Nieuw zeeland of Canada?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
J.baars

Nieuw zeeland of Canada?

Bericht door J.baars »

hallo

Eind deze zomer wil ik een half jaar gaan reizen. Ik wil gaan backpacken en ook werken in het land. Ik zit nu dus erg te twijvelen tussen Canada en Nieuw Zeeland. Als ik eind zomer ga is nieuw zeeland mischien kwa weer natuurlijk wel een betere optie maar Canada lijkt me ook super leuk en super mooi! Wat is jullie advies? Ik wil ongeveer een half jaar weg, en wil zo veel mogelijk zien van het land en tegelijk werken daar. En welk land is goedkoper, canada of new zealand?
alvast bedankt!

gr.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Nieuw zeeland of Canada?

Bericht door bolletjeom »

volgens mij is het makkelijker om te werken als toerist in N-Z dan in Canada. en je kunt er wwooffen. een soort vrijwilligerswerk in ruil voor slaapplaats en eten. Dat schijnt erg leuk te zijn
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Ik heb geen ervaring met Canada maar Nieuw-Zeeland is in ieder geval erg mooi en redelijk ingesteld op backpackers, dus ook wat makkelijker vwb het vinden van werk. NZ is ook goedkoper. Houd er rekening mee dat als het hier zomer is, het in NZ winter is en andersom.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb ook alleen ervaring met NZ het is denk ik wel goedkoper dan Canada maar dat weet ik niet zeker.
NZ is inderdaad wel helemaal ingesteld op Backpackers er zijn dus ook veel faciliteiten te vinden.
De zomer begint in december en eindigt rond maart. Ik ben zelf in die periode geweest en het was vaak rond de 25 graden al regende het ook af en toe wel heel erg. Het lekkerste weer heb ik gehad in Christchurch met temperaturen van 27 graden heerlijk.
Verder is de natuur echt geweldig daar ik heb mijn ogen uit gekeken en ben totaal verliefd geworden op het land. Ik hoop er zeker nog eens terug te komen.
Menelya
Reiziger

Bericht door Menelya »

Ik heb alleen ervaring met Nieuw Zeeland, Het is een prachtig land, aardige mensen, en ik ben echt blij dat ik over een maand weer terug ga! En het is inderdaad goed ingesteld op backpackers, openbaar vervoer is prima te doen! er zijn veel hostels met goede faciliteiten, veel backpackers dus makkelijk om mensen te ontmoeten. Of het goedkoper is weet ik niet, maar ik heb het idee van wel. Ook qua werk is het niet moeilijk er is altijd wel een baantje te vinden van kantoorwerk tot fruitplukken, zolang je maar niet te kieskeuring bent. Ook kun je er wooffen, je werkt een paar uur per dag op een boerderij voor gratis accomodatie en eten.
Lance06

Bericht door Lance06 »

Wordt eentonig, maar ik kan alleen over South Island oordelen. Schitterend land, vriendelijke mensen , en naar verhouding met NL, stuk goedkoper. Wij hebben niet gebackpacked, maar een week met een 4w drive rondgecrossed.( internationaal rijbewijs bij de ANWB halen) .
Rij je 4 uur kom je 1 tegenligger tegen. De gletchers zijn ook een aanrader, en de fjorden in het zuiden.Christchurch is heel leuk.
En Kaikoura, hoewel de massaliteit van de toeristenboten naar de dolfijnen in bepaalde tijden van het jaar wel storend is.
Wij hadden een reis geboekt met overnachtingen bij plaatselijke gezinnen.Hardstikke leuk, en op de meest schitterende plekken. Hebben nu nog contacten daar!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik kan dan weer alleen meepraten over (west-)Canada, schitterend mooi, maar leent zich voor m'n gevoel niet echt voor backpacken. Afstanden zijn erg groot (onze reisdagen zaten meestal ergens rond de 500km, en dan kwam je onderweg vaak alleen langs een paar gehuchten), openbaar vervoer is er nauwelijks, en buiten een handvol grotere steden ben je in ieder geval aan die kant van het land voor betaalbaar onderdak toch vooral op motels aangewezen. Het prijsniveau is dankzij de lage dollar-koers momenteel relatief goedkoop, maar toch ook niet heel ver onder Nederlands niveau. Hoe prachtig Canada ook is, iets zegt me dat je dan in Nieuw-Zeeland beter af bent.
Plaats reactie