Vragen over Halong Bay

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
loesopreis
Wereldreiziger

Vragen over Halong Bay

Bericht door loesopreis »

Excuses als deze vraag al eerder is gesteld, maar de traagheid van internet in Myanmar maakt het me moeilijk de zoekfunctie te gebruiken en te googlen. En heb nog geen Vietnam reisgids.

Ik ga naar Vietnam en wil Halong Bay bekijken. Ik ben op zoek naar strand, relaxen, en rondvaren. Heb hiervoor 4 of 5 dagen.

Is Cat Ba de moeite waard een paar dagen aan het strand te verblijven? Of een andere plaats daar in de buurt?
Ik wil alles zo makkelijk mogelijk regelen, dus als het nodig is vanuit een hotel in Hanoi (en niet alles zelf regelen).
Weet iemand of een langer verblijf dan de 2 of 3-dagen toer te regelen is?
Enige aanraders voor een verblijf in een hotel aan het strand? En evt in Hanoi

Groetjes,
Loes
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vragen over Halong Bay

Bericht door LaosFan »

Het is inmiddels alweer 3/ 4 jaar terug dat ik er was maar ik vond Halong Bay erg leuk en mooi. Ik heb in Hanoi een tourtje geboekt en dat was goed. De tour bestond uit vervoer van het Guesthouse naar de kust en daar de boot op. Daar kwam ik erachter dat we slechts met een mannetje of 6 in totaal waren. De boot was leuk en niet klein maar ook niet al te groot. De eerste nacht sliepen we op de boot, we bezochten ook de bekende grot in de mooie maar drukke baai. De tweede nacht was op een eiland waar alleen een klein resort was en dat was erg mooi. Volgens mij was het 3 dagen (2 nachten) in totaal. Cat Ba heb ik alleen gezien toen we met een klein bootje naar het vaste land terug gingen. Het was er toen niet druk maar zag er ook niet heel leuk uit (maar ik heb het maar heel kort gezien). Wel hing er overal daar wel een relaxte sfeer.

In Hanoi heb je veel bureautjes die tours naar Halong Bay aanbieden. Er zit kwaliteits- en prijs verschil in zoals altijd wel eigenlijk.

In Hanoi sliep ik in het Hanoi Backpackers' o.i.d. Een leuk hostel met een goeie sfeer en vlakbij de Katholieke kerk in de stad. Het was zuiver en niet al te duur.

Veel plezier!!!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

Re: Vragen over Halong Bay

Bericht door bolletjeom »

het is voor mij ook alweer een paar jaar geleden maar heb ongeveer hetzelfde verhaal als Laosfan.
De standaard toertjes zijn 3 dagen. je kunt kiezen of je op de boot overnacht of op Cat Ba eiland of omenom. wij hebben beide gedaan. Cat Ba eiland heeft een stukje strand en dat was best leuk. Misschien niet voor 3 volle dagen maar meer dan 1 middag is wel te doen

ik wil je wel waarscuwen voor de mannetjes die je de toertjes verkopen. Maakt niet uit wat je boekt je krijgt waarschijnlijk toch het goedkoopste tripje. We konden kiezen uit basic / met een kayaktochtje / met airco en kayak.
Wij boekte basic. andere boekte de twee duurdere opties maar iedereen kreeg de basic. De kayaks waren op en de airco was toevallig net stuk. Bespaar jezelf geld en irritatie en boek gewoon het goedkoopste

We werden tijdens on tripje meerdere keren van groepje verhuisd oftewel ze schuiven goed met hun klanten om voor hen het maximale eruit te halen. Dit moet volgens mij betekenen dat je ook bijzondere wensen moet kunnen indienen zoals 2 dagen langer op Cat Ba blijven. Schuiven ze je gewoon daarna bij een ander groepje
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie