reisroute China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
zaratoestra
Reisexpert

reisroute China

Bericht door zaratoestra »

hey allemaal,

Hieronder een voorstel van reisroute. We hebben nu gewoon een globale route uitgestippeld. Dit is enkel om te kijken of wat we willen doen haalbaar is. 't Is enkel een leidraad, ter plekke zullen we ons gewoon laten leiden door ons gevoel op dat moment, tips van anderen, ...
Tijd speelt voor ons niet echt een rol aangezien we 2 tot 3 maand hebben.
We willen het vooral rustig aan doen. Daarom dat we ergens vlugger kunnen vertrekken wanneer we het gezien hebben, geen zin hebben. of ergens langer blijven wanneer we aan rust toe zijn, enkele 'administratieve dagen/was doen, het ergens fijn vinden.
Ik wil gewoon eens kijken of het aantal dagen dat we ergens ter plekke denken te blijven, te weinig of te lang is.

Geef gerust jullie (opbouwende) mening.
Vertrek is Peking - De route is uitgetekend tem Chengdu.
Van hieruit zullen we waarschijnlijk richting Guangzhou (Canton) gaan, Hongkong, Macau, Guilin om zo richting Kunming te reizen.
Waar we uiteindelijk Shilin, Dali, Lijiang en Zhongdian aan doen.

We gaan de grens over met Vietnam.
Hoelang denk je dat je in Hongkong en Macau blijft?? Gewoon beetje sfeer opsnuiven en sightseeing.

Het 2e deeltje van de reisroute is nog in aanmaak en schuif ik jullie later wel eens onder de neus.
1 Aankomst Peking
2 Peking (1)
3 Peking (2)
4 Peking (3)
5 Peking (4)
6 Peking (5)
7 Peking  Zomerpaleis  Peking
8 Minggraven of Qinggraven
9 Wandeling Chinese muur (1) : Simatai + overnachten
10 Wandeling Chinese muur (2)
11 transport Peking  Chengde (4u à 6u)
12 Chengde
13 Chengde + transport Chengde  Peking (4u à 6u)
14 transport: Peking  Datong (6u)
15 Datong (1)
16 Datong (2)
17 transport: Datong  Pingyao 7 à 8 u
18 Pingyao
19 Pingyao
20 transport: Pingyao  Xian (9 à 10 u)
21 Xian (stad)
22 Xian (Terracotta)
23 Xian (Terracotta)
24 Xian (museum +stad)
25 Transport: Xian  Lanzhou (6 à 8u)
26 transport: Lanzhou  Xiahe (4u)
27 Xiahe: Labrang klooster
28 Xiahe
29 transport: Xiahe  Langmusi (4u)
30 Langmusi (klooster)
31 Langmusi
32 trektocht Langmusi (1)
33 trektocht Langmusi (2)
34 trektocht Langmusi (3)
35 trektocht Langmusi (4)
36 trektocht Langmusi (5)
37 Transport: Langmusi  Jiuzhaigou
38 Jiuzhaigou: vallei der 9 dorpen NP (1)
39 Jiuzhaigou: vallei der 9 dorpen NP (2)
40 Jiuzhaigou: vallei der 9 dorpen NP (3)
41 Transport: Jiuzhaigou  Chengdu (10 à 11u)
42 Chengdu: panda fokcentrum
43 Chengdu-stad
44 Chengdu  Leshan (2u) + Leshan (Grote Boeddha)  Chengdu

alvast Bedankt, Ellen en Bjorn
bolletjeom
Reisexpert

Re: reisroute China

Bericht door bolletjeom »

Tijd speelt voor ons niet echt een rol aangezien we 2 tot 3 maand hebben.
Heb je daar een visum voor?? Of hoe gaan jullie dat regelen??

je route
Jullie nemen wel heel erg veel tijd. Maar dat is mijn bescheiden mening. Wij zijn 6 dagen in Beijing geweest inclusief bezoek aan het summerpalace en de chineze muur en hadden meer dan genoeg tijd om een hele hoop te zien. Na 6 dagen waren we wel klaar in Beijing.

2 dagen heeft het terracotta legen echt niet nodig. Met een halve dag heb je al alles gezien wat er te zien is. Het is mooi hoor maar ik zou niet weten hoe je op die locatie een volle dag vol moet maken laat staan waarom je de volgende dag er naar terug zou keren. De stad xi'an zelf is niet heel erg groot (het toeristisch interessante deel). We hebben er 1 dag rond gelopen en hadden toen niet het idee wat gemist te hebben.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Zijn jullie trouwens naar de drieklovendam geweest? Is dat de moeite?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij???
Ja maar dat was dus in 2004 toen die dam nog niet helemaal af was. We deden toen een boottocht van Chongqing naar yishang. Een groot deel achter de dam was toen nog niet ondergelopen en er waren spookstadjes. Hoe het er nu uitziet weet ik dus niet. De driekloven was wel mooi. Ik weet niet of je er speciaal helemaal voor moet omreizen maar als het toch al min of meer op je route ligt zou ik het wel gaan zien.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Ja jullie :)

De reisweg in China ligt nog helemaal niet vast. We zijn momenteel gewoon aan het zien wat we zeker willen zien en wat misschien wel de moeite is om te zien.
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Ik ben het helemaal met Bolletje eens, wij zijn 8 dagen in Beijing geweest en dat was meer dan genoeg om overal uitgebreid de tijd voor te hebben (we konden de trein naar Xi'an niet eerder nemen). Wel moet ik daarbij zeggen dat we naar het dichtbijzijnde stuk van de Chinese muur zijn geweest en dus niet ergens met overnachting.

Xi'an zijn we ook een stuk korter geweest. Na aankomst een rondje in de stad gelopen (altijd leuk, maar niet heel bijzonder), de tweede dag naar het terracotta museum en de derde dag hebben we 's ochtend een rondje over de stadsmuren gelopen voordat we 's avonds weer op de trein stapten. Toen hadden we ook echt het idee dat we alles wel gezien hadden.
Het terracotta museum in Xi'an heeft bij ons ook een halve dag "gekost", maar het is wel zo dat wij over het algemeen niet echt van musea houden.

Cf. je planning is 2 dagen Datong wel genoeg, een dag voor de toer langs het hangende klooster en de boeddha grotten (wij wilden dit graag zonder tour doen, maar met het openbaar vervoer lukte dat niet) en een dag om de stad te verkennen. Datong is trouwens absoluut geen toeristische stad en het is goed te merken dat er ook maar weinig toeristen komen: daar ben je op straat echt een attractie als westerling! We werden echt nagewezen etc.

Verder kan ik alleen nog iets over Chengdu zeggen, de andere plaatsen ben ik niet geweest. Die planning klopt m.i. ook wel, zeker als je genoeg tijd hebt. Mocht het nodig zijn om ergens wat dagen in te halen zou je daar de stad kunnen schrappen!

Veel plezier met de verdere voorbereidingen!
zaratoestra
Reisexpert

hey,

bedankt voor jullie reacties
We willen ons gewoon niet hoeven opjagen. daarom dat we alled goed ruim willen vorzien qua tijd
ook omdat we zoveel mogelijk per openbaar vervoer willen doen.
Peking hebben we ruim de tijd genomen om enkele dagen te verblijven. De broer van een van mijn beste vriendinnen woont daar momenteel voor de komende 5 jaar.

Iemand ervaring met trektochten te paard of te voet in Langmusi of Songpan??

groetjes Ellen
Myrle
Vakantieganger

Bericht door Myrle »

houd er rekening mee dat je voor jouzhaigou iedere dag een nieuw ticket moet kopen en die zijn voor Chinese begrippen erg duur. de reis van jiuzhaigou naar chengdu is wel een beetje voor diehards, een hele dag honkebonken in de bus haha. en vraag voor degenen die in xiahe geweest zijn, kan het zijn dat ik in de lonely planet gelezen heb dat buitenlanders daar niet naartoe mogen ofzo? over buitenlanders gesproken: in chengde worden buitenlanders niet geaccepteerd in de goedkope hotels, houd daar rekening mee, je kunt echt gezeik krijgen.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Myrle schreef:in chengde worden buitenlanders niet geaccepteerd in de goedkope hotels, houd daar rekening mee, je kunt echt gezeik krijgen.
Ook niet als je al een reservering hebt? Of staan die hotels überhaupt niet op Engelstalige sites als Ctrip e.d.? Ik hoorde namelijk van Shanhaiguan precies hetzelfde verhaal, we hebben eerst wel overwogen daar gewoon op de bonnefooi naar toe te gaan, maar voor de zekerheid uiteindelijk toch maar een hotel gereserveerd. En maar goed ook, de stad is niet echt berekend op Westerse toeristen, bij slechts één hotel heb ik op de gevel het woord "otel" kunnen ontdekken, de rest heeft alleen Chinese tekens. Gelukkig wist onze taxi-chauffeur de weg, want het kaartje van Ctrip klopte van geen kant, die gaf hem doodleuk aan de verkeerde kant van het station aan...

Eenmaal bij het hotel wilden ze ons ineens toch de rack rate rekenen, meer dan dubbel zo hoog als de RMB 396 (twin voor 2 nachten) waarvoor ik hem op Ctrip had gereserveerd. Daar gingen wij uiteraard niet mee akkoord (ook al gaat de rekening toch naar de reisverzekering, we laten ons niet oplichten, niet zo makkelijk tenminste...), dus toen gingen ze maar bellen, met waarschijnlijk de enige (beroerd) Engels sprekende Chinees in de omgeving, die vervolgens op een prijs van RMB 416 uitkwam, niet juist, maar goed, daar kunnen we nog wel mee leven. Volgende probleem: vooraf deposit betalen. Helemaal duidelijk, maar toch gaan ze weer bellen. Betalen per creditcard dan maar, MasterCard-sticker op de deur, zou dus geen probleem moeten zijn. Wel dus, maar nog voor we cash kunnen betalen hebben we onze Chinglish sprekende vriend alweer aan de lijn, mijn creditcard is niet bruikbaar in China. Al met al zijn we zo ruim een half uur bezig, waarbij onze taxi-chauffeur tevergeefs verwoede pogingen blijft doen ons alvast een rit naar een van de bezienswaardigheden (op nog geen 5 minuten lopen van ons hotel) aan te smeren. Ondertussen hadden ze uiteraard ook al kopieën van onze paspoorten gemaakt, maar blijkbaar was dat nog niet genoeg, die mochten we om onduidelijke redenen een half uurtje later weer komen ophalen :?

Maar het mooiste van het hele verhaal: bij het uitchecken blijken we ineens toch gewoon de Ctrip-prijs te moeten betalen...
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Myrle schreef:houd er rekening mee dat je voor jouzhaigou iedere dag een nieuw ticket moet kopen en die zijn voor Chinese begrippen erg duur. de reis van jiuzhaigou naar chengdu is wel een beetje voor diehards, een hele dag honkebonken in de bus haha. en vraag voor degenen die in xiahe geweest zijn, kan het zijn dat ik in de lonely planet gelezen heb dat buitenlanders daar niet naartoe mogen ofzo? over buitenlanders gesproken: in chengde worden buitenlanders niet geaccepteerd in de goedkope hotels, houd daar rekening mee, je kunt echt gezeik krijgen.
In Xiahe mogen buitenlanders gewoon komen hoor. Je kunt er ook blijven slapen, alleen zijn er niet veel hotels/guesthouses.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

WizardOfOss schreef:Eenmaal bij het hotel wilden ze ons ineens toch de rack rate rekenen, meer dan dubbel zo hoog als de RMB 396 (twin voor 2 nachten) waarvoor ik hem op Ctrip had gereserveerd.
Ik ken dit verhaal uit Datong van een aantal jaar geleden. Daar zijn geen hostels en ben je op een aantal hotels aangewezen. Moest bij het inchecken daar ook de rack rate betalen en die flink hoger dan de prijs waar ik de 1e nacht voor gereserveerd had.
Myrle
Vakantieganger

Bericht door Myrle »

Chengde is inderdaad wat dat betreft wel te vergelijken met Shanhaiguan. Ook prijzen veranderen ineens enzo. En van de kwaliteit hoef je ook niet veel te verwachten.
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Ik moet zeggen dat ons hotel (Yulinshanhai Commerce Hotel) erg meeviel, riante kamer met PC, en alles vrij nieuw danwel prima onderhouden. Enige nadeel: een helder glazen wand tussen kamer en badkamer, met alleen een dun douchegordijntje als afscheiding. Zoiets zou met het juiste gezelschap natuurlijk best leuk kunnen zijn, maar dan zou ik om te beginnen al geen twin maar een double geboekt hebben...
Myrle
Vakantieganger

Bericht door Myrle »

oh, weet niet of ik dat duidelijk gezegd had: de goedkope plekken om te overnachten mogen geen buitenlanders accepteren, de dure wel. en goedkoop dan praat ik over 40 rmb, dus 4 euro per nacht.
zaratoestra
Reisexpert

komt inderdaad soms voor, de broer van mijn vriendin woont sinds vorig jaar in China. Heeft nu ook een Chinese vriendin en die had bij wijze van verrassing een hoteletje voor hun 2 geboekt op Valentijn. Ze kwamen daar toe en hij mocht niet binnen omdat hij buitenlander was.
Plaats reactie