Macau - Hong Kong - China

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
malouliz

Macau - Hong Kong - China

Bericht door malouliz »

Hoi,

Ik ben bezig met het vooraf boeken van een vliegticket van Jakarta naar Macau. Daarom wil ik graag weten of het mogelijk is om van Macau naar Hong Kong te reizen en daar het Chinees visum aan te vragen.
oftwel:

Heb je een chinees visum nodig voor Macau? (zo nee, heb je een ander visum nodig?)
Kan je nog steeds makkelijk een visum aanvragen in Hong Kong?

Sorry voor de dubbele vraag, maar de laatste entry was van twee jaar geleden en ik wil graag weten of het nog steeds mogelijk is.

tnx! Malou
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Macau - Hong Kong - China

Bericht door WizardOfOss »

Voor Macau heb je geen visum nodig, alleen een paspoort is voldoende.

Met het aanvragen van een visum in HK heb ik geen ervaring, maar ook ons hotel bood die dienst aan, dus ik verwacht dat dat nog steeds kan.
malouliz

Bericht door malouliz »

Super bedankt!
We hebben onze binnenlandse vlucht geboekt :D
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Je krijgt inderdaad als je Macau binnekomt een visum van 90 dagen. Je kunt dan als je wilt met de snelle boot van Macau naar Hong Kong dit is ongeveer 3 uur varen daar krijg je dan ook een visum van 90 dagen.
Ik heb mijn visum voor China in Hong Kong aangevraagd en dit ging eigenlijk prima. We moesten als bewijs overleggen een retour ticket en 1 hotel overnachting. We hebben toen voor de procedure van 3 dagen gekozen je kunt namelijk ook kiezen voor de 7 dagen deze is dan wat goedkoper. We hebben 120 HKD per persoon betaald als ik het me goed herinner.
malouliz

Bericht door malouliz »

Fijn om te horen dat dat mogelijk is. Zou toch zonde zijn als we uiteindelijk china niet inkwamen ;) Bedankt voor je reactie Moira!
Plaats reactie