Sitecheck fotowebsite: www.fotoof.nl

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Jenny
Reisexpert

Sitecheck fotowebsite: www.fotoof.nl

Bericht door Jenny »

Terwijl het ATG-team druk bezig was met het ombouwen van deze site, heb ik ook niet stil gezeten :)

Ik heb een selectie van m'n foto's, zowel van Nederland als daarbuiten, gebundeld op m'n nieuwe fotografiewebsite:

http://www.fotoof.nl

Ik zou graag input en suggesties willen om de site verder te kunnen verbeteren. Dit zowel over de inhoud, de foto's, als over de opbouw en besturing van de site. Bedankt!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Re: Sitecheck fotowebsite: www.fotoof.nl

Bericht door Erik »

Leuk ik mag ook een keer verbeteringen doorgeven :)

Ten eerste je zou eens een PM naar Kohraya kunnen sturen die is ook met een site bezig voor zijn foot's misschien dat jullie elkaar kunnen helpen?! (Als jullie dat willen)

Als je op een foto klikt zou het mooi zijn wanneer je met van die pijltjes naar de volgende foto kunt doorklikken. Nu moet je de foto sluiten en de volgende aanklikken.

Wanneer ik onderop de links geklikt heb kan ik niet meer terug naar de homepage (of ik moet op het logo klikken)

De foto's zijn fantastisch :)

De site en de opzet ook :)

Wanneer je beter in zoekmachines wil komen is er hier en daar nog wel wat te winnen, maar de eerste indruk is erg goed! Netjes gedaan.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Thanks Erik!

Aan de pijltjes wordt nog gewerkt, de site is nog niet af :) Omdat de foto's niet als pop-up (wat ook nadelen heeft) worden weergeven maar in de site, is het maken van pijltjes iets lastiger dan gedacht.

Wat zoekmachines betreft: tja, dat blijf lastig met sites met foto's. Wellicht dat ik idd nog smart urls aan de foto's ga hangen, maar dat heeft niet de hoogste prioriteit. De site is pas sinds gisteren operationeel, googlebot e.d. zijn inmiddels langsgekomen, dus het is nu een kwestie van afwachten hoe dingen uitpakken. De tags van de foto's welke je ziet als je met je cursor op de grote foto gaat staan zouden in principe ook opgepikt moeten worden door zoekmachines, dus dat levert wellicht ook winst op.

Of had jij nog andere suggesties?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mijn opmerkingen zijn tips/suggesties en geen kritiek :) Ik weet hoe lastig het is om alles in eens klaar te krijgen.

Heb je deze plugin al wel eens bekekeken, om je foto's weer te geven? Met deze plugin wordt veel van het werk voor je uit handen genomen en kun je mooie resultaten heel snel realiseren. Ik vind de popup erg netjes verwerkt en zou het zelf ook zo doen. Wat zijn dan precies de nadelen?

Je zou voor zoekmachines nog wat meta tags kunnen opnemen (even googlen) deze ontbreken namelijk in de broncode. Dat is zonde want het kost vrijwel geen tijd en het helpt wel. Heb je jezelf al aangemeld bij www.google.com/webmastertools/ ? Altijd handig om je site in de gaten te houden!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Mooie plug in idd! En toch ga ik nu niet alles omgooien :)

Enneh, opbouwende kritiek is altijd welkom hoor!
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Hey Jenny,

ziet er goed uit! Wat ik alleen wel jammer vind en weet niet of het aan mijn laptop ligt is dat als ik op de foto klik ik nog wat moet scrollen om de hele foto te zien, dit past net niet op mijn scherm.. maar dit kan ook aan instellingen bij mij liggen!

en het doorklikken naar volgende foto wat al eerder genoemd is maar dat gaat vast goed komen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Globeskater schreef:Hey Jenny,

ziet er goed uit! Wat ik alleen wel jammer vind en weet niet of het aan mijn laptop ligt is dat als ik op de foto klik ik nog wat moet scrollen om de hele foto te zien, dit past net niet op mijn scherm.. maar dit kan ook aan instellingen bij mij liggen!

en het doorklikken naar volgende foto wat al eerder genoemd is maar dat gaat vast goed komen!
Omdat het een fotowebsite is, heb ik besloten de foto's op een zo hoog mogelijke kwaliteit weer te geven. Dit houdt idd in dat een scherm minstens 1024 x 768 pixels moet zijn om de foto volledig in beeld te brengen. Op mijn EeePC moet ik idd ook scrollen, en ja, dat is best een beetje irritant. Maar dat is dus een bewuste keuze.
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Jenny schreef:Omdat het een fotowebsite is, heb ik besloten de foto's op een zo hoog mogelijke kwaliteit weer te geven. Dit houdt idd in dat een scherm minstens 1024 x 768 pixels moet zijn om de foto volledig in beeld te brengen. Op mijn EeePC moet ik idd ook scrollen, en ja, dat is best een beetje irritant. Maar dat is dus een bewuste keuze.
Die 1024 x 768 pixels gaat toch over de resolutie, hé? Die van men laptop staat hoger, maar toch moet ik ook scrollen. Hoe komt dat dan?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Will schreef:
Jenny schreef:Omdat het een fotowebsite is, heb ik besloten de foto's op een zo hoog mogelijke kwaliteit weer te geven. Dit houdt idd in dat een scherm minstens 1024 x 768 pixels moet zijn om de foto volledig in beeld te brengen. Op mijn EeePC moet ik idd ook scrollen, en ja, dat is best een beetje irritant. Maar dat is dus een bewuste keuze.
Die 1024 x 768 pixels gaat toch over de resolutie, hé? Die van men laptop staat hoger, maar toch moet ik ook scrollen. Hoe komt dat dan?
De foto's zijn max. 1024 x 768, dat kun je zien wanneer je met de rechter muisknop op de foto klikt. Waarom dit op jouw laptop niet zou passen kan ik hiervandaan niet zien. Heb je wellicht een brede balk van je browser die een deel van je scherm beslaat? Zo ja, dan kun je met F11 de meeste browsers naar de achtergrond verplaatsen en krijg je de foto helemaal te zien. (Als je nogmaals op F11 duwt, komt je adresbalk weer in beeld.)
Will
Reisexpert

Bericht door Will »

Jenny schreef:De foto's zijn max. 1024 x 768, dat kun je zien wanneer je met de rechter muisknop op de foto klikt. Waarom dit op jouw laptop niet zou passen kan ik hiervandaan niet zien. Heb je wellicht een brede balk van je browser die een deel van je scherm beslaat? Zo ja, dan kun je met F11 de meeste browsers naar de achtergrond verplaatsen en krijg je de foto helemaal te zien. (Als je nogmaals op F11 duwt, komt je adresbalk weer in beeld.)
Ik had inderdaad geen rekening gehouden met die balk van de browser. Dom van mij :)
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Erik schreef: Ten eerste je zou eens een PM naar Kohraya kunnen sturen die is ook met een site bezig voor zijn foto's misschien dat jullie elkaar kunnen helpen?! (Als jullie dat willen)
Ik ben er niet zelf mee bezig want ik ken daar niets van. Hulp moet je van mijn kant dus niet verwachten :@
Ik maak namelijk de trouwreportage van de persoon die mijn website bouwt. Binnen 2 maanden geen site = geen trouwfoto's ~O>
Maar ik vind het wel een leuke site (waar natuurlijk nog meer foto's in mogen) met een uitnodigende home page.
Het uploaden gaat snel. Alles mooi gepresenteerd. Leuke randinformatie. Meer moet dat niet zijn om je foto's te tonen.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Dank voor je complimenten, Koraya.

Ik denk dat ik mijn andere reissites in een nieuw jasje ga gieten en foto's daar op ga presenteren. Er staan nu wel foto's op, maar de compressie is vrij slecht (slechte software). Wordt vervolgd.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Erik schreef: Als je op een foto klikt zou het mooi zijn wanneer je met van die pijltjes naar de volgende foto kunt doorklikken. Nu moet je de foto sluiten en de volgende aanklikken
Zooooo, inmiddels is ook dit aangepast :)

Bedankt iedereen voor de input!
Plaats reactie