Ritalin Downunder

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
MarkDownunder

Ritalin Downunder

Bericht door MarkDownunder »

Dag allemaal!

Over een aantal weken ga ik voor één jaar naar Australië, lekker reizen en werken.

Nu is het zo dat ik hier in NL ritalin slik ( 8)7 ) en graag zou ik willen weten of iemand hier weet onder welke voorwaarden ik dit in Australië kan krijgen?
Van mijn arts krijg ik wel een recept mee, maar ben ik van plan om hier mijn ziektekosten verzekering hier in NL op te zeggen, wel heb ik een wereld reis verzekering, maar moet ik zelf de medicatie op recept zelf betalen? valt zoiets onder medicare ?

Weet iemand hier iets over?

mvg en alvast bedankt!

Mark
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Ritalin Downunder

Bericht door Moira »

Hallo,

Het is een ander recept maar als ritalin op recept is in Australie hoeft namelijk niet altijd zo te zijn.
Zo is codiene in Nederland alleen op recept te krijgen en in Australie loop je zo de winkel in en kun je het kopen.
Ik heb hier ervaring mee omdat ik zelf de pil slik en die opnieuw moest hebben.

Je maakt een afspraak bij de dokter dit kan zijn in een medical centre bv daar zitten dokters. Dan ga je daar op afspraak die checkt je dan helemaal. Kan dus handig zijn dat je een brief van je dokter hebt waaruit blijkt dat je ze in NL al slikt. Dan schrijft hij/zij een recept uit en dan ga je naar een pharmacy en haalt ze op. De kans is heel groot dat je ze zelf moet betalen en nee dit valt niet onder medicare. Want een reisverzekering dekt vrijwel alleen als je een ongeval hebt dus bv een been breken enz.

gr van Moira
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je kan er natuurlijk voor kiezen om een extra voorraadje uit Nederland mee te nemen. Zorg desalnietemin dat je een recept en medicijnenpaspoort bij je hebt, je weet maar nooit!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het recept meenemen is sowieso wel handig want dat zou je dan toch ook af kunnen geven op het moment dat je nieuwe medicijnen ophaalt? Zo kun je de stoffen die er in staan vergelijken en zien of het om hetzelfde middel gaat?!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

op je recept is niet te zien wat de werkzame bestanddelen van je medicijn zijn.
Ritalin is een merk naam. volgens mij wel een vrij internationaal gebruikte maar misschien heet het spul in Australië wel anders.

Het is altijd verstandig om van de medicijnen die je gebruikt het doosje (of een deel) mee te nemen of om ergens het volgende op te schrijven.
De officiele benamingen van de werkzame bestandsdelen van het medicijn EN in welke verhouding die in je tablet zit.
Het gewicht van je tablet. Soms kan je ze in verschillende sterktes hebben.
Je kunt ook kijken naar formaat, kleur en stempel in je tabletje. Uitelijk is niet het belangrijkste. Het gaat om de inhoud (waar heb ik dat vaker gehoord...haha _O- )

neem in iedergeval het recept mee. sla eventueel een kopie digitaal op in je mailbox voor het geval je het papiertje kwijt raakt. Vraag eens lief of je huisarts een heel klein briefje wil krabbelen in het engels dat je deze medicijnen nodig hebt

En nog even iets anders......je uitschrijven bij de zorgverzekering in nederland mag alleen als je gaat emigreren!!!!
Zoek eerst eens op deze site info daarover op en welke risico's je neemt wanneer je die stop zet voordat je het doet!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
MarkDownunder

Bericht door MarkDownunder »

^O^ bedankt voor jullie reacties ! Erg blij ben ik met deze info ! _O_

grtz Mark
Plaats reactie