Moet je 21 om in Australië te mogen rijden?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Emmie88

Moet je 21 om in Australië te mogen rijden?

Bericht door Emmie88 »

Hoi Allemaal!

Ik vertrek in Februari naar Australië en ben van plan daar in een auto rond te trekken, maar toen ik op een paar sites van verhuurbedrijven keek, zag ik dat je minimaal 21 moet zijn om een auto of camper te mogen huren! (Ik ban dan 20.) Nu is mijn vraag of ik wel een auto kan kopen? Of mag je in Australië zowieso niet rijden als je jonger bent dan 21?
Ik heb als ik vertek mijn rijbewijs al wel een jaar.

Alvast bedankt!

Emma
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Je mag wel een auto kopen als je 20 bent, dit kan al vanaf je 18e. Dat wat betreft het huren is omdat mensen die al wat langer hun rijbewijs hebben minder ongelukken maken. Vandaar ook dat je hier het punten rijbewijs hier in nederland tot je 24e.
Emmie88

Bericht door Emmie88 »

Dank je! Dan ga ik misschien toch kopen! 8)
Ben
Vakantieganger

Bericht door Ben »

Een auto kopen kun je met een geldig rijbewijs op naam zetten ook ik heb hier toevallig nog de verzekerings premie liggen van de Sydney Kings cross carmarket ik heb hier zelf afgelopen december een auto verzekert en heb voor 3 maanden 260 Aus Dollar zonder eigen risico maar als jij 20 of 21 bent heb je een eigen risico van 400 Aus Dollar en bestuurders ouder dan 22 met minder dan een jaar rij ervaring hebben ook 400 Aus dollar eigen risico bestuurders ouder dan 22 met meer als 12 maanden een rijbewijs hebben geen eigen risico.

Als ik jou was zou ik een auto op ebay kopen is goedkoper verder zou ik het zo proberen te regelen dat je die op papier voor een laag bedrag gekocht (je moet zo,n papier invullen en daarop staat het verkoop bedrag ook vermeld zorg dat je dit geloofwaardig laag houd) hebt je moet nl iets van 3 of 5% van het aankoop bedrag betalen aan de Australiesche staat bij het overschrijven en een vast bedrag van iets van 40 Aus Dollar.

Hier de link voor de Australische Ebay:
http://cars.ebay.com.au/?_trksid=p3907.m21
Emmie88

Bericht door Emmie88 »

Bedankt! Ik ga gelijk ff kijken!
Plaats reactie