Visum aanvragen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik weet het niet hoor...maar waarom "omzetten"?
volgens mij gewoon doen alsof je dat toeristvisum niet hebt en een workingholiday visum aanvragen volgens de normale procedure.

of is die persoon al in Australie?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Working Holiday VISA is simpelweg online aan te vragen via de website van de immigratie dienst.

Ik had binnen 24 uur m'n VISA. De beperking is echter dat je niet in Australie mag zijn. Dus als de persoon al in Australie zit, aanvragen, VISA details printen of in agenda schrijven en de goedkoopste optie zoeken om het land uit en weer in te gaan... VISA gaat in op het moment dat je het land binnenkomt dus...
Dennis
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hmm wat ging er precies mis?

in 99.9% van de gevallen als er iets misgaat is dat voordat de credit card aanvraag ook daadwerkelijk uitgevoerd wordt. Als alles goed gegaan is dan heb je binnen een paar minuten een bevestiging in je e-mail box dat je aanvraag ontvangen is en later nog eens een bevestiging dat het bedrag afgeschreven is.

Mocht je geen e-mails ontvangen hebben en twijfelen, je kan bij je credit card maatschappij de recente transacties opvragen en als je je identificatie en credit card details hebt en het is binnen een bepaalde termijn de betaling ongedaan maken.
In dat geval begin je gewoon weer opnieuw.
Simon
Reiziger

Bericht door Simon »

Een poosje terug vond ik deze pagina:
http://www.australiesite.nl

Hier staat een link naar een helpdesk in die je kon bellen/mailen als je problemen met je visum hebt.
Aanvraag Working Holiday visum
Heel simpel en niet moeilijk: gewoon via internet . En daar ook meteen de enige manier om hem aan te vragen. Kijk op de site van de Australische immigratiedienst. Als je alle stappen doorloopt, moet alles goed komen. Mocht er toch iets mis gaan of je hebt niet binnen 48 uur een bevestiging ontvangen neem dan contact op met de helpdesk.
EDIT:
Even het mailadres erbij gezocht - eVisa.WHM.helpdesk@immi.gov.au
moshone

Visum Australië - Allerlei vragen en antwoorden

Bericht door moshone »

hallo ik ga binnenkort een half jaar werken en rondreizen door australie en heb daarom een working holiday visum aangevraagd.
vervolgens heb ik netjes binnen 48 uur een bevestigende email gekregen.
in deze email stond wat visum informatie en een VISA GRANT NUMBER.
MIJN VRAAG NU: is dit voldoende en heb ik nu alleen maar een kopie van deze email nodig . of moet ik nog meer documenten krijgen om australie binnen te komen

alvast bedankt

hans
panky
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door panky »

Dag Hans,

Als het goed is, is jouw paspoortnummer geregistreed bij de australische autoriteiten voor een jaar en kan je binnen dat jaar elk moment australie betreden. Wel wordt geadviseerd om het mailtje uit te printen en mee te nemen wanneer je naar australie gaat. Mocht op een of ander reden de administratie van de australische autoriteit niet goed op orde zijn, kan je middels dat mailtje heel snel orde op zaken stellen.

veel plezier in Australie!
jitske
Contacteer:

Bericht door jitske »

Jah dat is genoeg. Het is verstandig om een kopie mee te nemen, maar mij hebben ze er nooit naar gevraagd! Op een of andere manier gaat jou paspoort nummer in de computer en na het scannen daarvan krijg je een stempel, en mag je een jaar blijven werken/reizen. Zo simpel is het!!!

Veel plezier down under,

Jitske
tirza

Re: Oz visum als je 17 jaar bent?

Bericht door tirza »

Hallo,

ik ben nu ook 17 en zou graag in de zomer naar Australie willen, ik ben dan nog steeds 17 en wordt ongeveer 3 maanden later 18,

Is het jou gelukt om toch naar australie te gaan? en zo ja, hoe en wat?

Groetjes
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk wel dat je het land binnenkomt maar niet met een Work and Holiday Visum. Als je dan eerst op een touristenvisum het land in gaat en dan dat je een WHV kunt aanvragen op de dag dat je 18 wordt :) mooier cadeau is er niet lijkt me zo :)
tirza

Bericht door tirza »

Waar moet ik die andere 3 maanden dan mee doen? welk visum heb ik daar voor nodig?
en het aanvragen duurt dan toch ook een tijdje voor je dat andere visum hebt?

Maar als het gaat lukken inderdaad een mooi cadeautje!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

In eerste instantie dus op het touristen visum. Dit is wat ik uit het visum stuk van de siteheb:
Toeristenvisum
Als je al een keer een Work & Travel holiday hebt gemaakt of je bent boven de 30 jaar oud dan kan je nog steeds naar Australië, namelijk met een toeristenvisum. Een toeristenvisum tot 3 maanden is gratis, als je langer wilt blijven (maximaal 6 maanden) dan kost een toeristenvisum geld. Als je langer dan 6 maanden wilt blijven dan moet je een Working Holiday Visum aanvragen.
Op www.immi.gov.au kun je hier vast meer over vinden.

Update: Ja dat kan zie : http://www.immi.gov.au/visitors/tourist/676/index.htm
tirza

Bericht door tirza »

Ja, dat heb ik ook gevonden inderdaad,
en dat kan wel als je nog 17 bent? dat heb ik namelijk er niet uitbegrepen? En daarna idd een working holiday visum

Ben jij ook naar australie geweest of heb je plannen?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

tirza schreef:Ja, dat heb ik ook gevonden inderdaad,
en dat kan wel als je nog 17 bent? dat heb ik namelijk er niet uitbegrepen?
Lijkt me wel er staat in ieder geval geen leeftijdsbeperking bij zoals die WHV wel heeft. Lijkt me ook dat als je met je ouders op vakantie gaat dat je dan ook het land in mag. (al zijn er dan wel volwassenen bij )

Ja ik ben ooit in Australië geweest en ook op het WHV, dus heb er ook een beetje mee te maken gehad. :) Al was ik toen wel wat ouder dan 17.
leen85
Reiziger
Contacteer:

Bericht door leen85 »

jitske schreef:Op een of andere manier gaat jou paspoort nummer in de computer en na het scannen daarvan krijg je een stempel, en mag je een jaar blijven werken/reizen. Zo simpel is het!!!
Dus je moet eigenlijk alleen je internationaal pasport bij je hebben en zij kunnen dan zien dat je idd een visum hebt gekregen via internet?
moshone

bewijs visum??????

Bericht door moshone »

Hallo mijn naam is hans en ik ben net aangekomen in Australie (melbourne). Ik ga in de toekomst werken hier en heb dus daarom een working holiday visum aangevraagd.
zodra ik australie binnenkwam kreeg ik alleen een stempel in mijn passport en verder geen duidelijk bewijs dat ik in het bezit ben van een working holiday visum. (op de stempel staat alleen dat ik ben gearriveerd in melbourne en niks over een working holiday visum)
Hoe kan ik dit nu bewijzen als mijn toekomstige werknemer hier naar vraagt? moet hij me maar gewoon geloven??

bedankt

hans
Plaats reactie