Emmeline schreef:Ik weet niet zeker of dit hier thuis hoort, al heeft het wel met fotografie te maken

Ik ben op zoek naar een kleine, degelijke, niet te dure en vooral stevige digitale camera.
...
ketting schreef:Ik weet niet of er animo voor is? Het lijkt me dat er onder ons reizigers een hoop hobbyfotografen zijn, dus ik stel voor om alles wat met fotografie te maken heeft in één centraal topic te posten. Dus voor vragen en tips over alles wat met fotografie te maken heeft....
Als we al dat soort vragen in één topic pompen, wordt het al snel onoverzichtelijk. Er lopen al heel wat fotografie-topics. misschien leuk om die in één subforum te bundelen "Reisfotografie en bewerking" of zoiets. Ik stem alvast voor "Yes"
Om terug te komen op de vraag van Emmeline:
De markt van compactcamera's is zo groot, dat het moeilijk kiezen is (vandaar wellicht ook je vraag). Om de zoektocht te vereenvoudigen, zou je eens kunnen kijken naar de Panasonic's Lumix serie of naar Canon's Ixus serie. Zo blijft het een beetje betaalbaar. Is geld niet zo'n probleem, dan zou de Canon Powershot G11 iets voor je kunnen zijn.
(en nu gaat er eentje roepen "die heb ik, die heb ik!" Dus voor meer vragen, moet je bij haar zijn.)
Zelf heb ik een Lumix en een Powershot A720 in huis, en voor compactjes zijn die vrij goed.
Enkel van de Canon heb ik foto's laten afdrukken in een digitaal album (het betrof onderwaterfoto's omdat ik ook een onderwaterbehuizing voor deze camera heb). Kwaliteit was wat je van een compactcamera mag verwachten.
En aangezien die camera's van tegenwoordig allemaal tegen de 8MP of meer hebben, zullen ze ook aan uw verwachtingen voldoen.
Verwacht echter niet méér dan wat ze aankunnen ...