar is in deze periode en misschien enkele adresjes geven waar ik best een trip naar Tibet kan boeken?
ook ander tips zoals niet te missen plekjes/trails/guesthouses zijn welkom!
alvast bedankt.
Liezo
ik heb net ticket H&T Kathmandu geboekt voor mei (3,5 week).
Kan iemand mij informeren of combi Nepal & Tibet haalbaar is in deze periode en misschien enkele adresjes geven waar ik best een trip naar Tibet kan boeken?
ook ander tips zoals niet te missen plekjes/trails/guesthouses zijn welkom!
alvast bedankt.
Liezo
nepal en tibet is nogal veel voor 3,5 week. ik zou voor een van de twee gaan. in nepal is zoveel te zien dat 3,5 maar net genoeg is, zelfs als je geen trek gaat doen (die vaak al meer dan een week in beslag nemen).
kathmanduvallei heb je minstens een week nodig. bezoek iig bakhtapur! zo mooi.
dan nog pokhara en chitwan of lumbini. 3,5 week vliegen dan voorbij.
als je toch een trip naar tibet wilt doen kan ik niet echt een organisatie aanraden. zoek op het internet en ook in kathmandu zelf zijn heel veel reisbureautjes die dergelijke trips aanbieden.
kathmanduvallei heb je minstens een week nodig. bezoek iig bakhtapur! zo mooi.
dan nog pokhara en chitwan of lumbini. 3,5 week vliegen dan voorbij.
als je toch een trip naar tibet wilt doen kan ik niet echt een organisatie aanraden. zoek op het internet en ook in kathmandu zelf zijn heel veel reisbureautjes die dergelijke trips aanbieden.
amassakoul
Wij zijn afgelopen september/oktober in Tibet en Nepal geweest en toen was het drama om in Tibet te komen en daar rond te reizen. Dit had echter te maken met het 100-jarige bestaan van China op 1 oktober, geen idee of de situatie daarna weer soepeler is geworden.
We hadden geluk en waren een van de laatste toeristen die naar Lhasa mochten afreizen (dat bleek ook wel in de trein, van de honderden mensen waren er slechts 4 toerist!), geregeld via Sim's in Chengdu. Toen moest de gehele route die je in Tibet maakte afgestempeld worden en eenmaal in Tibet bleek dat ook nog niet genoeg! De Chinezen hadden op dat moment besloten dat er nog meer gebieden niet toegankelijk waren waardoor we zelfs niet de hele route konden doen, erg jammer.
Aan de andere kant hebben wij op deze manier wel een hele goede indruk van de onderdrukking van de Tibetanen gekregen en het machteloze gevoel... achteraf erg mooi, maar toen we er waren baalden we ontzettend! Vanuit onze ervaring zou ik dus zeggen dat je in Nepal beter "vrij" rond kunt reizen!
We hadden geluk en waren een van de laatste toeristen die naar Lhasa mochten afreizen (dat bleek ook wel in de trein, van de honderden mensen waren er slechts 4 toerist!), geregeld via Sim's in Chengdu. Toen moest de gehele route die je in Tibet maakte afgestempeld worden en eenmaal in Tibet bleek dat ook nog niet genoeg! De Chinezen hadden op dat moment besloten dat er nog meer gebieden niet toegankelijk waren waardoor we zelfs niet de hele route konden doen, erg jammer.
Aan de andere kant hebben wij op deze manier wel een hele goede indruk van de onderdrukking van de Tibetanen gekregen en het machteloze gevoel... achteraf erg mooi, maar toen we er waren baalden we ontzettend! Vanuit onze ervaring zou ik dus zeggen dat je in Nepal beter "vrij" rond kunt reizen!
is het aanbod van hostels/hotels een beetje te doen in Nepal? zonder reserveringen enzo...
absoluut! geen reserveringen nodig en in plaatsen als kathmandu en pokhara stroomt het over van de goedkope guesthouses. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. in minder toeristische plekjes kan het wel lastig zijn een fijne(enigzins schone) slaapplek te vinden.
amassakoul
top! moet er dan toch maar eens heen. Zag dat de vliegtickets ook nog wel te betalen zijn.
Ben eigenlijk net een paar weekjes terug uit Nepal(2e keer)en er is wel een hoop veranderd in 2 jaar tijd. Prijzen zijn verviervoudigd(vooral in Kathmandu)en ze lijken wel een sprong van 20 jaar in de tijd genomen te hebben qua ontwikkeling. Ook de vrouwen, super om te zien hoe vele van hun nu opeens aan het werk zijn etc.!
on topic: als dit je eerste grote reis is zou ik kiezen voor alleen Nepal. Toch wat meer de bekende paden volgen en genieten van een compleet andere cultuur en omgeving. Mocht je al meerdere reizen hebben gemaakt dan zou ik het niet weten want ik ben nog niet in Tibet geweest. Ik hoop volgend jaar te gaan dus hou het forum in ieder geval in de gaten!
on topic: als dit je eerste grote reis is zou ik kiezen voor alleen Nepal. Toch wat meer de bekende paden volgen en genieten van een compleet andere cultuur en omgeving. Mocht je al meerdere reizen hebben gemaakt dan zou ik het niet weten want ik ben nog niet in Tibet geweest. Ik hoop volgend jaar te gaan dus hou het forum in ieder geval in de gaten!